Ga naar inhoud

raar probleem met een p1 systeem


Aanbevolen berichten

mij broertje heeft een p1 pc staan op z'n kamer... nus is er 1 raar probleem... als je een bestand opent...start de pc opnieuw op. ik kon wel gewoon rollercoastertycoon installeren maar als je het wilt starten start de pc opnieuw op.... ook is directx niet te installeren, dan krijg je of een blauw scherm of de pc start ook opnieuw op... meer heb ik nog niet geprobeerd want erg veel meer hoeft er niet op te staan.... zelf denk ik dat het mobo of de hd aan het overlijden is... ik heb windows 98 se al een keer opnieuw geistalleerd (ook geformateerd) systeem configuratie: -een no-name mobo met VIA chipset(socket7 maar er kan edoram en sdram op maar als je sd ram erin doet start die niet op :-?) -een winchip 200MHZ processor (geen pentium dus...) -2x16MB edo ram -2x 500MB HD -een s3 4 mb pci videokaart -een isa geluidskaart -en een cdrom speler besturingssysteem: windows 98SE
Link naar reactie
[quote:1721a208bc="royzwiers"]mij broertje heeft een p1 pc staan op z'n kamer... nus is er 1 raar probleem... als je een bestand opent...start de pc opnieuw op. ik kon wel gewoon rollercoastertycoon installeren maar als je het wilt starten start de pc opnieuw op.... ook is directx niet te installeren, dan krijg je of een blauw scherm of de pc start ook opnieuw op... meer heb ik nog niet geprobeerd want erg veel meer hoeft er niet op te staan.... [/quote:1721a208bc] Soms geheugen, harde schijf, CPU of moederbord probleem. Systeem is zeer instabiel, dus je zou eerst Memtest86 eens kunnen proberen. Ik heb wel eens een socket 7 CPU gehad die vermoedelijk te heet is geweest. Ogenschijnlijk werkte het systeem totdat er echt iets moest gebeuren. Ik heb de CPU toen vervangen door een PI-133, en dat werkte prima, alleen wat langzamer. TOen je de SD-Ram plaatste, zat de EDO ram er nog in? Het is vaak het 1 of het ander. Heel soms, 1 maal meegemaakt, kon er alleen maar een 16MB SDRam in. Zo'n fabrikant moet gek geweest zijn. Probeer type moederbord te achterhalen. Vaak staat er ergens een bruikbare letter -en cijfer code. En anders is de Bios string een goed startpunt. Er zijn overigens ook wel programmaatjes die wat informatie hierover geven.
Link naar reactie
hmmz ik weet nu bijna zeker dat het mobo aan het overlijden is want het diskette station doet het plotseling ook niet meer.. wel heb ik een nummer op het mobo gevonden: 35 8804-01 ik heb met google naar dat nummer gezocht en dan kom ik op een sitye met mobo's uit waar deze ook bij staat. http://www.elhvb.com/mboards/vtech/aristo.html het is dus een mobo van aristo ofzo
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...