Ga naar inhoud

unlocking Athlon XP


Aanbevolen berichten

[quote:0009526fe1="MDJ"]Ik zat te denken aan het merk 'Asrock' (is niet echt een merk, hoort bij Asus, maar de mobo's van Asrock worden bij ECS gemaakt), dat valt meer in mijn budget. Heeft er hier iemand ervaring met een Asrock mobo?[/quote:0009526fe1] Wanneer de naam ECS valt denk ik.... *en jij wilt overclocken?* voor overclocken heb je een degelijk goed mainboard nodig zoals een Abit of Epox (voor beetje oc'en ASUS) budgetplanken overclocken over het algemeen niet goed Wat voor hardware heb je nou precies, het zou wat meer helpen als je dit zou vermelden (heb er toch niet overheen gelezen?)
Link naar reactie
ok ehm... [quote:c16ff6d11d]Weet iemand een leuk moederbord voor mij? Met onboard Sound en Lan, Socket 462, en als het kan 1tje die automatisch unlockt en ik moet het voltage van de CPU kunnen veranderen in de bios van het mobo. Niet duurder dan €90,- [/quote:c16ff6d11d] 1tje die automatisch unlocked? je moet toch echt het bruggen-truukje doen voordat je cpu onlocked is hoor, dit is niet iets wat het mobo voor je kan doen. Moederbord met ingebouwd zilverlijm-patroon is er nog niet. wil je oc-en neem dan een beetje goed mobo... abit zoals Joost boven mij al zegd behoord tot de top. En epox maakt ook goede bordjes. En dan ben je nou eenmaal niet klaar voor 90 euro... Dus wil je serieus gaan oc-en... spaar dan even door.
Link naar reactie
[quote:0d662ead44="sKitZo"]1tje die automatisch unlocked? je moet toch echt het bruggen-truukje doen voordat je cpu onlocked is hoor, dit is niet iets wat het mobo voor je kan doen. Moederbord met ingebouwd zilverlijm-patroon is er nog niet. wil je oc-en neem dan een beetje goed mobo... abit zoals Joost boven mij al zegd behoord tot de top. En epox maakt ook goede bordjes. En dan ben je nou eenmaal niet klaar voor 90 euro... Dus wil je serieus gaan oc-en... spaar dan even door.[/quote:0d662ead44] Alle Nforce2 borden, en de KT400 borden unlocken automatisch Thoroughbred B of Barton Core based processors.. echter als je een palomino of duron bijvoorbeeld hebt, dan zal deze functie niet opgaan, en zul je wel met zilverlijm e.d in de weer moeten.. voor 90 euro heb je al een 8rda+, en die lopen ook wel makkelijk rond de 200 FSB. NF7-s is momenteel wel een van de beste op de markt, en die is er al vanaf 110 euro ofzo. maar zoals wel aangegeven, je bent er dan nog niet. goeie koeling is dan ook een vereiste, mede een beetje goed overclockbaar geheugen...
Link naar reactie
[quote:c3f08387f9="hjs"][quote:c3f08387f9="MDJ"] :D Bedankt, maar die is niet leverbaar in een computerzaak in de buurt hier. (dixons, mycom, alternate)[/quote:c3f08387f9] Dixons een computerzaak noemen? Zijn een stel grappenmakers, vooral de prijzen van losse onderdelen zoals bv. videokaart zijn erg lachwekkend.[/quote:c3f08387f9] :lol: Daar heb je gelijk in! Maar Atlernate vind ik wel een goede zaak (alleen de service is klote)
Link naar reactie
Nou ja, dat overklokken heb ik maar laten vallen. :( Toch niet echt iets voor mij. Voor de rest wat specs: 512 MB DDR RAM 333MHz fsb merkloos (mn budget was niet zo hoog) GF4 MMX 440 se 128mb (nogmaals, mn budget was niet hoog) Een AMD Athlon XP 2400+ Tbred B (2400+ is er alleen maar in Tbred B, nou ja, ook in Thorton, maar die was er toen nog niet) 40GB HD Maxtor 7200RPM 8mb cache.
Link naar reactie
[quote:472bb6ce20="MDJ"]Nou ja, dat overklokken heb ik maar laten vallen. :( Toch niet echt iets voor mij. Voor de rest wat specs: 512 MB DDR RAM 333MHz fsb merkloos (mn budget was niet zo hoog) GF4 MMX 440 se 128mb (nogmaals, mn budget was niet hoog) Een AMD Athlon XP 2400+ Tbred B (2400+ is er alleen maar in Tbred B, nou ja, ook in Thorton, maar die was er toen nog niet) 40GB HD Maxtor 7200RPM 8mb cache.[/quote:472bb6ce20] welk moederboard ?!?!?!?! ....... :roll: En als je kijkt naar Nforce2 met onboard Sound en Lan voor tussen de 90 en 100 euro vind je er aardig wat hor,zelfs bij alternate ;) (die hebben over het algemeen een heel BREED assortiment... maar als je al nforce2 geval hebt lijkt het me zo nutteloos een nieuwe te kopen?
Link naar reactie
[quote:d1addf402b="Vandread"][quote:d1addf402b="MDJ"]Nou ja, dat overklokken heb ik maar laten vallen. :( Toch niet echt iets voor mij. Voor de rest wat specs: 512 MB DDR RAM 333MHz fsb merkloos (mn budget was niet zo hoog) GF4 MMX 440 se 128mb (nogmaals, mn budget was niet hoog) Een AMD Athlon XP 2400+ Tbred B (2400+ is er alleen maar in Tbred B, nou ja, ook in Thorton, maar die was er toen nog niet) 40GB HD Maxtor 7200RPM 8mb cache.[/quote:d1addf402b] welk moederboard ?!?!?!?! ....... :roll: En als je kijkt naar Nforce2 met onboard Sound en Lan voor tussen de 90 en 100 euro vind je er aardig wat hor,zelfs bij alternate ;) (die hebben over het algemeen een heel BREED assortiment... maar als je al nforce2 geval hebt lijkt het me zo nutteloos een nieuwe te kopen?[/quote:d1addf402b] Nu heb ik nog een ECS L7VTA, maar hopelijk hangt er binnenkort een nieuwe in...
Link naar reactie
[quote:84a4368d86]Alle Nforce2 borden, en de KT400 borden unlocken automatisch Thoroughbred B of Barton Core based processors..[/quote:84a4368d86] Dat van de kt400 wist ik niet. (mijn laatste via chipset was de kt266a.... (a7v266-e)) Maar met de nforce2 was mijn thoroughbred in ieder geval niet unlocked, de barton wel. (a7n8x deluxe)
Link naar reactie
[quote:c82c232a4b="sKitZo"]Volgens mij is het niet het moederbord (kt400 dan wel nf2) de reden dat de cpu niet gelocked is maar is de reden daarvan de cpu zelf.[/quote:c82c232a4b] ???? Thoroughbred is thoroughbred (met uitzondering van de a en b variant dan) Als een processor door de chipset overal op geklokt kan worden (m.a.w. in die zin unlocked is) ligt het niet meer bij de cpu....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...