Ga naar inhoud

Verschil tussen Barton en Thoroughbed


Aanbevolen berichten

Een Barton heeft een iets lagere kloksnelheid dan een Thoroughbed alleen dat word weer goedgemaakt, omdat een Barton 512K L2 Cache heeft en een Thoroughbed 256 K L2 Cache. De koeler die erbij zit is voldoende voor gewoon gebruik. Echter als je flink wilt gaan overklokken is het aan te raden een andere cooler erop te zetten. Over het lawaai. Hij is niet egt heel erg stil alleen luidruchtig is ook wat anders. Mijn videokaartkoeler maakt iig meer geluid dan me processor koeler.
Link naar reactie
De Barton-Core is een langere rechthoek dan de T-Bred Core. Maar ook dat staat - incl. plaatjes - in de FAQ: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=94481 Lees 'm dus nou maar eens. Daarnaast heeft elke Athlon een model en Stepping Code op een zwart stickertje gedrukt: http://www.digital-daily.com/motherboard/amd-barton/
Link naar reactie
[quote:d115d3d224="Nightfire"]Een Barton heeft een iets lagere kloksnelheid dan een Thoroughbed alleen dat word weer goedgemaakt, omdat een Barton 512K L2 Cache heeft en een Thoroughbed 256 K L2 Cache. De koeler die erbij zit is voldoende voor gewoon gebruik. Echter als je flink wilt gaan overklokken is het aan te raden een andere cooler erop te zetten. Over het lawaai. Hij is niet egt heel erg stil alleen luidruchtig is ook wat anders. Mijn videokaartkoeler maakt iig meer geluid dan me processor koeler.[/quote:d115d3d224] :evil: Het is een verschrikkelijk cooler, die boxed! Bespaar je die paar euros! Hij maakt een ontzettende herrie, er zijn boxed-coolers die na een paar honderd uur al kapot zij gedraaid. Sommige stoppen spontaan!!! Dat is toch wel erg zielig voor je processor (en voor je geld) En de temperatuur is verschrikkelijk, echt!
Link naar reactie
[quote:f0f4c02f95="MDJ"][quote:f0f4c02f95="Nightfire"]Een Barton heeft een iets lagere kloksnelheid dan een Thoroughbed alleen dat word weer goedgemaakt, omdat een Barton 512K L2 Cache heeft en een Thoroughbed 256 K L2 Cache. De koeler die erbij zit is voldoende voor gewoon gebruik. Echter als je flink wilt gaan overklokken is het aan te raden een andere cooler erop te zetten. Over het lawaai. Hij is niet egt heel erg stil alleen luidruchtig is ook wat anders. Mijn videokaartkoeler maakt iig meer geluid dan me processor koeler.[/quote:f0f4c02f95] :evil: Het is een verschrikkelijk cooler, die boxed! Bespaar je die paar euros! Hij maakt een ontzettende herrie, er zijn boxed-coolers die na een paar honderd uur al kapot zij gedraaid. Sommige stoppen spontaan!!! Dat is toch wel erg zielig voor je processor (en voor je geld) En de temperatuur is verschrikkelijk, echt![/quote:f0f4c02f95] Dat valt best wel mee hoor, die boxed koelers. Heb er zelf géén, maar een vriend van me wel en daar ben ik best over te spreken (hij ook hoor :-p). Hoezo zielig voor je processor? Bij een te hoge processor schakelt deze zichzelf gewoon uit hoor... Trouwens, soms is de boxed versie van processor goedkoper dan de Tray versie.........
Link naar reactie
Je geeft het zelf al aan, het verschil is nihil. Aangezien de meeste processors nu Bartons zijn kun je beter die kiezen voor zover je die keuze dus nog hebt. TBred gaat zoiezo helemaal verdwijnen. Plek van de TBreds onder de Barton wordt ingenomen door de Thorton. Tbred is de basis van de Duron Applebred. Zodra de Thortons er in grote getalen zijn zullen die ook wel weer doorschuiven naar de Duron.
Link naar reactie
[quote:c8b457390d="Marcel de Reus"]MDJ, jij bedoelt waarschijnlijk nog de oude koeler die bij de Palomino's zat met die blauwe herrie schopper erop? Dat was idd een takkeding, maar inmiddels zijn die vervangen door nieuwere boxed koelers.[/quote:c8b457390d] Nee, ik heb het over een Boxed-cooler bij een Thoroughbred, een aluminium blok met een zwarte fan, een ***cooler.
Link naar reactie
Wat ik niet snap dat ik dus een barton met een FSB 266 schijn te hebben met L2 cache van 256Kb. Hoe kan dit? Want als ik dit hierboven zo lees kan dat helemaal niet! Zie specs. volgens aida 32 CPU-Eigenschappen: CPU Type AMD Athlon XP-A, 2000 MHz (7.5 x 267) 2600+ CPU Aanduiding Barton L1 Code Cache 64 KB L1 Data-cache 64 KB L2 Cache 256 KB (On-Die, Full-Speed) CPU Technische Informatie: Verpakkingstype 453 Pin PGA Verpakkingsformaat 4.95 cm x 4.95 cm Transistoren 54.3 miljoen Procestechnologie 6Mi, 0.13 um, CMOS, Cu Verpakkingsoppervlak 101 mm2 Core Spanning 1.65 V I/O Spanning 1.6 V Typische prestatie 53.7 - 60.4 W (Afhankelijk van de kloksnelheid) Maximale prestatie 68.3 - 76.8 W (Afhankelijk van de kloksnelheid) CPU Fabrikant: Firmanaam Advanced Micro Devices, Inc. Productinformatie http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118,00.html
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...