Ga naar inhoud

Welke Mobo+Proc?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zoek een goed mobo voor een Athlon XP + een Proc. Het buget zit rond de €200. Als processor wilde ik een 2600+ gaan kopen vanwege de mooie prijs. Nu zoek ik dus nog een goed mobo erbij. Ik wil graag onboard sound en S-ATA Ik heb gelezen dat de Nforce 2 erg goed is, wat zijn de voordelen vergeleken met andere chipsets? Alvast bedankt Da Boy
Link naar reactie
Athlon 2500+ Barton Abit NF7-S of Asus A7N8X Deluxe geven goede resultaten noem jij es een chipset die beter is dan de nforce2 voor athlons? nforce2 geeft hoogste benchmarks bij de 2 genoemde borden kan je Dual DDR setup doen (is nietzozeer snelheid maar ook om andere redenen) en als je wilt overclocken gaat dit ook goed....
Link naar reactie
a7n8x deluxe lijkt mij een goede mobo voor wat je zoekt. de onboard sound is erg goed en hij heeft sata. verder kun je er goed mee overclocken, als je wilt. als dat het geval is zou ik gaan voor de barton 2500+. met een redelijke koeling kun je er een 3200+ van 'maken'. en ik geloof dat ie nog goedkoper is ook.
Link naar reactie
Voor rond de 200 Euro zou ik gaan voor een AXP 2500+ met een Abit NF7-S / Asus A7N8X Deluxe. Als je van plan bent om te gaan oc'en zou ik de Abit nemen, voor al het andere ben je ook zeer goed af met de Asus. Het voordeel van nF2 bordjes zit vooral in het geluid (soundstorm, let hierbij wel op dat het mobo is uitgerust met een MCP-T Southbridge), en ook het feit dat het geheugen in Dual Channel kan worden gedraaid. FF gekeken op tweakers.net/pricewatch: AXP 2500+ 90 Euro Abit NF7-S 115 Euro... Edit: moet sneller gaan typen.. en minder andere dingen tussendoor :oops:
Link naar reactie
[quote:9fdc28a0a3="Jasper G."]als dat het geval is zou ik gaan voor de barton 2500+. met een redelijke koeling kun je er een 3200+ van 'maken'. en ik geloof dat ie nog goedkoper is ook.[/quote:9fdc28a0a3]dit is dus echt onzin ik heb ook een 2500+ en een abit nf7 s rev.2.0 en een goede koeling. maar ik krijg hem niet op de snelheid van een xp 3200 omdat ik de fsb niet hoog genoeg krijg.
Link naar reactie
[quote:1956af5092="royzwiers"][quote:1956af5092="Jasper G."]als dat het geval is zou ik gaan voor de barton 2500+. met een redelijke koeling kun je er een 3200+ van 'maken'. en ik geloof dat ie nog goedkoper is ook.[/quote:1956af5092]dit is dus echt onzin ik heb ook een 2500+ en een abit nf7 s rev.2.0 en een goede koeling. maar ik krijg hem niet op de snelheid van een xp 3200 omdat ik de fsb niet hoog genoeg krijg.[/quote:1956af5092]het sleutelwoord is 'kun'. en vele kunnen dat. het hangt natuurlijk ook af van de rest van je onderdelen. maar dat geldt meestal voor overclocken.
Link naar reactie
Ik heb nog een keer gekeken maar ik vind die asus wel erg overcompleet hoor. Ik wil niet moeilijk doen maar ik wil een redelijk goedkoop moederbord met SATA, Sound en LAN. Er hoeft geen 5.1 surround op te zitten ofzo want ik zet hem via de home cinema set. Heb nog een beetje rond gekeken maar volgens mij maken die chipset's helemaal niet zoveel uit, of toch wel? Groeten Da Boy
Link naar reactie
[quote:3fff138b7b="Marcel de Reus"]Wat voor mem heb je dan? Onzin is het zeker niet, want veel mensen halen heel goede resultaten met dat bord en een 2500+, maar je houdt altijd dat elke OC, elke proc verschillend is. De rev2.0 haalt zoiezo de 200MHz FSB gegarandeerd btw.[/quote:3fff138b7b] dat betekent nog niet dat je processor die 200 mhz fsb haalt.... ik heb pc 3200 geheugen.. en ik zeg ook niet dat het niet kan.... maar het is dus niet zo dat het gegarandeerd lukt..
Link naar reactie
[quote:c05ce6a680]Ik heb nog een keer gekeken maar ik vind die asus wel erg overcompleet hoor. Ik wil niet moeilijk doen maar ik wil een redelijk goedkoop moederbord met SATA, Sound en LAN. Er hoeft geen 5.1 surround op te zitten ofzo want ik zet hem via de home cinema set. Heb nog een beetje rond gekeken maar volgens mij maken die chipset's helemaal niet zoveel uit, of toch wel? Groeten Da Boy[/quote:c05ce6a680]
Link naar reactie
[url=http://www5.alternate.nl/html/nodes_info/gjem54.html]Dit is precies wat jij wil![/url](Voor mensen die alleen comentaar willen geven zonder iets te doen, het is de MSI KT6 LSR bij Alternate!) EDIT: Meschien onduidelijk maar dit mobo heeft: S-ATA RAID, LAN, sound Meschien geen nForce2 maar voor 89,- ,of meschien goedkoper bij tweakers, maar dit is precies wat jij wil!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...