Ga naar inhoud

OVERKLOKKEN?


Aanbevolen berichten

bESTE FORUMMERS, ik heb eenvraag: Ik heb het volgende syteem: [i:ab6bb36947]MSI k7t 266pro moederboard AMD 1600+ 256mb intern geheugen ABIt geforce MX 400 64 mb 128 bits Maxtor 40gb, 7200 rpm [/i:ab6bb36947] Hoe kan ik dit systeem tegen zo min mogelijk kosten een stuk sneller maken? Extra geheugen? of overklokken? CPU temperatuur is ongeveer 39 graden. En tot hoever kan ik deze AMD opfokken? Wat zijn de risico's hierbij dan en zijn die groot? Met vriendelijke groet, LEEK AART
Link naar reactie
1600+ overclockt k*t mainboard is ook niet geschikt voor dat werk Videokaart is ook wel aan vervanging toe..... en geheugen is hoogstwaarschijnlijk te langzaam voor oc'en de waarheid is hard.... ga maar sparen : :roll: Abit nforce2 plankje Barton 2500+ 2 goeie dual ddr stripjes :) Radeon 9800 en een pittig koelblokje ;) goeie kast is ook goed voor de temps (chieftec/lianli) hoef je meteen niet meer te overclocken... maar het is wel heel goed mogelijk ;)
Link naar reactie
[quote:2cae22fa84="Vandread"]1600+ overclockt k*t mainboard is ook niet geschikt voor dat werk Videokaart is ook wel aan vervanging toe..... en geheugen is hoogstwaarschijnlijk te langzaam voor oc'en de waarheid is hard.... ga maar sparen : :roll: Abit nforce2 plankje Barton 2500+ 2 goeie dual ddr stripjes :) Radeon 9800 en een pittig koelblokje ;) goeie kast is ook goed voor de temps (chieftec/lianli) hoef je meteen niet meer te overclocken... maar het is wel heel goed mogelijk ;)[/quote:2cae22fa84] aye aye aye Joost... niet iedereen heeft daar het geld voor ey :) hoewel het wel goed advies is :) hoe ver kan je gaan is je vraag? totdat ofwel de computer instabiel word (blauwe schermen) of dat de cpu te warm wordt (hoger dan 55 graden zal ik ermee stoppen) en de gevaren? niet als je het rustig aan doet, de levensduur van de proc wordt wel minder maar dat maakt niet zoveel uit, net alsof je deze cpu over 10 jaar nog zal gebruiken
Link naar reactie
1600+ overklokt juist in veel gevallen nog wel redelijk, zeker in maatstaven voor een Palomino. In de 1600+ zit tenminste nog een beetje rek. Waarschijnlijk kun je nog het verst komen als je de MP unlocked. Als je FSB gaat OC'en vrees ik dat je niet zover komt aangezien nogal een aantal factoren dan mee gaan spelen (mem, PLL, PCI, AGP) en ik vrees dat daar niet al te veel speling op zit. Waarvoor wil je hem overigens sneller hebben? Als het voor het gamen is zou ik de videokaart vervangen door bijvoorbeeld een Radeon 9200, die is niet te duur maar wel flink sneller. (hij is rond de ~65 te krijgen)
Link naar reactie
[quote:279376ee26="Vandread"]1600+ overclockt k*t[/quote:279376ee26] [/quote] want? mijn XP 1700 doet het anders ook best.. :wink: Ligt er net aan of het een goeie stepping is etc.. op een goed moederbord zul je er echt wel wat uit kunnen persen hoor... @ TS: je kan gewoon wel in etappes je systeem wat aanpassen. je kunt eens beginnen met een ander moederbord te kopen. neem eentje based op een Nforce2 chip, momenteel de beste chipset voor AMD. dan kijk je later een voor een reepje extra geheugen, en evt eens voor een iets nieuwere processor. ik weet ook niet wat je doeleinden zijn met de PC, maar als bijvoorbeeld niet gamed of wat dan ook, dan is bijvoorbeeld een Radeon 9800 vgakaart ook niet echt nodig.. geef eens aan wat je evt bereid bent te investeren in je systeem. zo kunnen we hier evt wel wat voor je neerzetten.
Link naar reactie
[quote:6ea02ec97f="turbulence"][quote:6ea02ec97f="Vandread"]1600+ overclockt k*t[/quote:6ea02ec97f] want? mijn XP 1700 doet het anders ook best.. :wink: Ligt er net aan of het een goeie stepping is etc.. op een goed moederbord zul je er echt wel wat uit kunnen persen hoor... @ TS: je kan gewoon wel in etappes je systeem wat aanpassen. je kunt eens beginnen met een ander moederbord te kopen. neem eentje based op een Nforce2 chip, momenteel de beste chipset voor AMD. dan kijk je later een voor een reepje extra geheugen, en evt eens voor een iets nieuwere processor. ik weet ook niet wat je doeleinden zijn met de PC, maar als bijvoorbeeld niet gamed of wat dan ook, dan is bijvoorbeeld een Radeon 9800 vgakaart ook niet echt nodig.. geef eens aan wat je evt bereid bent te investeren in je systeem. zo kunnen we hier evt wel wat voor je neerzetten.[/quote:6ea02ec97f] jij hebt tbred anders lukts dat niet..... zoals mijn voorganger al zei wanneer TS nieuw mainboard koopt zal hij ook beter geheugen moeten gaan kopen aangezien zijn huidige geheugen waarschijnlijk een giga bottleneck is.... als je dat niet wilt gaan vervangen kan je netzo goed ouder 2ehands plankje kopen die wat beter is en aanzienlijk in centjes scheelt :) ik ben zowel eigenaar geweest van 1800+ palomino en 1800+ tbred (A) dus ik ken de grensen wel.... grote grens is ook koeling.... maarja als je daar echt geld aan uit gaat geven kan je netzo goed nieuwe cpu kopen die zowiezo verder is en komt ;)
Link naar reactie
[quote:0b1bd2c89e="turbulence"][quote:0b1bd2c89e="Vandread"]1600+ overclockt k*t[/quote:0b1bd2c89e] want? mijn XP 1700 doet het anders ook best.. :wink: Ligt er net aan of het een goeie stepping is etc.. op een goed moederbord zul je er echt wel wat uit kunnen persen hoor... @ TS: je kan gewoon wel in etappes je systeem wat aanpassen. je kunt eens beginnen met een ander moederbord te kopen. neem eentje based op een Nforce2 chip, momenteel de beste chipset voor AMD. dan kijk je later een voor een reepje extra geheugen, en evt eens voor een iets nieuwere processor. ik weet ook niet wat je doeleinden zijn met de PC, maar als bijvoorbeeld niet gamed of wat dan ook, dan is bijvoorbeeld een Radeon 9800 vgakaart ook niet echt nodig.. geef eens aan wat je evt bereid bent te investeren in je systeem. zo kunnen we hier evt wel wat voor je neerzetten.[/quote:0b1bd2c89e] extra reepje ram? een sneller reepje lijkt mij een betere oplossing en een nforce2 mobo? om een palomino over te clocken lijkt mij dat een beetje overkill, de combinatie van componenten is heel belangrijk en dus zal je toch wel achter blijven lopen, beter is basis verversen, mobo+cpu+mem
Link naar reactie
[quote:2bd4c25cc9="LEEK AART"]bESTE FORUMMERS, ik heb eenvraag: Ik heb het volgende syteem: [i:2bd4c25cc9]MSI k7t 266pro moederboard AMD 1600+ 256mb intern geheugen ABIt geforce MX 400 64 mb 128 bits Maxtor 40gb, 7200 rpm [/i:2bd4c25cc9] Hoe kan ik dit systeem tegen zo min mogelijk kosten een stuk sneller maken? Extra geheugen? of overklokken? CPU temperatuur is ongeveer 39 graden. En tot hoever kan ik deze AMD opfokken? Wat zijn de risico's hierbij dan en zijn die groot? Met vriendelijke groet, LEEK AART[/quote:2bd4c25cc9] Hangt er vanaf wat je ermee wilt gaan doen en wat je budget is. Als je wilt gaan gamen zou ik een nieuwe videokaart kopen. Als het een Palomino core is heb je niet veel rek (schat dat je tot max 1600-1800 MHz komt met een beetje geluk) Ook je moederbord is niet erg geschikt om te oc'en (KT266(A) chipset) Dus alles bij elkaar opgeteld: als je echt wilt oc'en dan moet je een comleet nieuw systeem aanschaffen. Als je alleen wat sneller wilt gamen zou ik een reepje extra geheugen aanschaffen en een wat snellere videokaart. Mijn ervaring met de KT266A was redelijk goed. Ik kon tot 159 MHz FSB draaien voordat de dividers op gingen spelen. Dus stel dat je 150 MHz fsb haalt. De MP van een 1600+ is 10.5. Dan wordt de totale snelheid 150*10.5=1575 MHz. Dit is in de kloksnelheid al een aardige vooruitgang. Maar wat belangrijker is is dat de FSB ook een stuk omhoog is gegaan, dus de datadoorvoer is hoger. Als je CPU niet hoger wil, zul je hem wat meer voltage moeten geven. Zorg ook dat je temps redelijk blijven. Ikzelf houd altijd 55-60 *C als max stressed temperatuur aan.
Link naar reactie
[quote:d34d0412f5="royzwiers"]hoezo sneller geheugen als hij gewoon ddr 266 heeft. hoeft die helemaal geen sneller geheugen. en kan die dus veel beter 256 mb geheugen extra kopen.[/quote:d34d0412f5] als je wilt overclocken wil je volgens mij voorbij die 266mhz grens en is er dus sneller geheugen nodig
Link naar reactie
Dat bord moet dat dan ook wel willen ;) Ik denk dat ie meer heeft aan 256MB extra mem dan dat hij overstapt naar e.g. PC2700/PC3200. Zijn bord zal dan toch een zware bottleneck worden en dan komt hij nog niet ver. Nope, de beste en goedkoopste manier om wat te rekken is gewoon MP unlocken en dat ding richting de 1800MHz rammen.
Link naar reactie
[quote:c2b54077cd="Marcel de Reus"]Dat bord moet dat dan ook wel willen ;) Ik denk dat ie meer heeft aan 256MB extra mem dan dat hij overstapt naar e.g. PC2700/PC3200. Zijn bord zal dan toch een zware bottleneck worden en dan komt hij nog niet ver. Nope, de beste en goedkoopste manier om wat te rekken is gewoon MP unlocken en dat ding richting de 1800MHz rammen.[/quote:c2b54077cd] ......kan me niet voorstellen dat TS graag ff ze MP gaat unlocken ....zelfs ik had daar geen zin in en kocht gewoon een tbred 1800 ipv palomino maar dan blijft ze geheugen bottleneck en ik denk dat je XP1800 bedoelt want 1800mhz.... dat zou echt BRILLIANT zijn al hij dat haalt met die xp1600 :P enige wat beetje merkbaar zal zijn zal 256 mb extra die 200XP meer merk je echt niet...
Link naar reactie
[quote:2e78b81a52="Vandread"] ......kan me niet voorstellen dat TS graag ff ze MP gaat unlocken ....zelfs ik had daar geen zin in en kocht gewoon een tbred 1800 ipv palomino[/quote:2e78b81a52] Dan kun je dus net zo goed gewoon eerst proberen te unlocken en als het niet wil als nog een andere kopen :roll: Waarom zou hij daar overigens geen zin in hebben? Hij vraagt om een goedkope manier om zijn systeem wat sneller te maken. Deze manier is gratis mits je wat zilverlijm etc in huis hebt. [quote:2e78b81a52]en ik denk dat je XP1800 bedoelt want 1800mhz.... dat zou echt BRILLIANT zijn al hij dat haalt met die xp1600 :P[/quote:2e78b81a52] Nee ik bedoel 1800MHz en ik zeg richting, dus dat betekent dat ie de 1800 zelf wel niet zal halen. Mijn Pallie liep destijds op ~1870MHz. [/quote]
Link naar reactie
[quote:c1f8d588f3="Marcel de Reus"]Nee ik bedoel 1800MHz en ik zeg richting, dus dat betekent dat ie de 1800 zelf wel niet zal halen. Mijn Pallie liep destijds op ~1870MHz. [/quote:c1f8d588f3] watvoor palomino had je dan en watvoor koeling...... en als het een 1600+ was die op 1870 mhz liep... screenshotprintout naast je cpu aub :P
Link naar reactie
Nee zo'n feest was het niet. Het was een AXP2000+ Palomino AGOIA Y gekoeld met een Swiftech MCX462-BA + Delta 80HP en 5 x 34dba YS-tech casefannetjes op een Epox 8RDA+ en een sticky Samsung PC2700. Vcore @2V, Vdimm @3V; 10x187 Ik heb hem overigens niet meer en ik OC ook al een tijdje niet meer dus geen shot ervan al moet er nog wel ergens een 3Dmark zijn van die OC. Ik was toen de eerste die langs de 11000 ging op dit forum dacht ik.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...