Ga naar inhoud

hij doet niets meer


Aanbevolen berichten

Ik heb een computer van een jaar.doet hij bij het opstarten niets meer.alleen de ven`s draaien en het ledje op het moederbord. ik heb de voeding gemeten en die is volgens mij goed. ik heb het bios gerest. video kaart verwisselt. batterij getest. alle ide dingen er af gegooit. maar nog geen piep melding en niets op het scherm het is een asus P4B533
Link naar reactie
bios gereset zeg je. wel de jumper weer op de juiste plek terug gezet? je hebt al een boel geprobeerd, dus het wordt nu toch een beetje afstrepen. wat heb je gedaan voordat dit probleem ontstond?? (hardware toegevoegd etc) controleer of de fan op je processor wel draait, misschien is deze kapot gegaan, en is je processor overleden. geef eens een lijst van de hardware waar we over praten (type mobo, cpu, verdere hardware etc...)
Link naar reactie
[quote:907ed18e14="bigstaal"]Is je voeding wel zwaar genoeg?[/quote:907ed18e14] Zou je wel zeggen, als je alle IDE app. afkoppelt zou de voeding makkelijk moeten trekken (ongeacht het wattage). IDE kabels kunnen tegenwoordig niet meer verkeerd zitten omdat ze een nopje in de midden hebben.... :roll: En idd, zoals turbulence zegt, afstrepen en misschien wat onderdelen verwisselen om te kijken of hij het dan wel doet.
Link naar reactie
jongens lees nou ff hij zegt nog geen piepmelding niks geheugen zeg ik je geheugen! kijk daar 's naar als je geen piep hoort bij opstart is in 99% je geheugen niet goed probeer die is op een ander slotje of ander geheugen derin als dat niets doet zijn de slotjes stuk als je meerdere piepjes wel hoort is het de vga krt die niet goed is maar totaal geen piep is geen geheugen of defect :wink:
Link naar reactie
Piepjes zijn bij elk moederbord anders, daar kun je niks van afleiden. En zeker niet als je niet weet wat voor BIOS je hebt. Probeer kaal te starten (mobo+cpu+mem+vga) Ga nu 1 VOOR 1 de onderdelen vervangen en zo kom je er vanzelf achter welk onderdeel er stuk is. (ik zeg niet dat het het geheugen niet kan zijn....)
Link naar reactie
[quote:d91ba7ae33="jrbr13"]jongens lees nou ff hij zegt nog geen piepmelding niks geheugen zeg ik je geheugen! kijk daar 's naar als je geen piep hoort bij opstart is in 99% je geheugen niet goed probeer die is op een ander slotje of ander geheugen derin als dat niets doet zijn de slotjes stuk als je meerdere piepjes wel hoort is het de vga krt die niet goed is maar totaal geen piep is geen geheugen of defect :wink:[/quote:d91ba7ae33] bij de meeste bios geeft die juist WEL geluid als je geen geheugen hebt dus als die geen geluidt geeft is dat meestal wat anders dan geheugen( en ik zeg meestal dus ik kan ongelijk hebben)
Link naar reactie
ik heb alles los gekoppelt.( en dan 1 voor 1 op gestart) het geheugen in alle drie banken geprobeert. de computer ( dig stem) zegt steeds denk ik want het is haast niet te verstaan. SYSTEM FAILED PP U CaD denk ik maar als ik alleen de voeding aan de drive ( 420 watt) doe zegt de computer niets meer ik heb dan nog niet de IDE kabel aangesloten. maar de spanning is goed volgens mij
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...