Ga naar inhoud

overklokken lukt niet


Aanbevolen berichten

ik heb een XP2500+ barton en een abit nf7 -s met boxed koeler op mijn cpu maar wel 5 casefans. elke keer als ik ga overklokken doet hij het gewoon goed. goede temps ook met cpu burn. maar als ik een tijdje game of gewoon dingen doe krijg ik af en toe zo'n blauw scherm en start mijn computer opnieuw op. hoe komt dat?
Link naar reactie
Met de combinatie die je hebt kun je in iedergeval de FrontSideBus op 200 MHz zetten. Met een Barton 2500+ kun je denk ik wel met je Multiplier op 10.5 (anders 10). Dan kom je dus op een snelheid van 2100 MHz ipv de originele 1833 MHz. Met een FSB van 200 is het natuurlijk het handigst als je ook PC3200 (400MHz) DDR geheugen hebt. Zorg dat je in je bios je AGP speed op 66 MHz locked. Dat voorkomt dat je je videokaart mee overclocked.
Link naar reactie
[quote:1852666a1a="-=DDA=- Raptor"]Klock jij je barton over met behulp van de multiplier of de FSB? Als je je processor overklockt met behulp van de FSB kan het zijn dat de 3d-kaart ook mee wordt overgeklockt, en dat vind zo'n ding niet zo leuk en kan gaan vastlopen tijdens gamen enz.[/quote:1852666a1a] Nee dat kan niet. nForce2 heeft een PCI/AGP fix, dat houdt in dat de PCI bus altijd op 33MHz blijft lopen en de AGP altijd op 66MHz. Hoe hoog is je casetemp? Wellicht heeft je videokaart of je mem het wat warm. Ik denk zelf dat het aan je mem ligt.
Link naar reactie
Je processor is er voor gemaakt om op 3000+ te lopen, alleen in de AMD fabriek is ie weer terug geklockt naar de waardes van de 2500+ Maar als je temps niet boven de 60 graden uitkomt vind ik het een mooie overklock met een boxed koeler 8) p.s. kan je processor nog sneller of loopt ie dan te onstabiel?
Link naar reactie
[quote:5fd9a80648="ruco"]dat kan ja maar als je de kloksnelheid veranderd van je cpu gaan je agp en pci niet mee p.s. is mijn overklok van XP2500 naar XP3000 (2100) mhz een goede overklok met boxed cooler?[/quote:5fd9a80648] als ie stabiel loopt wel.... alstie niet stabiel loopt heb je er geen ruk aan ;) het kan aan meerdere dingen liggen: voeding is niet stabiel genoeg (ik neem aan dat je de vcore hebt verhoogt zo ver mogelijk als je temps maar laag genoeg blijven) je geheugen trekt het niet en die zorgt voor errors, probeer voltage naar je geheugen te verhogen als je geheugen dit *leuk* vind
Link naar reactie
[quote:b659499457="Vandread"][quote:b659499457="ruco"]dat kan ja maar als je de kloksnelheid veranderd van je cpu gaan je agp en pci niet mee p.s. is mijn overklok van XP2500 naar XP3000 (2100) mhz een goede overklok met boxed cooler?[/quote:b659499457] als ie stabiel loopt wel.... alstie niet stabiel loopt heb je er geen ruk aan ;) het kan aan meerdere dingen liggen: voeding is niet stabiel genoeg (ik neem aan dat je de vcore hebt verhoogt zo ver mogelijk als je temps maar laag genoeg blijven) je geheugen trekt het niet en die zorgt voor errors, probeer voltage naar je geheugen te verhogen als je geheugen dit *leuk* vind[/quote:b659499457] idd.. stabiel lopen is erg belangrijk, je kan die proc miskien nog wel verder krijgen maar je moet gewoon zeker zijn dat hij wel stabiel is en niet dat je bij het eerste de beste spel een blauw scherm voor je neus krijgd. Verder is het miskien geen gek idee om die boxed koeler de deur uit te doen en een wat betere koeler te kopen als je serieus wilt gaat oc-en, een goede luchtkoeler of misschien zelfs wc of pc
Link naar reactie
Dan moet je even de BIOS flashen, dan is dat verschil in temp uitlezing verholpen namelijk, bekend probleem. [quote:98ad61a047]Je processor is er voor gemaakt om op 3000+ te lopen, alleen in de AMD fabriek is ie weer terug geklockt naar de waardes van de 2500+[/quote:98ad61a047] Dat hoeft absoluut niet. Dat was een tijdje terug vaak het geval en dat kun je aan de proc code zien, maar ik heb ruco daar niets over horen zeggen dus de kans dat het idd een voormalige 3000+ was is niet zo heel groot. Het is overigens wel een nette OC hoor, zeker met een boxed koeler.
Link naar reactie
[quote:11b406d162="ruco"]hij is heel stabiel. en mijn temps zijn 38,5 idle en 43 stressed en een case temp van 30 ik heb trouwens pc3200 mem dual chanel 1gig ik denk niet dat deze temps kloppen. ik vind het erg laag. en ik wil wel een betere koeler maar heb geen geld :evil:[/quote:11b406d162] heel stabiel ... dus nooit gekke BSOD (schrijf de error code's op en zoek op google, meestal vind je wel wat de oorzaak is) zorg voor recente bios die zorgt iig voor accurate temps meer meer NF7-S onzin [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/809815]NF7-S die hard topic[/url] als je iets niet snapt ... fire away
Link naar reactie
[quote:4ea2bc18b8="Marcel de Reus"]Als de PC heel stabiel is zijn er ook geen error codes om op te schrijven of met google op te zoeken ;)[/quote:4ea2bc18b8] [quote:4ea2bc18b8="ruco"]maar als ik een tijdje game of gewoon dingen doe krijg ik af en toe zo'n blauw scherm en start mijn computer opnieuw op. hoe komt dat?[/quote:4ea2bc18b8] ........vandaar dat ik het zeg he...... dus er viel iig best wat op te zoeken :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...