Ga naar inhoud

Nieuwe Computer !


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan mijn PC te upgraden , ik moet echter nog heel lang spare :( Ik ben nog maar 14 jaar dus....... ) Ik ben alleen van plan om een nieuw Moederbord , Processor , Geheugen... te kopen. Echter mijn Budget ligt rond de 100 Euro .. Het hoeft geen super systeem te worden dus GEEN Pentium IV 3 GHZ Met HyperThreading ozow. En mijn systeem moet wel een beetje goed zijn in de volgende games : Max Payne 2 The Fall of Max Payne. Colin MCrae Rally 3. Heeft iemand suggesties welke componenten ik kan aanschaffen ? Alvast Bedankt voor de Adviezen. PS: Het wordt trouwens een Internet/Game/Windows PC...
Link naar reactie
Doorsparen gaat vaak niet zo snel als je 14 jaar bent. Ik vrees dat in dit geval 'even' doorsparen dan ook niet op gaat. Je kunt idd het beste voor een nieuwe videokaart gaan en als je weinig geld hebt is tweedehands natuurlijk altijd prettig al zul je dan wel even goed moeten zoeken. Als ik namelijk even snel op Marktplaats rondkijk vragen ze echt nog schandalig hoge prijzen tov nieuw. Wat je kunt doen is op zoek gaan naar een goedkope tweedehands GF4 ti4200/ti4400, dan ben je niet gelijk al je geld kwijt en kun je dat vast bewaren voor een volgend iets.
Link naar reactie
[quote:ccd1468837="De Geest Van Oirlo"]Idd, voor 100 euro koop je tegenwoordig niks meer :( Zou ook even doorsparen tot je min 200 zit. En ook eerst de videokaart vervangen. Wat je nu voor die 100 euro zou kunnen doen is een radeon 9000 (pro?) of een 9200 kopen. Maar zoals eerder gezegd, doorsparen voor een heel nieuw systeem :)[/quote:ccd1468837] Ik had dit in gedachten : AMD Duron 1600 ECS + LAN + USB2 MOBO Is dit iets die duron ?
Link naar reactie
[quote:cf5a8f14dd="Senior"][quote:cf5a8f14dd="De Geest Van Oirlo"]Idd, voor 100 euro koop je tegenwoordig niks meer :( Zou ook even doorsparen tot je min 200 zit. En ook eerst de videokaart vervangen. Wat je nu voor die 100 euro zou kunnen doen is een radeon 9000 (pro?) of een 9200 kopen. Maar zoals eerder gezegd, doorsparen voor een heel nieuw systeem :)[/quote:cf5a8f14dd] Ik had dit in gedachten : AMD Duron 1600 ECS + LAN + USB2 MOBO Is dit iets die duron ?[/quote:cf5a8f14dd] Opzich best aardig, alleen zou ik eerder een nieuwe videokaart kopen... Die GF2 mx 400 is echt 3x niks. Scheelt ook meteen heel wat topics in het Games forum, toch ;-)? Hoeveel kost dat bij elkaar (1600 + mobo?)?
Link naar reactie
Ja hoor dat is helemaal niet slecht, maar Max Payne spelen met een Geforce2 MX wordt toch wel erg vervelend hoor. Ik zou eerder de videokaart vervangen dan het mobo en de processor. Je hebt dan bovendien nog oud geheugen, wat ook de winst van die Duron weer beperkt. Ik zou nu op zoek gaan naar een Geforce4 ti4200/4400 2e hands. Dadelijk met sinterklaas, kerst, je verjaardag, rapporten, weet ik veel wat, wat geld bij elkaar sprokkelen en een AXP2000+ met een ECS K7S5A kopen. Daarna beetje auto's wassen en je oude spul verkopen om nog een stickie DDR te kunnen kopen. (ik heb dan wellicht wel interesse in die P3)
Link naar reactie
[quote:42d217d170="Senior"]Ik ben van plan mijn PC te upgraden , ik moet echter nog heel lang spare :( Ik ben nog maar 14 jaar dus....... ) Ik ben alleen van plan om een nieuw Moederbord , Processor , Geheugen... te kopen. Echter mijn Budget ligt rond de 100 Euro .. Het hoeft geen super systeem te worden dus GEEN Pentium IV 3 GHZ Met HyperThreading ozow. En mijn systeem moet wel een beetje goed zijn in de volgende games : Max Payne 2 The Fall of Max Payne. Colin MCrae Rally 3. Heeft iemand suggesties welke componenten ik kan aanschaffen ? Alvast Bedankt voor de Adviezen. PS: Het wordt trouwens een Internet/Game/Windows PC...[/quote:42d217d170] Hmmm, ten eerste kan je geen spelletjes op Mandrake spelen, ten tweede kan je voor 100 euro... zowat alleen geheugen kopen; want sdram is duurder aan het worden (wordniet meer geproduceerd) en een nieuw geheugensoort kan niet, want als je geen nieuw mobo koopt moet je het bij deze houden en die ondersteund alleen SyncDram... conclusie: SPAAR VERDER
Link naar reactie
Ten eerste staat er dat het een Windows PC wordt. Ten tweede draait max Payne prima onder WineX dus dat kun je ook gewoon onder Mandrake spelen. Ten derde zijn er nog zat andere games die je onder GNU/Linux kunt spelen. Sommigen via WineX, anderen zijn out-of-the-box compatible en voor anderen levert icculus.org een installer.
Link naar reactie
[quote:b09f1fd39d="carlobernardini"][quote:b09f1fd39d="Senior"]Ik ben van plan mijn PC te upgraden , ik moet echter nog heel lang spare :( Ik ben nog maar 14 jaar dus....... ) Ik ben alleen van plan om een nieuw Moederbord , Processor , Geheugen... te kopen. Echter mijn Budget ligt rond de 100 Euro .. Het hoeft geen super systeem te worden dus GEEN Pentium IV 3 GHZ Met HyperThreading ozow. En mijn systeem moet wel een beetje goed zijn in de volgende games : Max Payne 2 The Fall of Max Payne. Colin MCrae Rally 3. Heeft iemand suggesties welke componenten ik kan aanschaffen ? Alvast Bedankt voor de Adviezen. PS: Het wordt trouwens een Internet/Game/Windows PC...[/quote:b09f1fd39d] Hmmm, ten eerste kan je geen spelletjes op Mandrake spelen, ten tweede kan je voor 100 euro... zowat alleen geheugen kopen; want sdram is duurder aan het worden (wordniet meer geproduceerd) en een nieuw geheugensoort kan niet, want als je geen nieuw mobo koopt moet je het bij deze houden en die ondersteund alleen SyncDram... conclusie: SPAAR VERDER[/quote:b09f1fd39d] Kijk deze link is >>> [url]www.gistron.com[/url] Daar hebbe ze een AMD Duron 1600 voor +- 50 € en een ECS EliteGroup Moederbord voor 33 Euries .. dus ?
Link naar reactie
ja :wink: Ik ben zelf ook 14 dus "ff doorsparen" duurt lang, carlobernardini. Ik ben het met de meeste eens, vervang eerst je kaart. Daarna zou ik gaan spae, idd naar een 2000+, want ong 800 mhz kan vaak net wat te langzaam zijn. Ik zou dan ook dat ecs mobo nemen, maar niet met een duron want dat is een iets te kleine upgrade. Dus mss vind je ook wat op de komende HCC dagen en spaar ze :wink: P.S. Als je niet te hoge eisen stelt aan een game en aan een GF2(of 4)MX, zoals ik gewend :wink: bent dan is een fx5200 of iets soortgelijks van ati ook een goede keuze :P :P :wink:
Link naar reactie
[quote:38e8b47e4c="Alexander Online"]ja :wink: Ik ben zelf ook 14 dus "ff doorsparen" duurt lang, carlobernardini. Ik ben het met de meeste eens, vervang eerst je kaart. Daarna zou ik gaan spae, idd naar een 2000+, want ong 800 mhz kan vaak net wat te langzaam zijn. Ik zou dan ook dat ecs mobo nemen, maar niet met een duron want dat is een iets te kleine upgrade. Dus mss vind je ook wat op de komende HCC dagen en spaar ze :wink: P.S. Als je niet te hoge eisen stelt aan een game en aan een GF2(of 4)MX, zoals ik gewend :wink: bent dan is een fx5200 of iets soortgelijks van ati ook een goede keuze :P :P :wink:[/quote:38e8b47e4c] Zoek dan werk. Ik ben ook 14 en ik heb een eigen pc van €750- Ik werk iedere zaterdag en dan kan je zo een mooie pc kopen. Gister ff een standalone DVD-speler gekocht, van het geld wat ik iedere zaterdag verdien.
Link naar reactie
[quote:8a459b9e07="Senior"]Kijk deze link is >>> [url]www.gistron.com[/url] Daar hebbe ze een AMD Duron 1600 voor +- 50 € en een ECS EliteGroup Moederbord voor 33 Euries .. dus ?[/quote:8a459b9e07] ja en dan nog geheugen en dan ben je nog geen klote verder want spelletjes draaien niet echt best met die GF2MX van je he.... ECS moederboard... mag ik hopen dat je een goede voeding hebt want die ECS planken hebben die nodig (ik heb er dus 1 in huis en daar moest minimaal een 360watt voeding aan anders kreeg ik 100.000 errors..) die duron 1600 klinkt leuk maar in de praktijk zal die het bijna netzo leuk doen als je huidig processor mensen: hoe maken we nou duidelijk dat dit niet gaat lukken voor 100 euro? dat ie beter een videokaartje kan kopen voor games? :P ;) :roll:
Link naar reactie
[quote:56d14a038c="Vandread"][quote:56d14a038c="Senior"]Kijk deze link is >>> [url]www.gistron.com[/url] Daar hebbe ze een AMD Duron 1600 voor +- 50 € en een ECS EliteGroup Moederbord voor 33 Euries .. dus ?[/quote:56d14a038c] ja en dan nog geheugen en dan ben je nog geen klote verder want spelletjes draaien niet echt best met die GF2MX van je he.... ECS moederboard... mag ik hopen dat je een goede voeding hebt want die ECS planken hebben die nodig (ik heb er dus 1 in huis en daar moest minimaal een 360watt voeding aan anders kreeg ik 100.000 errors..) die duron 1600 klinkt leuk maar in de praktijk zal die het bijna netzo leuk doen als je huidig processor mensen: hoe maken we nou duidelijk dat dit niet gaat lukken voor 100 euro? dat ie beter een videokaartje kan kopen voor games? :P ;) :roll:[/quote:56d14a038c] :wink: Tja , dus eigelijk kan ik beter een nieuwe videokaart kope ? en zo ja welke ?
Link naar reactie
[quote:c2c4ed8be3="Senior"]:wink: Tja , dus eigelijk kan ik beter een nieuwe videokaart kope ? en zo ja welke ?[/quote:c2c4ed8be3] Ik zou gaan voor een Nvidia Ti 4200 of een Ati Radeon 9100/9200. Als je veel geluk hebt, heb je misschien nog kans op een 9500 (non-pro, mocht die er zijn, zeker die nemen). Ik zou iig geen 5200/5600 (nVidia) aanraden...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...