Ga naar inhoud

WELKE MOEDERBORDEN?!? -- Opdracht voor school -- SPOED!


Aanbevolen berichten

yo, ik ben op dit moment bezig met mn examen, en moet een opdracht maken dat ik op internet voor 6 computers, goeie moederborden moet zoeken. Het gaat over: 4 keer pentium IV 3,06 GHZ & 2 keer AMD Athlon 2600 XP Ik heb alleen geen enkel idee welke moederborden daar het beste bij passen. Zou iemand me asjeblieft kunnen helpen?? alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:9e03d74b1f="sub0"]Een beetje merk bordje zal toch wel voldoen. Gewoon via een verkoopsite wat zoeken en opschrijven. Vijf minuten is dan al erg lang bezig zijn.[/quote:9e03d74b1f] lol, tis een examen he? moet het wel zker weten ;) @vandread: ehmm..nix, de info die in mn eerste post staat, is alles wat ik heb gekregen ;) ik heb nu het volgende gevonden, maar weet niet of het voldoet: voor pentium: http://usa.asus.com/prog/spec.asp?m=P4C800%20Deluxe&langs=09 AMD: http://usa.asus.com/prog/spec.asp?m=K8V%20Deluxe&langs=09
Link naar reactie
P4, hoeveel Mhz bussnelheid? Dat maakt ook nog uit bij het kiezen van een moederbord :wink: Moeilijke opdrachten krijgen jullie :roll: Om het ff moeilijker te maken, lijkt mij dat het ook nog veel uitmaakt welke extra features je wil hebben, en welke chipset, VIA of nForce.... Ik zou voor AMD altijd voor de Abit NF7-S 2.0 gaan en voor Intel is de P4C800 (E) een erg goed moederbord, mits die cpu's 800mhz bussnelheid hebben
Link naar reactie
Zou je nu wel een antwoord van anderen voor je examen gebruiken. Wie weet liegen ze er hier gewoon op los ;) Ze geven bij de opdracht zo verschrikkelijk weinig info dat in principe voor de 2600+ gewoon alle mobo's met een KT400, KT400A, KT600 en nForce2 chipset prima voldoen. Een goed afgewogen keuze kun je alleen maken als het doel van de PC, het budget en de gevraagde features bekend zijn. Maar goed, je zult toch met een fatsoenlijk antwoord moeten komen, dus dit zijn enkele mogelijkheden: Epox 8RDA+ - niet al te duur, maar toch goede features waaronder Soundstorm Asus A7N8X Deluxe - bijzonder compleet moederbord, oa Soundstorm, (S)ATA RAID, FireWire, USB2.0 en dualhead LAN Abit NF7-S - lijkt veel op de bovenstaande Asus qua features, staat bekend als bijzonder goed overclok bord. Als ik alleen naar het woordje 'goeie' kijk in de opdracht en ervan uit ga dat de prijs niet zoveel uit maakt dan zou ik de Abit NF7-S [b:5cd4411d09]revisie 2.0[/b:5cd4411d09] invullen, aangezien deze een nieuwere nForce2 ultra 400 nb heeft. (net als de Asus rev2.0 en de 8RDA3+) Bij de P4 is de P4C800 een heel mooi bord met goede features. Het feit dat ie ook 800MHz FSB procs ondersteund is hetzelfde feit dat de Abit rev2.0 ook 400MHz FSB ondersteund. Beide ondersteunen ze dus meer dan de proc kan benutten. Als je bang bent dat de docent dat om wat voor reden dan ook als niet passen beschouwd zou ik bij de AXP voor de Asus A7V8X Deluxe gaan en bij de P4 voor het bordje dat Heiden al noemt (Asus P4B533). Asus is overigens wel een redelijk veilige keuze aangezien er nog steeds mensen op deze aardbol geloven dat Asus een soort megamerk is dat alles en iedereen overroelt. Dat is gewoon niet zo, maar mocht jouw docent zo denken dan bespaar je iig weer wat gezeur.
Link naar reactie
[quote:3b5e07d628="Heiden"][quote:3b5e07d628="CV"] mits die cpu's 800mhz bussnelheid hebben[/quote:3b5e07d628] Hij spreekt in zijn startpost over PIV 3,06 Ghz, deze zijn er alleen met een FSB van 533. Een P4C800 lijkt me dan een beetje een dure oplossing. Een P4B533 misschien?[/quote:3b5e07d628] Ja, heb je gelijk in :wink: Het moederbord werkt dan nog steeds perfect natuurlijk, maar dan kan je beter voor een iets goedkopere oplossing gaan.
Link naar reactie
[quote:f55d7f40ad="hjs"]Marcel, je zit die jongen toch niet express een beetje om de tuin te leiden he? Zo'n examen is heel belangrijk, dan moet hij wel de goede antwoorden hebben :evil:[/quote:f55d7f40ad] eens, maar de topic starter moet het maken en niet forumleden. Hij moet er zelf ook wat voor doen vindt ik. We geven aan waar je info kan vinden en van daaruit moet hij zijn conclusies en bevindingen trekken eens : niet misleiden (heb bewust het stukje vn marcel niet gelezen)
Link naar reactie
[quote:8868bcdfae="Marcel de Reus"]lol @bosje :P Lees dat stukje dan maar gewoon wel voor je oordeelt. Net of ik ooit iemand zou misleiden voor een examenvraag :S Mijn antwoord gaat juist heel specifiek op de situatie van een examenopdracht in.[/quote:8868bcdfae] nofi: je bent een beetje een d00s he als je kant en klare antwoorden gaat geven. ... enige hulp leek me wel toepasselijk.... maar als je ze handje gaat vasthouden helpt het ook niet echt he, wel leuk dat JIJ die kennis hebt maar hij heeft er zo eigenlijk weinig aan :P en ik denk dat ie der ook al wel klaar mee was ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...