Ga naar inhoud

Processor stuk!


Aanbevolen berichten

Zondag begaf mijn computer het spontaan. Na een 10-tal minuten herstartte hij (of is het:zij). Dit gebeurde een paar keer met steeds kortere tussenpozen en daarna wilde hij zelfs niet meer volledig opstarten. Het is een Epox-bord (8KHA+) met hexadecimale foutindicatie, dus da's makkelijk maar die gaf steeds een andere foutcode (die trouwens ook niet in het manual voorkwamen. Uiteindelijk kreeg ik zelfs geen beeld. Vandaag eerst eens de kast geopend, stof weggehaald, alle stekkers nagelopen en toen verder gezocht. Geheugen getest en daarna de processor gewisseld (Athlon 1400TB door en XP2000+ die er toch nog in moest). Dit laatste bleek de oplossing. Het verbaasde me echter dat de processor spontaan stuk ging (en dan bedoel ik: zonder heet worden door defecte koeling, vallen, stoten of verkeerde montage van een koeler oid). De processor is altijd goed gekoeld geweest, slechts eenmaal overclocked om te kijken hoever hij kon gaan, maar bij 1533 wilde het systeem niet meer opstarten (da's trouwens al een jaar geleden). Zijn er meer verhalen van processors die spontaan de geest geven?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...