Ga naar inhoud

overklokken


Aanbevolen berichten

carlobernardini wou zijn p3 866 naar 1300 mhz overklokken. standaard is de fsb 133 van een pentium 3 866. als je 866 deelt door de fsb, krijg je de M(ultie)P(olier) en dat is 6.5 als je dan zou overklokken naar 1300 mhz, dan zou je een fsb hebben van 1300/6.5=200mhz en dat kan de rest van de pc niet aan zoals marcel zegt
Link naar reactie
Die van jouw heeft een 100MHz FSB wat de zaak al wat makkelijker maakt. Zeker als je PC133 geheugen hebt en het ding op een bord zit dat een FSB van 133MHz aankan. Je kunt de FSB gewoon rustig in het BIOS of softwarematig met stapjes van 1MHz gaan verhogen. Lees even BA OC-guide (zie FAQ) voor de basisprincipes van overclocken.
Link naar reactie
jaah ik probeer dat wel ma hij loopt vast ma er staat dat me pll code nie goed is ma ik kan het niet vinden op me mobo enne hoe kan ik de stapjes met 1 mhz veranderen dan want met cpu cool gaat hij volgens mij wel meer mhz tegelijk majah weet u mischien hoe ik het pll kan vinden want opme mobo staat het niet me mobo type is msi 6323
Link naar reactie
[quote:0cb8401d26="hardboy"]jaah ik probeer dat wel ma hij loopt vast ma er staat dat me pll code nie goed is ma ik kan het niet vinden op me mobo enne hoe kan ik de stapjes met 1 mhz veranderen dan want met cpu cool gaat hij volgens mij wel meer mhz tegelijk majah weet u mischien hoe ik het pll kan vinden want opme mobo staat het niet me mobo type is msi 6323[/quote:0cb8401d26]Is de Shift-knop en de . en de , kapot op je toetsenbord? Zo nee, zou je dan alsjeblieft die willen gebruiken de volgende keer om het ook wat makkelijker te maken jouw post te lezen? Ik heb eerder in dit topic al een foto van een PLL neergezet, zo'n chipje moet je zoeken.
Link naar reactie
[quote:dfdb397ea4="hardboy"]jaah sorriej. uhmmz ik heb al de hele tijd zitten zoeken en kan dat chippiej niet vinden. ik vind het allemaal wel vervelend en jullie zullen we lam worden van mijn gezeur.mijn excuses daarvoor.[/quote:dfdb397ea4] ik kan het wel begrijpen want toen ik mijn pentium 3 ging overklokken man je wilt niet weten wat ik allemaal zei :oops:
Link naar reactie
Ok. Mijn pc draait nu op 954 Mhz, een ongelooflijke prestatiewinst tenopzichte van dat eerste (866) maar dan niet... Meer lukt iet; pc loopt zo vast als cement...... :( Of kan het aan de selectie van een verkeerd mobo liggen ofzo? Denk het niet; de Luna's zijn allemaal hetzelfde... Jammer dan maar...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...