Ga naar inhoud

2,4 ghz processor op een 2,2ghz moederboard


Aanbevolen berichten

[quote:a621422f9f="armano"]Een vraagje: Een vriend van mij heeft een moederboard van IBM en daarop een processor van 1,7ghz. Nu kan hij een 2,4 ghz processor krijgen maar het moederboard geeft aan dat er maximaal een 2,2 ghz processor op kan. Kan hij die 2,4 erop prikken?of gebeuren er dan rare dingen?? :o[/quote:a621422f9f] Dat hangt van de FSB af die het bordje ondersteunt. Waarschijnlijk gaat die niet hoger als 100 MHz (400 MHz QDR) en zijn er, aangezien het een IBM betreft, waarschijnlijk geen overclock-mogelijkheden. Waarschijnlijk zal de hogere MP van de 2.4 GHz dan niet ondersteund worden. Je hebt een kleine kans dat hij het wel gaat doen, maar dat kun je zo niet zeggen. En het liefst nog wat uitgebreidere info.
Link naar reactie
[quote:d9b01d4b28="De Geest Van Oirlo"]Ik weet het niet zeker, maar er is een grote kans dat die 1.7ghz een socket 423 model is, en daar past nooit een 2.4 op. Daarom zal die limiet van 2.2 ook wel zijn, ik neem aan (dat denk ik, maar weet ik niet zeker) dat de 2.2ghz het laatste socket 423 model is geweest.[/quote:d9b01d4b28] inderdaad jah zo zit t in elkaar..op internet heeft hij de gegevens van t moederbord opgezocht en daar stond dus t maximum van 2,2 ghz aangegeven..hij heeft dus kans dat deze 2,4 processor er niet eens op past?dan zal ik m dat wel doorgegeven :wink:
Link naar reactie
[quote:42967a1444="Vandread"]... geef es specifiekere gegevens...... :lol: ik heb een auto die 120 mag .... kan er dan een 3 liter motor in!? :roll:[/quote:42967a1444] aha..maar ik bedoelde dus de snelheid van de processor :wink: kan t moederbord die snelheid aan...of hij past zoekt hij zelf maar uit..is t gelukt met je auto? :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...