Ga naar inhoud

Graag advies over systeem


Aanbevolen berichten

Hey, Ik ben op zoek naar een nieuwe computer. Ik ben bij een computerzaakje bij mij binnengelopen en heb gevraagd om een computer zo rond de € 1500,-. Het systeem moet goed en snel zijn, voldoende opslag, en goede grafische kwaliteiten, want het systeem moet geschikt zijn voor grafische programma's en grote spelen. Hij raade mij het volgende systeem aan: Moederbord: Epox 8KRA2+ Processor: AMD Celeron 2500 Mhz Cooler: Boxed Harddisk: 2 x 120 gb serial ata schijven Memory: 2 x 512 mb ddr VGA: Geforce 4 ti4800 se Sound: Onboard DVD/RW: Dvd+r +rw A-open DVD Writer: Dvd-rom 16x48 LG Behuizing: Atx kast 300 Watt blauw plexie Dit systeem kon hij maken voor totaal € 1199,- Wat vinden jullie van dit systeem? En die Epox moederbord is die wel goed? Graag jullie mening hier over. Alvast bedankt Kixx
Link naar reactie
Dat systeem moet je dus niet hebben. Dat Epox moederbord is opzich wel aardig, maar die Celeron is ronduit waardeloos. Daarbij komt dat je voor hetzelfde geld een veel beter systeem hebt: Abit NF7-S rev 2.0 ?112 AMD Athlon XP 2400+ ?76 2x Western Digital / Maxtor 120GB 8mb cache schijven (SATA) ?204 2x 512mb PC3200 Twinmos ?168 Club3d Radeon 9800 Pro ?357 ------------------------------------------------ + ?917 kast erbij met een 350W voeding, koelertje erbij, casefan erbij en speakerset erbij en je bent klaar de prijs van die DVD en DVD/RW moet je er nog bij optellen dan en dan blijf je denk ik net binnen de ?1500 Dit is echter wel veel sneller dan het systeem dat je poste. Waarom wil je btw ook nog een losse branden, dvd combo terwijl je al een DVD brander hebt?
Link naar reactie
Een AMD Celeron? :lol: Celeron is een typenaam van Intel, dus dat kan niet... Die verkoper zal wel Duron bedoelen, en dat zou ik zeker niet doen. Verder zou ik even letten op de fans in het systeem, standaard-fans zullen wat meer herrie maken dan als je een goed merk&type koopt (gebruik evt de zoekfunctie van het forum).
Link naar reactie
weer een verhaal, van een slecht advies van een computerwinkel.. - waarom geen Nforce2 bordje ipv die Via chip? - AMD Celly (intel & AMD join forces?) - Ti 4800 (voor tegenwoordig te min imho) zoals die set die marcel aangeeft, dat is gewoon een leuk systeem. Goed moederbord, snelle CPU, sterke VGA kaart... kijk gewoon eens rond bij wat internetwebshops, soms nog wat goedkoper, en vaak veel leuker spul in de aanbieding.. PS: hoe komt ie eigenlijk aan een 2500 MHZ AMD??? geloof toch echt dat die er nog niet zijn... hou anders straks ook eens de HCC dagen in de gaten, en ga daar ook eens kijken, daar vindt je ook veel info, en zeker goeie HCC aanbiedingen :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...