Ga naar inhoud

rare ruis op Asus a7n8x deluxe


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb net een nieuwe hoofdtelefoon gekocht (SennHeiser HD202), die nogal erg gevoelig is. Als ik hiermee luister hoor ik wel een hele vreemde ruis op m'n a7n8x deluxe (rev 2). Als ik namelijk een venster minimaliseer in Windows XP lijkt het wel alsof ik het standaardgeluid voor minimaliseren uit Windows Me hoor! Hetzelfde geldt voor maximaliseren. Overigens heb ik alle geluidseffecten in XP uitstaan. Ik vind dit echt heel erg bizar. Iemand een idee wat het kan zijn, en hoe ik er misschien af kan komen?
Link naar reactie
Ik heb idd onboard sound. Hoofdtelefoon is niet draadloos. En ja, alles is goed geinstalleerd. Heb nieuwste Nvidia Nforce geinstalleerd en het nieuwste bios. Op mijn vorige hoofdtelefoon hoorde ik het niet, maar dit komt waarschijnlijk omdat deze minder gevoelig is. Wat ik het vreemdste vind is dat die specifieke ruis/geluidjes te horen zijn als ik een venster minimaliseer/maximaliseer.
Link naar reactie
Kan zijn dat windows het niet laten horen van geluiden raar afhandel: actie->geluidssterkte op 1 zetten (still)->geluid naar gluidskaart (in jou geval onboard) Aangezien het geluid [b:4f6d3d43e9]wel[/b:4f6d3d43e9] wordt doorgestuurd maar heel zacht is, (waardoor normale kopttelefoons/boxen het niet (kunnen) 'uitzenden') pikt jou koptelefoon het signaal toch net op. (OMDAT hij zo gevoelig is) Heb geen idee of dit waar is (verzin dit ter plekke) mnaar zoeits is hier het meest logisch. Wat doe je eraan: a) Je oude koptelefoon weer nemen :roll: b) Zit er niet een optie voor sterkte op je koptelefoon? Probeer daar is mee te klooien. Anders in windows toch nog een keer kijken of je geluiden wel uit hebt staan. c) 'Treble' veranderen. (equalizer op je pc gebruiken) Succes, ik denk dat je toch gewoon een andere koptelefoon moet nemen.
Link naar reactie
Ja, kwam dit topic toevallig tegen. Ik heb ook een Asus A7N8X Deluxe rev 2.0 en gebruik ook altijd een koptelefoon. Als het geluid bij mij een beetje hard staat hoor ik inderdaad ook wat geruis (hangt ook van de preset af in het geluidsconifgscherm) bij maximaliseren en minimalizeren. Ik heb een Philips SBC HP546 koptelefoon. Bij mij moet het geluid wel redelijk hard staan om dit te kunnen horen. Zoals ook al eerder gezegd: gebruik de equalizer. Hij staat bij mij op Rock en heb op het moment nergens last van.
Link naar reactie
[quote:d6a0a32db1="turbo-pascal"]Kan zijn dat windows het niet laten horen van geluiden raar afhandel: actie->geluidssterkte op 1 zetten (still)->geluid naar geluidskaart (in jou geval onboard)[/quote:d6a0a32db1] *grin* Als dat zo zou zijn, dan is het een lekker potje programmeren geweest bij Microsoft. :roll: Dat acht ik zeer onwaarschijnlijk. Ik heb een oude 486 aangesloten op mijn stereo, dienende als cd speler en mp3 speler. Je moest eens weten hoeveel rare geluiden ik hoor: cd-rom speler, hardeschijf, psu-fan. Allemaal interfentie. Gelukkig valt het in het niet als ik gewoon muziek afspeel. Heb ik alleen mijn koptelefoon op, dan hoor ik het veel beterder; het is nl. een redelijk gevoelige koptelefoon. Tenzij je high-end apparatuur gebruikt en goed afschermd van "invloeden", blijf je altijd achtergrond geluiden horen; zeker bij analoge apparatuur.
Link naar reactie
Nou laat ik eens grappig zijn... Ik zal het er op de werkvloer eens over hebben... Ja, sorry ik WERK bij ASUS.... Ik ben Final Tester van die moedertjes... Dit probleem zijn we alleen nog niet tegen gekomen... Ik hou je op de laagte... hahahaha Die A7n8x-deluxe borden zijn wel de betere bordjes van Asus.
Link naar reactie
We hebben hoer nog iemand die bij Asus werk[b:7bcf80e44a]te[/b:7bcf80e44a] dacht ik. hanko oid? Hij had iig die avatar van dat rode ronde 3d smilie en die witte handschoenen :P Iig is het geen specifiek probleem van een bepaald model moederbord of van Asus denk ik hoor. Het is gewoon zoals kamakazi al zei interferentie. Blijkbaar zorgen de halt cycles voor nog meer interferentie, want dan kun je de ruis vaak zelfs uit de boxen horen. Met een PCI kaart zul je er waarschijnlijk geen last van hebben, dus een Windows probleem lijkt het mij iig niet.
Link naar reactie
[quote:c24019ffb2="Marcel de Reus"]Ik gok zo dat een magneetring wat goedkoper is dan jouw oplossing ;) Vaak zit er zelfs een magneetring bij je case, bij mij iig wel. Of het werkt zou ik niet weten, nooit geprobeerd.[/quote:c24019ffb2] Oke dat is wel waar :oops: :P mja tog als hij de budget heeft :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...