Ga naar inhoud

Dual Channel probleem


Aanbevolen berichten

Hallo Forum luitjes, Ik ben bezig met het overclocken van mijn P4C2.4Ghz. Ik gebruik een Asus P4P800 Deluxe en deze vraag kan denk ik alleen mensen met een soortgelijk mobo als deze beantwoorden. Er is in het bios "AI overclocking" Kan ik zetten op 10-20 of 30%. Als ik hem op 20% zet draait hij op 2.9Ghz. Hier ben ik niet tevreden mee. Met 30% wilt hij niet booten. Daarom zet ik hem dus op "Manual" zodat ik zelf FSB en Vcore (e.d.) kan aanpassen. Nou ik zet de FSB op 240, de vcore op 1.600 en de geheugensnelheid op Auto. Ik start op en ja hoor hij start als elke andere keer, alleen bij geheugenspeed staat er opeens 266Mhz, Dual Channel, Linair Mode in plaats van 400Mhz, Dual Channel, Linair mode!!! Ik weer terug naar het bios zet de geheugenspeed op 400Mhz, wilt ie niet meer starten!! Nou ik laat hem ff op 266Mhz Dual Channel staan, ik ga naar SiSoftSandra geheugenbenchmark, daar staat gewoon 4500 MB p/s, ik snap dit niet, dus in het bios staat dat hij op 266Mhz Dual Channel loopt, en SSS geeft wél de goede snelheid weer van 400Mhz Dual Channel. Kan iemand mij dit uitleggen? BVD Rapid
Link naar reactie
[quote:efca87bd03="Belg"]Ja je kan ieder topic wel probleempje noemen. Lekker duidelijk.[/quote:efca87bd03] Want doen trouwens belgen hierzo? :P nee geintje maare het kan zijn doordat die op auto staat dat hij het optimaliseert voor de geheugen zodat die niet een hogere fsb krijgt( denk ik msch kraam ik nu onzin uit dus als het fout is verbeter me) :oops:
Link naar reactie
Hmz, naja. Als ik hem op overclock 20% zet dan staat het geheugen nog steeds op 400Mhz dual channel en de fsb op 240. Lijkt me sterk dat mijn geheugen dat aan kan. Ik heb hem nu op 320 Mhz in het bios, ik heb hem nu zo overgeklokt dat mijn geheugen op 420 Mhz loopt. Als ik het geheugen op 400Mhz zet wordt het vast iets teveel :o
Link naar reactie
[quote:b35e077651="Rapid|NL|Angel"]Kan je ipv zeiken ook nog mensen helpen?[/quote:b35e077651]Wel erg snel op je teentjes getrapt. Dat is geen zeiken; als je in je titel aangeeft wat het probleem is, had ik dit topic niet hoeven te openen (heb momenteel geen verstand van geheugen en overklokken) en dus zou ik deze reactie niet hebben geschreven. Kijk verder even in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/faq.php]de handleiding[/url] wat er gezegd wordt over de titel.
Link naar reactie
Wat ik denk, die 266 is je FSB. (puur fsb, niet in DDR). Dat wil zeggen dat je een effectieve snelheid van (266x2) 533 krijgt (ipv 400) op je geheugen, en ik kan me voorstellen dat je mem dat niet leuk vind :wink: Mijn mening, je bent te gortig, wilt te veel en te snel. Je gaat veel te snel met overklokken als je dat eigenlijk zou moeten doen. Lees de overklok guide van BA in de FAQ eens, daar zou je al een heel eind mee moeten komen. Veel begrippen over geheugen etc staan in de faq uitgelegd. Dit is niet persoonlijk, maar af en toe vraag ik me af waarom ik wel na het vinden van BA's faq het hele overklocken (met alles eromheen) gesnapt heb en andere mensen niet :roll: EDIT: Ik ben nooit voor automatisch overklokken. Probeer alles gewoon handmatig te doen, dan gaat het ook het beste en is het het leukste :wink:
Link naar reactie
O begrijp me niet verkeerd hoor, ik pak alles juist heel rustig aan, ik ben momenteel alleen nog met de FSB bezig, rest staat nog op default. Geheugen heb ik ook al getest, loopt stabiel tot 40-50Mhz over zijn standaard waarde (400Mhz...). En het klopt idd, als ik het geheugen instel op 400Mhz Dual Channel en dan de FSB ga verhogen dat hij dus al snel boven die 40-50Mhz over zijn normale waarde komt. Daarom heb ik het op 320Mhz gezet met een 240FSB, nu zit ik rond de 400Mhz geheugenspeed. Zo heb ik het voor het weekend gelaten en loopt goed na benchmarks en games. Morgen ga ik kijken na de "vcore". En ik heb het momenteel ook op manual staan, is inderdaad leuker en je kan je systeem nét wat meer tot het uiterste (stabiel natuurlijk..) persen. Bedankt voor de reacties.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...