Ga naar inhoud

Een laptop met welke processor?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Een vriend van mij studeert in Amerika en hij heeft er laptops zien staan: Aangezien zowel hij als ik wel zo'n ding kan gebruiken stuurde hij mij het volgende: [i:be228c3ad4] Ik heb ik 2 grote computerzaken gekeken en ik zag 2 systemen die aan mijn eisen voldoen. De ene is van het merk Compaq en de andere van Toshiba. Ik heb gevraagd naar de prijsverschillen en volgens de verkopers lag dat aan de naam maar ook aan de processors. Het minimum volgens hun was Celeron, daarna kwam pentium 4 en als je echt een goeie wilde moest je Centrino hebben. AMD athlon zou iets slechter zijn dan pentium 4. Deze 4 hebben ze hier.[/i:be228c3ad4] Volgens mij maakt het type processor niet zoveel uit toch? Voor zover ik weet is AMD toch niet zo slecht? Of is dat voor een gewone PC anders dan voor een laptop? De AMD's kunnen toch grotere hitte weerstaan dan de Pentium 4? En over Centrino weet ik weinig... Wie kan me uitleg geven welke van de 4 het beste is en waar het verschil dan in zit? Thnx LabRat
Link naar reactie
Sorry... vergat er nog bij te zeggen dat de laptops in de uitverkoop zijn... Beide laptops bevatten een P4 processor, 512 MB intern geheugen, 40 tot 60 GB harde schijf. I.p.v. $ 1500 zijn ze deze week $ 1200. Is dit wel een goede deal? (Nadere specificaties zoals de kloksnelheid, videokaart en type intern geheugen heb ik niet ontvangen. Het lijkt mij beter dat ik deze ff opvraag :D )
Link naar reactie
[quote:6191debc1d="LabRat"]Beide laptops bevatten een P4 processor, 512 MB intern geheugen, 40 tot 60 GB harde schijf. I.p.v. $ 1500 zijn ze deze week $ 1200. Is dit wel een goede deal?[/quote:6191debc1d] Het is maar net wat je interessant noemt. ZOnder technische details kan er in het geheel niks worden vergeleken. ALs je gewoon een laptop wilt hebben, dan zou ik die in Nederland kopen, zeker omdat de genoemde prijzen niet superlaag te noemen zijn. Reken erop dat je ook nog invoerbelasting moet betalen. Soms heb je geluk, soms ook niet. Daarbij komt nog dat het apparaat met Engelstalige software geleverd wordt. Een Centrino CPU is een bijzondere Intel CPU met speciale functionaliteit die nuttig kan zijn voor ondermeer laptops. Met wat extra hardware support voor Wifi. Ga even zoeken op internet, dan vind je er genoeg over. De P4 of AmD CPU, dat maakt volgens mij weinig uit, zijn gewoon werkpaardjes. ALleen ben je er dan nog niet. VOlgens mij bestaan er ook nog energiezuinige versies van die CPU's. Wil je veel uitgeven, dan is het zinvol een laptop vriendelijke en dus eentje met een energie zuinige CPU te kopen.
Link naar reactie
Yep je hebt mobile versie van de P4 en de Athlon XP respectievelijk uitgerust met SpeedStep en PowerNow, twee vergelijkbare technieken die stroom besparen door de processor terug te klokken als de extra MHz'en niet nodig zijn op dat moment. Een Athlon XP is net zo goed als een P4 hoor en een Centrino is volgens vele meer een marketing actie dan een werkelijke superproc die weinig stroom vreet. De prijzen die je noemt zijn overigens niet verschrikkelijk laag oid. Ik zou gewoon hier in Nederland een laptop kopen.
Link naar reactie
De bedoeling voor hem is dat hij in Amerika op kan werken en hem mee kan nemen naar Nederland. Hij blijft hier ongeveer een maand en daarna gaat hij weer terug tot het eind van het schooljaar. Hoe zit het precies met die invoerrechten dan? $ 1200 komt toch ongeveer overeen met € 1200? Het is een beetje vreemd, iedere fabrikant hanteert andere prijzen: [url=http://www.2mcomputers.nl/content.asp?action=showProductDetails&ref=kelkoo&productID=333]Zoals deze[url] [url=http://www.pcsnel.nl/indexdirect.asp?productid=6556&source=kelkoo]Of deze[/url] Ik vind het moeilijk om te zeggen of een systeem zijn geld waard is of niet. Iemand suggesties voor een laptop van ongeveer $ 1200 (€ 1200??)? [/url]
Link naar reactie
[quote:93349c0b93="LabRat"]De bedoeling voor hem is dat hij in Amerika op kan werken en hem mee kan nemen naar Nederland. Hij blijft hier ongeveer een maand en daarna gaat hij weer terug tot het eind van het schooljaar. Hoe zit het precies met die invoerrechten dan?[/quote:93349c0b93] De precieze regels weet ik niet. Je kan dat van te voeren uitzoeken.
Link naar reactie
[quote:f76bf61092="LabRat"]nou heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag gehad. Nu het zelfs goedkoper blijkt te zijn, is zo'n laptop € 1025 waard? [/quote:f76bf61092] Te weinig informatie, verder is er ook de vraag wat je er echt mee wilt doen. Veel buitenshuis gebruiken, Cd of Dvd branden, geluid opnemen, Wifi, Office, Internet, Firewire, USB2.0, veel mee op stap ... Dit lijstje kan nog veel langer. ALs je er veel mee op stap gaat dat is licht en klein model met mogelijk WIfi (en dus duur) handig. Zo'n model zou ik dus "goedkoop" noemen.
Link naar reactie
Ik heb wat verdere info gehad: [url=http://www.compusa.com/products/product_info.asp?product_code=306188&pfp=cat1]Presario 2580US Notebook[/url] [url=http://www.circuitcity.com/detail.jsp?c=1&b=g&catoid=-8026&qp=0&bookmark=bookmark_1&oid=80848]Compaq Presario Notebook PC[/url] De notebook is voornamelijk bedoeld om schoolwerk op te doen, maar af en toe is het ook noodzakelijk om een cd te branden. (En heel af en toe een spelletje natuurlijk :lol: ) Persoonlijk lijkt de bovenste mij de beste. Iemand die deze mening deelt? Of juist niet.
Link naar reactie
Invoerrechten bedragen overigens gewoon het BTW tarief, 19% in dit geval en dat is aardig wat op zo'n bedrag. Of je deze moet betalen is afhankelijk of de doune je pakket door laat gaan of onder de loep neemt. Pakketen die een factuur hebben met zo'n groot bedrag erop worden er vaak uitgepikt, dus ik zou er zeker rekening mee houden dat er nog 19% boven op komt.
Link naar reactie
Goed gerekend zeg! Misschien dat ik zeur hoor, maar hij komt een maand terug naar Nederland en hij gaat daarna terug. Zou hij dan het risico lopen om 2 x invoerrechten te moeten betalen (nl. 'aan Nederland' en 'aan Amerika')? Dan zou het sommetje wel erg groot worden. (nog een berekening zal niet nodig zijn Kjiratsiekoedel :wink: )
Link naar reactie
Nee voor zover ik weet niet. Je krijgt als het goed is gewoon een bonnetje dat je BTW oid hebt betaald. Alleen wat ik nu niet snap, gaat het nu op 1 of om 2 laptops? Die laptop van je vriend is namelijk gewoon zijn laptop dan en daar betaald hij in de VS al BTW over. Als jij een laptop zou kopen bij een store in de VS betaal je daar in de VS _geen_ BTW over, alleen bij de grens.
Link naar reactie
Het gaat om 1 laptop: die voor hem. Hij studeert in Amerika en heeft een laptop nodig. Hij vroeg zich alleen af waar hij hem het beste kon kopen aangezien hij in december voor een maand in Nederland blijft en daarna teruggaat. Hij betaalt dan toch de volledige prijs (incl. 19% btw) in Amerika en als hij door de douane 'gepakt' wordt weer 19% over die volledige prijs? En als hij zijn laptop weer terug naar de VS neemt zou hij dus geen invoerrechten meer hoeven betalen begrijp ik?
Link naar reactie
Invoerrechten staat niet gelijk aan de BTW, die komt (BTW) er nog bovenop :-)...Je hoeft geen invoerrechten of BTW te betalen als je aan kan tonen dat de goederen afkosmtig zijn uit Nederland (aankoopbon bijv.) of je kan bij het verlaten van het land een verklaring bij de douane vragen waarop staat dat je de goederen (je laptop) al had toen je het land verliet, voor verdere info, zie: http://kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=427 Als u goederen van buiten de EU in Nederland importeert, krijgt u te maken met invoerrechten (ook wel douanerechten genoemd) en de douane. De hoogte van de invoerrechten hangt af van de goederencode/statistieknummer en het land van oorsprong van de goederen. Soms kunt u aanspraak maken op verlaagde invoerrechten of vrijstelling van invoerrechten op basis van preferentiële oorsprongsdocumenten of in het kader van tariefcontingenten of schorsingen. [b:1ff2cd8e7e]Naast invoerrechten kunt u ook nog te maken krijgen met andere heffingen zoals accijnzen, verbruiksbelastingen, anti-dumping heffing, landbouwheffingen, heffingen productschap en BTW.[/b:1ff2cd8e7e]
Link naar reactie
[quote:0ae2bf4910="LabRat"]Het gaat om 1 laptop: die voor hem. Hij studeert in Amerika en heeft een laptop nodig. Hij vroeg zich alleen af waar hij hem het beste kon kopen aangezien hij in december voor een maand in Nederland blijft en daarna teruggaat. Hij betaalt dan toch de volledige prijs (incl. 19% btw) in Amerika en als hij door de douane 'gepakt' wordt weer 19% over die volledige prijs? En als hij zijn laptop weer terug naar de VS neemt zou hij dus geen invoerrechten meer hoeven betalen begrijp ik?[/quote:0ae2bf4910] Dan kan hij de laptop het beste gewoon in Amerika kopen en dan is de bovenste idd een goede keuze. Ik en ik denk ook de andere mensen hier dachten dat het ging om een laptop voor jou. Hij koopt de laptop dan gewoon in Amerika en betaald daar gewoon BTW. Vervolgens betaald hij niets meer als hij naar Nederland komt en weer terug gaat oid. Het zou een beetje raar zijn als je geld moest betalen als je een laptop mee naar Nederland wil nemen :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...