Ga naar inhoud

+5v problemen 8KNXP


Aanbevolen berichten

Ik heb een +5volt die op alle voltages komt behalve de goeie (gemeten in win-xp pro met easytune 4) deze schommelt van 6,8 naar 1,7 en terug. Heb m`n ouwe voeding (chieftec 340w) vervangen met een Topower 450w. De 12v,3.3v en de rest zijn superstabiel en de 5v aan de Molex is goed. Heb ook alle rand app losgekoppelt maar probleem blijft, ook bios zegt al wisselende dat de 5v failed is en vervolgens weer ok. Het MB is een Gigabyte 8KNXP Rev 1.0 met F6 bios. Het geheel lijkt wel stabiel te draaien maar heb ook 1 keer een vastloper gehad tijdens het gebruik van mijn pinnacle pctv pro kaart,dusdoende zag ik dat het mis was met de 5v maar nu lijkt het goed te gaan en toch gaat de 5v op en neer,lijkt me niet zo goed....iemand een idee??? Sys-spec: Gigabyte 8knxp Intel P4 2400mhz 800fsb Twin-moss 2x 256mb ddr400 WD 400JB HD Sapphire Radeon 9200pro 128mb
Link naar reactie
[quote:70c1558e50="Denny"]Ik heb een +5volt die op alle voltages komt behalve de goeie (gemeten in win-xp pro met easytune 4) deze schommelt van 6,8 naar 1,7 en terug. Heb m`n ouwe voeding (chieftec 340w) vervangen met een Topower 450w. De 12v,3.3v en de rest zijn superstabiel en de 5v aan de Molex is goed. Heb ook alle rand app losgekoppelt maar probleem blijft, ook bios zegt al wisselende dat de 5v failed is en vervolgens weer ok. Het MB is een Gigabyte 8KNXP Rev 1.0 met F6 bios. Het geheel lijkt wel stabiel te draaien maar heb ook 1 keer een vastloper gehad tijdens het gebruik van mijn pinnacle pctv pro kaart,dusdoende zag ik dat het mis was met de 5v maar nu lijkt het goed te gaan en toch gaat de 5v op en neer,lijkt me niet zo goed....iemand een idee??? Sys-spec: Gigabyte 8knxp Intel P4 2400mhz 800fsb Twin-moss 2x 256mb ddr400 WD 400JB HD Sapphire Radeon 9200pro 128mb[/quote:70c1558e50] Vertrouw nooit op programma's die je temperaturen en je voltages meten. Mijn ervaring is dat Motherboard Monitor wel redelijk goed werkt. Het beste is gewoon in je bios te kijken, of nog beter, gewoon te vertrouwen op je mulitmeter die je in een molexje steekt. Daar kun je pas op vertrouwen. Programma's kunnen het mis hebben.
Link naar reactie
Ik kan je probleem niet verklaren maar ik denk dat je redelijkerwijze wel kan aannemen dat die waarden niet korrekt zijn. Ik bezit al enkele maanden een 8KNXP van Gigabyte. Mijn 5V spanning zoals aangegeven door Easytune varieert tussen de 5.05 en 4.99 Volt met 5.02 als meest voorkomende waarde. Ik zie geen merkbaar verschil tussen een belast en onbelaste CPU. Mijn voeding is een Enermax 450 W.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...