Ga naar inhoud

Kan een moderne computer nog toe met een 300W voeding?


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig voor iemand me wat te orienteren voor een nieuw systeem. Het is handig als ik alles bij Norrod zou kopen, helaas hebben alle midi-behuizingen bij hun echter een voeding van niet meer dan 300W. Het wordt een waarschijnlijk een systeem met een AMD 2800+ of 3000+ en een aardige videokaart (niet de allernieuwste Radeon of nVidia, maar toch geschikt voor spellen). Ik vraag me af of een Chieftec 300W-voeding dat zonder problemen trekt.
Link naar reactie
De kwaliteit van de voeding is belangrijker. Met een slechte 300 watt voeding red je 't misschien niet, maar van een degelijk merk (Zalman, Enermax bijv.) moet 't wel lukken. Voor de zekerheid kun je wat meer nemen (400 watt bijvoorbeeld). Mijn oude systeem draaide met een standaard 235 watt voeding (athlon 1,1 Ghz, 2xHD, 2xCD, geforce 4) zonder problemen. Kortom met een goede voeding krijg je denk ik geen probleem en dan moet 300 watt voldoende zijn.
Link naar reactie
[quote:6fed43c6f0="Marcel de Reus"]Hij wil alles bij Norrod kopen, waarschijnlijk omdat ze hem daar dan gelijk assembleren en je dan garantie op de complete PC hebt.[/quote:6fed43c6f0] De reden dat ik de computer het liefst bij Norrod koop is dat ze in de buurt zitten. Dat is wel makkelijk wanneer er iets aan scheelt (ik ben zelf destijds met mijn nieuwe computer op het stuur van mijn fiets er eens heengegaan). Maar zijn die garantievoorwaarden bij Norrod anders dan bij andere zaken dan? [quote:6fed43c6f0] ...bovendien voldoet de genoemde voeding. [/quote:6fed43c6f0] Dat is een duidelijk antwoord! Bedankt.
Link naar reactie
Nee, dat niet zo zeer. Maar als je een PC laat bouwen zit er vaak gewoon een garantie op de complete PC bij. Je hoeft dan niet zelf te gaa lopen kutten en testen wat er stuk is, maar dumpt gewoon de hele PC bij Norrod neer en die zoeken het dan uit. Als je spul van verschillende zaken komt en je bouwt zelf dan zul je bijvoorbeeld specifiek je mobo moeten opsturen etc en dat gaat vaak allemaal veel minder gemakkelijk en snel, vandaar.
Link naar reactie
Chieftec is een prima voeding (zoals hierboven ook word gezegd) , 300watt kan wel maar vind ik wat aan de lage kant voor een modern systeem. Chieftec heeft tegenwoordig vaak 360watt voedingen in hun kasten zitten, dat klinkt al een stuk beter. Een zware CPU (AXp 3000+ of P4 3ghz) en moderne videokaart en 1 of 2 hardeschijven en de rest van je pc vreten behoorlijk wat stroom, voor stabiele werking van het geheel is dan een kwaliteits voeding van 340 a 360 watt. Als je er later een zwaardere videokaart e.d. in zet moet dat tenslotte ook zonder problemen kunnen. Kortom, ik zou voor een 360 Watt Chieftec gaan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...