Ga naar inhoud

AMD Athlon 64


Aanbevolen berichten

[quote:e394ed84c5="Sjonnie(Kevin)"]Is het nu wel verstandig om zo een Nieuwe amd te kopen want dan zit ik nu te twijfel tussen AMD Athlon xp of 64 ik heb geen idee Want er zou een windows xp 64-bit edition komen . Dat stond op internet! Kan iemand mij beter informatie geven over die 2 processors en die nieuwe windows?? :-?[/quote:e394ed84c5] Check mijn site anders eens: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/athlonxp.html Er zijn twee versies van de Athlon 64: de Athlon 64 en de Athlon 64FX. De Athlon 64FX is een afgeleide van de Opteron server processor. De processoren halen de hoogste prestaties in een 64 bits omgeving, maar ook in 32 bits zijn ze uitmuntend. Op 2 GHz is de FX sneller als een Pentium 4 op 3.2 GHz. Dus als je het kan betalen, en het geld er voor over hebt kun je het doen ja. Reken al 900 euro voor de processor (voor de FX-51 (2.2 GHz)) of 450 euro voor de Athlon 64 3200+ (2 GHz). En dan moet er nog een moederbord van 250 euro bij.
Link naar reactie
Een Athlon 64 FX is een Opteron met een andere naam. De FX heeft een kloksnelheid van 2,2GHz, Athlon 64 3200+ 2GHz. De 3400+/2,2GHz is nog niet uit. Het lijkt er overigens op dat alle K8 CPU's van dit moment dezelfde (Sledgehammer) chip gebruiken. Een Athlon 64 3200+ presteert ongeveer even goed als een 3,2GHz P4, de 2,2GHz FX duidelijk beter. De 3200+ heeft een veel betere prijs/kwaliteit verhouding.
Link naar reactie
Ik zou een gewone XP nemen. Ten eerste is de Athlon 64 veel duurder, ook de moederborden, voor zover leverbaar. Er is inderdaad nog geen Windows versie voor 64-bits leverbaar (komt in december, zegt men), en alle andere software is ook nog niet aangepast. Het voordeel van een 64-bits systeem op dit moment is dus minimaal. De eerste testen laten zien dat het wel de snelste AMD chip is tot dit moment met behoorlijk betere scores t.o.v. de XP3200. Als je echt een athlon 64 wilt hebben en je huidige systeem is nog "bruikbaar" is misschien handig om te wachten tot begin volgend jaar. De keuze in moederborden zal dan veel groter zijn met bijbehorende lagere prijzen en meer en uitgebreidere specificaties. Bovendien zijn dan de eerste ervaringen met Windows en andere software bekent.
Link naar reactie
[quote:d4743158fd="egslim"]64 bits Windows zal in december nog niet verkrijgbaar zijn. Daar staat tegenover dat een A64 3200+ goedkoper is dan AXP 3200+, de laatste keer dat ik controleerde. Als je in de markt bent voor een CPU van € 400+ heeft A64 de beste prijs/kwaliteit verhouding.[/quote:d4743158fd] hij is iig ook best leuk in benchmarks..... http://www6.tomshardware.com/cpu/20030923/index.html
Link naar reactie
Als je het niet erg vind om 600 a 650 Euro voor een CPU + Moederbord uit te geven zou ik zeer zeker voor een Athon 64 3200+ gaan. Zoals je in de review hierboven kan zien is de Athlon64 3200+ sneller dan de AthlonXP 3200+ en in de meeste gevallen ook sneller dan de Normale Pentium 4 3,2ghz (800fsb). De Athlon64 3200+ is gewoon de snelste CPU in zijn prijs klasse, naar mijn mening een aanrader.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...