Ga naar inhoud

Nieuwe PC


Aanbevolen berichten

Hoi, Op het moment ben ik bezig met het samenstellen van een nieuwe pc nou vroeg ik me sterk af of het het waard is om een intel te nemen met een fsb van 800mhz. En zo ja welk moederboard kan je hier dan het beste bij nemen. Het liefst heb ik hier firewire, lan en sata. Nouja een lekker uitgebreid mobo dus. Alvast bedankt
Link naar reactie
Het ligt eraan tov van welke andere optie en wat je budget is. AXP ligt wat gunstiger in de markt qua prijs/kwaliteit en heeft met 125 euro bijvoorbeeld de Asus A7N8X Deluxe, met firewire, sata, duallan en soundstorm. Voor de P4 heb je bijvoorbeeld de Asus P4C800 Deluxe, maar die kost wel aanzienlijk meer (180 euro).
Link naar reactie
ik heb een msi 875P Neo series mobo (Glan, SATA, Raid, Firewire, USB2.0), met intel P4 2,8 GHZ en 800 fsb, bevalt prima! maar daar betaal je dan ook voor.. het mobo kostte mij €220. ik heb nu ook mijn 2 sata hdd's binnen, ze hadden ze verkeerd geplaatst, in combinatie met raid gaat dit lekker snel!
Link naar reactie
OK ik zal het ff duidelijker maken, eigenlijk is het niet voor mijn eigen pc maar moet ik wat samenstellen voor mijn vader. De pc moet eigenlijk een soort alleskunner worden van videobewerking tot spelletjes (wist niet dat hij die ook speelde maar hij wil het toch), dus wat betreft videokaart zat ik te denken aan een radeon 9700pro het geld is er dus waarom ook niet. Wat processor betreft weet ik nog niet wat het moet worden al gaat mijn voorkeur lichtelijk uit naar de Intel aangezien deze de 800mhz heeft. Ik zoek alleen nog ergen een goede uitleg over de voordelen hiervan. Denk eigenlijk wel dat de "Baas" voor de intel gaat :) tnx
Link naar reactie
Moederbord: Asus P4P800 Deluxe I865 - 143,99 Processor: Intel Pentium 4 2.6 Box 800 Mhz FSB - 202,20 Geheugen: 2 x 512 MB Twinmos PC3200 400 Mhz - 195,16 Videokaart: Club3D Ati Radeon 9700 Pro - 259,42 Harddisk: Maxtor 80 GB 2 MB Liquid Bearing - 76,16 CD Brander - LiteOn 52x24x52x - 44,03 DVD Speler - Pioneer 120S slot-in 16x40x - 44,03 Toetsenbord: MicroSoft Internet Keyboard - 18,45 Kast - Chieftec DA-01-W-D Bigtower inclusief 360 Watt - 113,05 Dit is naar mijn idee een perfect all-round systeem voor 1096,59 in je budget dus. Misschien dat er voor het moederbord nog een ander alternatief is alleen dat moeten de anderen maar beoordelen.
Link naar reactie
Ondanks dat je denkt dat je "baas" toch wel voor Intel zal gaan, hier een systeempje voor AMD: AMD Athlon XP 2800+ €170 Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0 €110 2 * 512 MB TwinMos €190 Club3D Radeon 9700 Pro €260 2*80 GB Maxtor HD Sata/RAID 0 €180 DVD Speler Lite-on € 45 Brander Lite-on € 45 Aopen H600 Tower € 90 Toetsenbord € 20 ------------------------------------+ Totaal € 1110 Dit lijkt mij een zeer goed prijs /kwaliteit systeempje. Met als grootste voordeel de Raid 0 opstelling.
Link naar reactie
9700 is zo goed als nergens meer te krijgen.. dit is ook al te merken aan de extreme prijzen die worden gegeven voor een gewone Non pro Club3d bijvoorbeeld op marktplaats.nl zou zoals ook al aangegeven is, kijken naar evt een 9600 pro of een 9800 (pro) goed, je zegt dat het voor je pa is, die misschien eens een spelletje wil spelen. dan kun je net zo goed een 9600 PRO nemen, aangezien ik de meeste vaders toch niet weten wat FSAA en anisotropisch fileren is... hij zal net zo lekker een spelletje spelen op een leuke resolutie zonder deze beeldverbeteraars, dan met. Daarnaast kan de 9600 PRO dit ook met gemak wel trekken, zn grotere broertjes kunnen het gewoon nog iets beter aan als het iets zwaarder wordt.... daarnaast, bespaar je dan ook nog weer wat geld uit, wat je evt kan investeren in nuttigere hardware. evt grotere HD, goeie speakerset etc..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...