Ga naar inhoud

Temperatuur Meten


Aanbevolen berichten

Voordat ik begin met mijn vraag wou ik even zeggen dat ik de zoekfunctie al gebruikt heb en niets nuttigs daarmee heb kunnen vinden. Ik heb gisteren mijn nieuwe onderdelen binnen gekregen (bestelt bij www.sallandautomatisering.nl). Het gaat om een upgrade: Asus P4B533-E --> Asus P4P800 Deluxe (865PE Chipset) P42260 533 FSB --> P4C2.4Ghz 800 FSB MSi GF4 Ti4200 64MB --> Club3D Radeon 9700 Pro (9800 was me iets te duur 8) ) 512MB PC2100 Apacer CL2.5 --> Kingston HyperX 1024MB PC3200 (2x512MB in een kit) Hiernaast had ik ook een Zalman heatpipe (ZM80C-HP) bestelt voor mijn nieuwe Radeon (tevens al geinstalleerd) En een Zalman CNPS7000A-CU P4 koeler. En ook nog een Zalman NB koelertje van 8 pleuro :wink: Nou zag ik in het bios dat mijn CPU momenteel (NOG zonder overclock) 22 graden is. Nou heb ik dus ook die Zalman heatpipe met een LED koelertje op mijn 9700 Pro gemonteerd en ben benieuwd hoe warm deze is zonder een overclock. Met welk programma kan ik het beste de temperatuur hiervan meten? Ik weet dat je het beste een apart temperatuur metertje erbij kan installeren maar daar heb ik nu net geen zin in, is er een "aardig" programma`tje voor? Precies hoeft hij niet te zijn, zodat ik maar een "beeld" ervan krijg is het genoeg :o Ik kan overigens pas vanavond mijn nieuwe 3DMark (e.d.) scores checken want momenteel heb ik mijn WinXP cd niet bij de hand en hij vereist nu een Format. Maar ik verwacht dat de scores flink gestegen zullen zijn :evil: 3DMark2003 was eerst 1300 punten :-? Bij voorbaat dank! Rapid PS: nVidia komt binnenkort ook met een uitgebreid programma waarin o.a de temperaturen te meten zijn en fan speed kan worden aangepast. Deze is helaas nog niet te downloaden maar er staat: Coming Soon!! Dit is de link: http://www.nvidia.com/object/sysutility.html
Link naar reactie
Je kunt bijna nooit de temperaturen van je videokaart uitlezen. Er zit gewoon geen sensor in/op de kaart. mbt het overclocken, kleine stapjes en tussen door 3dmark 2k3 nature test draaien, als je te ver bent krijg je een heel raar scherm (artifacts genoemd). Btw, de 9800 non pro is (EDIT, WAS :D ) bijna net zo duur als een 9700pro :wink: En trouwens, volgens mijn weten kan je de fan speed alleen veranderen als die ook uitgelezen word en ik heb nog geen videokaart koeler gezien met 3 aansluitingen (rood, zwart, geel)
Link naar reactie
De 9800 Non Pro is 300 euro en de 9700 Pro 250 euro. De prestaties van deze twee zijn vrijwel gelijk. En je kon toch een 9700 Pro met een softmod naar een 9800 Pro slepen? Alleen ik ben ff de site kwijt waar ik info daarover kan vinden. Heeft iemand deze bij de hand? En dat is jammer dat ik de temperatuur van mijn kaart niet kan meten, maja, hij zal ook wel koud zijn :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...