Ga naar inhoud

256 of 512?


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik wil wat geheugen in m'n computer erbij steken, maar vraag me af of ik nu 256 sdram of 512 sdram erbij moet zetten? Dit ook omdat m'n pc natuurlijk niet het nieuwste is, en het wel nut moet hebben. Current specs: PIII 550 256 sdram (P133) Hoop dat jullie tips/ideeën hebben. Oja, vergeet het bijna: M'n fsb draait op 100mhz (kan max 112, dan wil de pc niet meer). Nu vraag ik me af: moet ik nu 100mhz geheugen nemen (wat goedkoper is, voorzover het er al is) of 133mhz nemen, aangezien het andere geheugen reepje ook 133 is (maar volgens mij op 100 draait, omdat fsb ook op 100 draait, of klopt dit niet?). Ook zou ik willen weten of je mobo een maximum geheugen aan kan. Ik heb een ECS P6BXT-A+ mobo, maar kan geen info vinden over max mem. Jochem PS: search gebruikt, vond alleen niet een echt duidelijk antwoord
Link naar reactie
hoeveel geheugen je mobo aan kan moet je effe bekijken op de i'net site van ECS. welke windows heb je trouwens? windows 98 kan niet met meer dan 512 mb omgaan. hoeveel geheugen je er het best bij kan zetten is ook afhankelijk van de prijs, als je het dubbele voor 512 mb betaald is het het geld niej waard denk ik
Link naar reactie
Wordt nieuw. Maar waarom is het precies verstandiger om 256 extra te nemen. Zal 512 geen nut hebben? Overigens ondersteund m'n pc volgens [url=http://www.active-hardware.com/english/reviews/mainboard/p6bxta+-rev.htm]deze review[/url] max 768 (op site van [url=www.ecs.com.tw]ECS[/url] stond geen duidelijke info). Jochem
Link naar reactie
3 dimm sockets met max 768. Je kan dus 512 mb (totaal) erbij doen) maar 768 / 3 = 256, dus max reepje is 256 MB. Waarschijnlijk gelt ook 3 dimmen dus 6 banken. Als je 2 x 256 mb hebt en je wil er dan later voor XP nog 256 erbij doen dan moet de 3e vrij zeker een double sided worden. een van de andere oude rotten (kan effe niet op zijn nickname komen) weet dit uitstekend te vertellen inclusief het chipjes etc.. Gewoon een sdram van 256 mb kopen
Link naar reactie
Ik neem aan dat je die PC niet gebruikt als gamestation? Dan zouw ik gewoon gaan voor de extra 256 met een FSB van 133, heb pas ook bij iemand anders gewoon die erin gezet, ook PII. En je hebt toch ook mobos voor bij AMD waar een proc met een FSB van 333 op kan en dan dual channel gehuegen van 400 FSB, das wel 800 MHz en geen 333. Die ectra wordt waarschijnlijk dan wel ergens anders voor gebruikt.
Link naar reactie
[quote:82b43cbc85="spiderned"][quote:82b43cbc85="computer_nerdo"]nieuw is ongeveer: 256 mb = 35 euro 512 mb = 60 euro [/quote:82b43cbc85] Nou, vertel mij dan maar waar? En niet naar pricewatch verwijzen, want als je de links volgt naar die bedrijven is het ineens allemaal veel duurder.[/quote:82b43cbc85] het is pc100 of pc133 en dat is idd niet zo duur meer.
Link naar reactie
Ik heb voor 35 EUR 256mb pc133 besteld (ex verzenden: was 10 EUR, maar op site stond 9 EUR, dus hoefde maar 9 te betalen). Dat was bij [url]www.systemen.org[/url]. Een soort zaak die geen voorraad heeft, maar gewoon verkopen wat ze op dat moment hebben. En ik had mazzel, want er was nog 256mb ^_^. Jochem
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...