Ga naar inhoud

advies upgrade systeem


Aanbevolen berichten

Heb 99% zeker een kapot moederbord MSI K7Tpro 2-a (AMD 1.1. 512 Sdram). Wil dit probleem aangrijpen om een nieuw moederbord + processor + geheugen te kopen. Ik doe geen spelletjes maar wel video en fotobewerking. Heeft iemand idee voor een goede aanschaf (niet te duur met behoorlijke prestaties). Bedankt voor het meedenken. theo
Link naar reactie
dit klopt allen asl uw moederbord dual channal ondersteund want dan worden de geheugen opdrachten geslitst en door 2 ram dingen uitgevoert dit is dsu sneller asl dat 1 ram het moet uitvoeren maar zoals eerder vermeld deze hele goede functie werkt ALLEEN met een moederbord die dit ook daadwerkelijk ondersteunt
Link naar reactie
Het genoemde bord ondersteund dus geen dual-channel geheugen en dan heeft het ook geen zin om 2x 256mb te kopen ipv 1x 512mb. Je kunt echter ook kijken naar de Epox 8RDA+, deze ondersteund wel dual-channel heeft een iets snellere chipset, overclocked beter en heeft erg goed geluid onboard (soundstorm). Als processor zou ik ivm prijs.kwaliteitsverhouding voor de AXP 2400+ gaan en daar dus dan 2x 256mb PC3200 Twinmos bij nemen.
Link naar reactie
[quote:5861aa8ed0="Marcel de Reus"]Het genoemde bord ondersteund dus geen dual-channel geheugen en dan heeft het ook geen zin om 2x 256mb te kopen ipv 1x 512mb. Je kunt echter ook kijken naar de Epox 8RDA+, deze ondersteund wel dual-channel heeft een iets snellere chipset, overclocked beter en heeft erg goed geluid onboard (soundstorm). Als processor zou ik ivm prijs.kwaliteitsverhouding voor de AXP 2400+ gaan en daar dus dan 2x 256mb PC3200 Twinmos bij nemen.[/quote:5861aa8ed0] hier klopt echter niet iets de topic starter moet gen pc 3200 geheugen kopen dit is voor een atlon zelfs langzamer dna de pc 2700 omdat deze synchroom met de procecor loopt dit is sneller maar als de topicstarter gaat overclocken is die pc 3200 wel handig maar deze persoon is neit oz thuis in de computers dusi k denk niet dat deze persoon wil overclocken dus advizeer ik 2 maar 256 mb ddr geheugen op pc 2700
Link naar reactie
je kunt als je een dual channel bord wil ook de asus a7n8x nemen. Een kennis van mij heeft een asus p4s8x, pentium 4 2,4 Ghz, 512 mb DDR 333. En dat draait ook goed. 't Is iets wel ietsje duurder dan een athlon maar als je graag een penitum wil kan ik je dat adviseren. Koop in ieder geval niet de snelste processor maar blijf daar een eindje onder want dan krijg je veel meer waar voor je geld!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...