Ga naar inhoud

Moederbord dat 6 hd's ondersteunen.


Aanbevolen berichten

[quote:f399ec5b66="Marcel de Reus"]Over het algemeen kunnen Promise chips overigens ook in de non-RAID modes geen CD/DVD drives aansturen, Highpoint chips kunnen dat weer wel.[/quote:f399ec5b66]Oh? Ik wouw dat net gaan doen! :-? Ik heb een Onboard Promise RAID chip. Is er ergens een overzicht welke dat niet kunne of is dat gewoon puur toeval?
Link naar reactie
[quote:6a1835ae65="General X"][quote:6a1835ae65="Marcel de Reus"]Over het algemeen kunnen Promise chips overigens ook in de non-RAID modes geen CD/DVD drives aansturen, Highpoint chips kunnen dat weer wel.[/quote:6a1835ae65]Oh? Ik wouw dat net gaan doen! :-? Ik heb een Onboard Promise RAID chip. Is er ergens een overzicht welke dat niet kunne of is dat gewoon puur toeval?[/quote:6a1835ae65]Sommige versies kan je handmatig op ATA zetten ipv RAID. Dan zijn je kansen al groter. Maar het blijft problematisch omdat RAID controllers geen ATAPI ondersteunen. Een cd-tje branden wordt moeilijk op die manier. Ik begrijp ook niet waarom je eigenlijk niet harde schijven aansluit op de Promise en de CD/DVD drives op de normale ATA controllers. Nu doe je het eigenlijk verkeerd om.
Link naar reactie
[quote:aa831de9ea="Mnemonic"]Ik begrijp ook niet waarom je eigenlijk niet harde schijven aansluit op de Promise en de CD/DVD drives op de normale ATA controllers. Nu doe je het eigenlijk verkeerd om.[/quote:aa831de9ea]Dat ga ik nu ook doen. Ik neem aan dat de promise chips wel gewoon 1 HDD ondersteund? Zonder RAID dus. Ik wil namelijk zonder risico On-the-fly kunnen branden en dat gaat nu niet aangezien mijn CD/brander aan dezelfde kabel zitten. (Ik wil niet een van beide aan de HDD kabel!)
Link naar reactie
[quote:c43d1e2f03="General X"][quote:c43d1e2f03="Mnemonic"]Ik begrijp ook niet waarom je eigenlijk niet harde schijven aansluit op de Promise en de CD/DVD drives op de normale ATA controllers. Nu doe je het eigenlijk verkeerd om.[/quote:c43d1e2f03]Dat ga ik nu ook doen. Ik neem aan dat de promise chips wel gewoon 1 HDD ondersteund? Zonder RAID dus. Ik wil namelijk zonder risico On-the-fly kunnen branden en dat gaat nu niet aangezien mijn CD/brander aan dezelfde kabel zitten. (Ik wil niet een van beide aan de HDD kabel!)[/quote:c43d1e2f03]Ja en nee. 1 schijf op een RAID controller wordt een 1+0 array. Eigenlijk is het geen RAID array (want het bestaat maar uit 1 schijf), maar de controller ziet het wel als RAID. Verder niks bijzonders aan, behalve dat je bij het installeren van Windows het floppy met de driver van de Promise chip bij de hand moet hebben (op F6 drukken aan het begin, je ziet het onderin staan).
Link naar reactie
Dat klopt niet. RAID0+1 staat voor striping+mirroring en heeft minstens 4 verschillende schijven nodig in de array, waarvan er dan twee samen een RAID0 array vormen en de andere twee deze array mirroren. http://www.acnc.com/04_01_0p1.html Als je een schijf eraan hangt, wordt deze gewoon als losse schijf gezien en is er _geen_ sprake van een array. Je moet wel de drivers van de chip bij de hand hebben om de IDE controller van de RAID chip aan te kunnen sturen/
Link naar reactie
[quote:6f9a179a0f="Marcel de Reus"]Dat klopt niet. RAID0+1 staat voor striping+mirroring en heeft minstens 4 verschillende schijven nodig in de array, waarvan er dan twee samen een RAID0 array vormen en de andere twee deze array mirroren. http://www.acnc.com/04_01_0p1.html Als je een schijf eraan hangt, wordt deze gewoon als losse schijf gezien en is er _geen_ sprake van een array. Je moet wel de drivers van de chip bij de hand hebben om de IDE controller van de RAID chip aan te kunnen sturen/[/quote:6f9a179a0f]Je hebt niet helemaal goed gelezen wat ik zei. Ik zei dat het volgens de chip wel een array is, maar in werkelijkheid niet. "Eigenlijk is het geen RAID array (want het bestaat maar uit 1 schijf), maar de controller ziet het wel als RAID.". Dus je spreekt me tegen met dezelfde argumenten. De bron van mijn informatie is overigens de 40 pc's op mijn school die allemaal hun harde schijven op de Promise chip hebben zitten. Bij het opstarten zie je dan het BIOS van de Promise melding maken van een 40 GB Raid 1+0 array. De chip bedoelt ermee te zeggen dat de schijf zowel een backup (1) als samenvoeging (0) met zichzelf is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...