Ga naar inhoud

overklokken


Aanbevolen berichten

Mijn pc heeft reeds een respectabele leeftijd naar computernormen. Toch zou ik hem een beetje willen overclocken. Het betreft een PIII 800 mhz op een abit VH6T MB bios revisie 8G Ik heb in het bios gezien dat ik de CPU operating speed kan veranderen alsook de CPU power supply. Hoever denken jullie dat ik kan gaan is 900 a 950 Mhz te veel als uiteindelijke snelheid. Verder heb ik de volgende gegevens: CPU Temp: 34° C in rust System Temp: 27° in rust Vcore: 1,71 V 2,5 V 2,47 V 3,3 V 3,27 V 5 V 5,12 V 12 V 12,18 V Al heb ik geen idee wat er met die voltages bedoeld wodt buiten de Vcore. CPU OP Speed 800 (133) ext clock (133) (1/4) multiplier x6 (kan ik niet veranderen) CPU power supply 1,7 V Bios part number 6A6LJA1PC 8G Is er hier ergens op het forum of op het net info te vinden over soft FSB of CPU-cool Mijn configuratie Abit VH6T bios 8G Maxtor 20 GB 7200 RPM Geforce2MX 32mb ram 630 mb sdram Lite on LTD122 DVD-rom Lite on LTR 12101B CD-writer PIII 800 MHz
Link naar reactie
Die pc kun je zeker overklokken. Ik heb zelf ook een PIII 800. Deze draait nu op 966MHz. Het enigste wat ik verandert heb is de snelheid van de CPU. Ik heb zelf een Asus CUSL2-C moederbord. Als je de snelheid van de CPU aanpast dan verandert de FSB gelijk mee. Eventueel je voltage van 1.70 naar 1.75 zetten. Zorg ook voor een extra (of 2/3) casefan in je kast voor de koeling. Het liefst 2 --> eentje op Intake en eentje op Outtake. Je Multiplier kun je niet veranderen bij een PIII. Het grootste voordeel aan mijn kant is dat ik waterkoeling heb waardoor ik verder kan gaan met mijn OC dan jij. Maar toen ik nog luchtkoeling had heeft ie zelfs (met een 80mm koeler op de CPU en 4 casefans) op bijna 1 GHz gedraaid. Nu draai ik op 966, omdat ik mijn CPU nog een tijdje in leven wil houden. [b:5be96e0884]Let wel op:[/b:5be96e0884] Als je je pc gaat overklokken dan verminder je de levensduur van je CPU!!!! Zorg gewoon voor een goede koeling voor je componenten en ga niet gelijk met grote stappen van 150MHz of zo overklokken, maar doe het met beleid. Pas je CPU Speed aan in de BIOS met bijvoorbeeld 10MHz (of minder) en start je pc op. Speel ff een game, want dan krijgt ie goed op zijn donder. Draait ie stabiel dan kun je eventueel verder gaan met OC'en. Als je net zolang verder gaat tot je pc vastloopt of je een blauw scherm krijgt dan weet je precies wat de max is. SUC6!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...