Ga naar inhoud

Asus A7N8X de Luxe problemen??


Aanbevolen berichten

Om een nieuw systeem in elkaar te zetten gaat mijn voorkeur uit naar bovengenoemd ASUS bord, maar als ik op de site Kieskeurig.nl kijk heeft men nogal wat problemen met ASUS, reageren alleen de mensen met problemen of weet men niet waar men mee bezig is? Hoe denken we hier over het ASUS moederbord? bij voorbaad dank voor reakties, Peter.
Link naar reactie
Ik ken de klachten bij Kieskeurig niet, maar ik ben uiterst tevreden over het ding. Wel weet ik dat er driverproblemen zijn met de Nforce2-chipset, die kunnen leiden tot performanceverlies van de harde schijven, rare brander-fouten en problemen met het geluid. Dat laatste heb ik niet kunnen constateren omdat ik het onboard geluid heb uitgeschakeld; de rare branderproblemen heb ik wel ondervonden, maar met wat stoeien met verschillende drivers voor de IDE-controller waren die opgelost. Overigens is dit niet een specifiek probleem van Asus, maar van alle borden met Nforce2. Als ik echter voor de keus zou staan, zou ik het bord opnieuw kopen. Hij draait nu als een tierelier.
Link naar reactie
Er zijn hier op het forum aardig wat mensen met het bord en er zijn mij geen klachten over het bord bekend op één zaak na. Een aantal mensen klagen over een duidelijke ruis afkomstig van het onboard geluid bij het gebruik van een koptelefoon. Als je de search gebruikt vind je die topics zo, het is denk nog geen week geleden dat het langskwam.
Link naar reactie
[quote:8f32553761="Ruud de Wit"]Wereldbord !!! Diegene die problemen hebben met het geluid, hebben OF een deluxe versie 1 van een bepaalde produktiedatum die netjes door ASUS (kunnen) worden omgeruild OF de juiste drivers gebruiken (b.v. Realtek ALC650)[/quote:8f32553761]ik heb rev 2. en problemen. de realtek drivers zijn [b:8f32553761]niet de juiste[/b:8f32553761] drivers. het is toch geen realtek onboard sound? ik betaal voor soundstorm en dan wil ik ook soundstorm. geen realtek. de bijgesloten drivers gaven mij geluidsproblemen en de laaste drivers hebben dit probleem niet opgelost. bios updates ok niet. asus hoort gewoon er voor te zorgen dat zoals het mobo paket verkocht wordt, probleem en bug-vrij is. en als dat niet het geval is, moet er een update te verkrijgen zijn die dat probleem moet oplossen. nu bijna een jaar nadat de A7N8X op de markt is, is er nog steeds geen driver die mijn geluids probleem verhelpt. schande. het probleem stoort me nou niet zo heel erg, ik heb met wat low-tech oplossingen de ruis die te horen was wat weten te verminderen. maar zo hoort het natuurlijk niet.
Link naar reactie
[quote:31200d089e="Ruud de Wit"]Welke drivers gebruik je nu dan ? Nvidia produceert de nforce2 chip, maar het geintegreerde geluidsdeel is door realtek ontwikkeld[/quote:31200d089e]2.45 en nog wat verschillende. ik heb nooit problemen met realtek onboards gehad en ik bouw al 3 jaar pc's. ik heb bijna 100 pc's inelkaar gezet en getest. sinds 10 maanden gebruik ik nforce mobos, sinds kort aleen a7n8x deluxe met soundstorm. en voordat ik soundstorm gebruikte, heb ik nooit, maar dan ook nooit geluidsproblemen ondervonden. ik heb veel klanten die klagen over de ruis met soundstorm. ik begrijp er helemaal niets van. maar ik heb mogelijk een nieuwe fix gevonden. even uitproberen en als het goed gaat maak ik even een nieuw topic.
Link naar reactie
Hij gaat ruizen jah, als je de volume knop van mijn (k*t) speakers maar hard genoeg zet :wink: Btw, die ruis, mocht die uit de centre speaker komen bij 5.1 setup. Nvidia heeft hier een proggie voor ontwikkeld, waarmee je de sub & centre uitgang mee omwisseld. Hiermee is het ruis probleem bij mij opgelost. Nog geen problemen met het bord gehad en bevalt me prima!! (rev2.0/ bios 1006)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...