Ga naar inhoud

P4 (hypertrading) welk moedebord en welke cooler


Aanbevolen berichten

Oke ik wil mijn pc upgraden naar een pentium 4 maar nou moet hij nattuurlijk zo snel mogelijk zijn. Dus wel moederbord en welke cooler kan ik het beste nemen Ik heb nu MSI en een amd athlon xp 1600 en een coolermaster cooler voor amd tot 2000 MHz Ik dacht zelf aan het volgende : Moederbord Asus p4 s478 p4p800/gd atx (124.95) Processor P4 2.6 GHz 800MHz fsb (207.29) Cooler Coolermaster p4 rtl Aero cool tom p4 3.2 GHz (28.11) Totaal dus [color=red:7ef705b64a]€ 360.35[/color:7ef705b64a] Weet iemand nog wat beters snellers coolers of hetzelfe maar dan goedkoper Wel in deze prijsklasse
Link naar reactie
Je kunt ook gewoon een boxed proc kopen. De koeler die Intel hierbij levert is in principe prima namelijk. De vraag is echter waarom je een betere koeler wilt, ben je van plan te gaan OC'en? Dan zou ik namelijk liever een wat tragere proc kopen en meer geld uit trekken voor koeling. Als je niet gaat OC'en hoef je ook geen vliegtuig te hebben en zou ik gewoon lekker de boxed koeler aanhouden.
Link naar reactie
Waarom naar p4 gaan : Omdat ik heb gehoort van verschillende mensen dat die sneller (of even snel) zijn dan AMD ivm hypertrading En het probleem dat die van AMD nog warm worden Ik weet niet of je een site weet waar van die reveiws op staan liefst in het nederlands Waarom ik er een andere cooler bij neem is omdat : 1 Ik weet dat ze kwalitatief goed zijn 2 Coolen goed 3 ivm case modding moet het er ook nog een beetje leuk uitzien Weet iemnd ook nog iets over de moederborden welke goed en snel zijn Ik vind zelf (uit eigen ervaring) dat Asus en Abit wel goeie zijn Ook hier miss een site of iets dergelijks met reveiws en tests Alsvast bedankt
Link naar reactie
[quote:7bff0fbefe="Brainboy"]En het probleem dat die van AMD nog warm worden Ik weet niet of je een site weet waar van die reveiws op staan liefst in het nederlands Weet iemnd ook nog iets over de moederborden welke goed en snel zijn Ik vind zelf (uit eigen ervaring) dat Asus en Abit wel goeie zijn Ook hier miss een site of iets dergelijks met reveiws en tests[/quote:7bff0fbefe] je zou heel misschien eventueel ook zelf es beginnen kunnen met zoeken ... www.google.nl :roll: voor de rest zie ondertitel :lol:
Link naar reactie
[quote:e68339a782="Brainboy"]Waarom naar p4 gaan : Omdat ik heb gehoort van verschillende mensen dat die sneller (of even snel) zijn dan AMD ivm hypertrading En het probleem dat die van AMD nog warm worden Ik weet niet of je een site weet waar van die reveiws op staan liefst in het nederlands Waarom ik er een andere cooler bij neem is omdat : 1 Ik weet dat ze kwalitatief goed zijn 2 Coolen goed 3 ivm case modding moet het er ook nog een beetje leuk uitzien Weet iemnd ook nog iets over de moederborden welke goed en snel zijn Ik vind zelf (uit eigen ervaring) dat Asus en Abit wel goeie zijn Ook hier miss een site of iets dergelijks met reveiws en tests Alsvast bedankt[/quote:e68339a782] Hypertreading is echt niet zo superieur hoor! In MIJN ogen is het eerder een marketing-truc. Het verschil tussen een P4 en een P4HT is echt niet zo groot en soms helemaal niets, omdat de software er niet optimaal voor is.
Link naar reactie
[quote:1e32de5935="Brainboy"] Omdat ik heb gehoort van verschillende mensen dat die sneller (of even snel) zijn dan AMD ivm hypertrading [/quote:1e32de5935] Ach mensen zeggen wel eens meer wat. AMD processoren met een overeen komende rating met de klok snelheid van een P4 zijn net zo snel. Dat wil zeggen dat het per applicatie wel wat kan verschillen, maar dat ze over de gehele linie gelijk presteren. Het is wel zo dat AMD bij de laatste ratings wat te positief is geweest waardoor een 3000+ bijvoorbeeld ongeveer net zo snel is als een 2.8GHz P4. Het prijs verschil mag er echter ook wezen. [quote:1e32de5935]En het probleem dat die van AMD nog warm worden[/quote:1e32de5935] Ook dat is dus onzin. Dat is een fabeltje dat nog uit de tijd van de Palomino's komt. Sinds de eerste 2200+, waarbij de Tbred A core werd geintroduceerd, worden P4's en AXP's op gelijk prestatie nivo nagenoeg even warm. [quote:1e32de5935]Waarom ik er een andere cooler bij neem is omdat : 1 Ik weet dat ze kwalitatief goed zijn 2 Coolen goed 3 ivm case modding moet het er ook nog een beetje leuk uitzien [/quote:1e32de5935] Als je gaat casemodden kun je beter gewoon de fan van bijvoorbeeld de boxed koeler vervangen door een fan met ledjes.
Link naar reactie
[quote:ac269ffeb4="Marcel de Reus"] [quote:ac269ffeb4]En het probleem dat die van AMD nog warm worden[/quote:ac269ffeb4] Ook dat is dus onzin. Dat is een fabeltje dat nog uit de tijd van de Palomino's komt. Sinds de eerste 2200+, waarbij de Tbred A core werd geintroduceerd, worden P4's en AXP's op gelijk prestatie nivo nagenoeg even warm. [/quote:ac269ffeb4] Ja! Dat telt echt niet meer, de warmte. De Palo's werden idd vrij warm, maar ik heb hier een Tbred draaien @ 40 graden en een Northwood @ 45 graden. Bij mij is de AMD dus koeler. En de Athlon 64 is zelfs heel erg koel heb ik gehoord.
Link naar reactie
Heeft iemand nog goeie iedeen voor een snelle en koele setup het budget is 300 euro Daar moet ik voor hebben : Moederbord (snel en het liefst eentje die er nog leuk uit ziet ook Proceccor (maak niet uit dan he :D ) CPU cooler (zo's coolermaster aerocool zijn wel leuk ) Als het ik het budget pass ook nog geheugen (dat snelle 400MHz gedoe ) ik heb nu 256 dat is wel minimaal voor xp wil het lekker lopen vind ik Dus wie weet mog een mooie setup en natuurlijk waar (miss hoeft een nieuw mobo ook niet ik heb nu ook AMD :-? was ik vergeten. Ik heb nu een MSI kt2 (of 3 ?? ) Ultra tot hoeveel MHz processor kan daar op
Link naar reactie
[quote:13e8bb55d7="Brainboy"]Waarom naar p4 gaan : Omdat ik heb gehoort van verschillende mensen dat die sneller (of even snel) zijn dan AMD ivm hypertrading En het probleem dat die van AMD nog warm worden Ik weet niet of je een site weet waar van die reveiws op staan liefst in het nederlands Waarom ik er een andere cooler bij neem is omdat : 1 Ik weet dat ze kwalitatief goed zijn 2 Coolen goed 3 ivm case modding moet het er ook nog een beetje leuk uitzien Weet iemnd ook nog iets over de moederborden welke goed en snel zijn Ik vind zelf (uit eigen ervaring) dat Asus en Abit wel goeie zijn Ook hier miss een site of iets dergelijks met reveiws en tests Alsvast bedankt[/quote:13e8bb55d7] Hyper Threading houd gewoon in dat de processor meerdere processen (meerdere programmas tegelijk draaien) aankan tegelijk en dat is niet veel beter in games; bij games zijn de AMD's sterker dan pentium4's en p4 HT's... (hangt natuurlijk ook af van welk model, maar in principe is een P4 2,4 HT langzamer bij spellen (in PCMARK bv.) dan een 2600+ met Barthon core
Link naar reactie
[quote:6e4cdab886="Brainboy"]En het probleem dat die van AMD nog warm worden Ik weet niet of je een site weet waar van die reveiws op staan liefst in het nederlands[/quote:6e4cdab886]Dat hardnekkige misverstand blijft kennelijk bestaan. Hitte ontwikkeling gaat hand in hand met opgenomen vermogen (Watt). Vergelijk de volgende tabellen maar eens; http://www.geek.com/procspec/amd/barton.htm http://www.geek.com/procspec/amd/thoroughbred.htm http://www.geek.com/procspec/intel/northwood.htm De topmodellen (Barton, TBred B 2800+ en P4 Northwood) ontlopen elkaar wat opgenomen vermogen betreft maar weinig. Dat vermogen wordt voor een groot deel omgezet in hitte die afgevoerd moet worden door een koeler. Goede koelers zijn voor beide platformen te krijgen. Daarnaast is temperatuur ook maar een getalletje; het interesseerd me persoonlijk niet of een proc. 40 of 45 graden wordt, als ie maar werkt. Het is wel zo dat een lagere "basis temperatuur" vaak een hoger "overklok potentieel" betekend.
Link naar reactie
[quote:963e2fb19d="Brainboy"]Oke welke is nou eigelijk het beste AMD Intel en dan welke soort Ik ga het [url=http://shop.computer-online.nl/index.php]hier[/url] mijn onderdelen bestellen Dus als iemand hier wat uitzoekt en opschijft ofzow van wat snel binnen het budget van 300 euro past dan weet ik ook wat ik kan bestellen[/quote:963e2fb19d] De discussie AMD vs. iNtel is oneindig. De ene zegt iNtel, de ander zegt AMD. Het is gewoon een persoonlijke keuze. (aan mijn avatar kan je wel zien wat ik kies :P ) Het is zo dat iNtel beter is in office en beeldbewerking (meer MHz) en AMD vaak beter is in games. Dit is ook niet altijd zo! Ze zitten erg dicht bij elkaar, en doordat AMD vaak wat goedkoper is kom ik tot de conclusie dat AMD beter is. Maar ver voor iNtel zitten ze niet. Qua Athlon XP vind ik de 2500+ (barton) een echte aanrader! :)
Link naar reactie
[quote:8744618e04="tweakermatt"][quote:8744618e04="Brainboy"]Oke welke is nou eigelijk het beste AMD Intel en dan welke soort Ik ga het [url=http://shop.computer-online.nl/index.php]hier[/url] mijn onderdelen bestellen Dus als iemand hier wat uitzoekt en opschijft ofzow van wat snel binnen het budget van 300 euro past dan weet ik ook wat ik kan bestellen[/quote:8744618e04] De discussie AMD vs. iNtel is oneindig. De ene zegt iNtel, de ander zegt AMD. Het is gewoon een persoonlijke keuze. (aan mijn avatar kan je wel zien wat ik kies :P ) Het is zo dat iNtel beter is in office en beeldbewerking (meer MHz) en AMD vaak beter is in games. Dit is ook niet altijd zo! Ze zitten erg dicht bij elkaar, en doordat AMD vaak wat goedkoper is kom ik tot de conclusie dat AMD beter is. Maar ver voor iNtel zitten ze niet. Qua Athlon XP vind ik de 2500+ (barton) een echte aanrader! :)[/quote:8744618e04] [onredelijke ergernis modus ;)] Kunnen jullie alsjeblieft eens ophouden om dit als een AMD vs Intel vergelijking te beschouwen!. Intel heeft met Celeron en P4/HT twee heel verschillende producten, AMD met AXP en A64 ook. Dat is nog afgezien van de verschillende kloksnelheden. Vergelijk de [b:8744618e04]producten[/b:8744618e04], niet de [b:8744618e04]merken[/b:8744618e04]. Mijn desktop heeft een AXP, omdat die voor mijn wensen de beste prijs/prestatieverhouding had. M'n laptop heeft een P4, omdat daar betere chipsets/videochips voor waren. Het merk zelf maakt toch niets uit![/onredelijke ergernis modus ;)]
Link naar reactie
Oke ik weet nog niet echt of ik weer een Athlon XP koop of ik koop een P4 Mijn budget is dus 350 daarvoor moet ik hebben Moederbord CPU (AMD of Intel) Cooler (kan ik een beetje overklocken) Als er nog geld over is nog 256 mb geheugen erbij Voornamelijk speel ik spelletjes (ook online :P) welke processor = cpu kan ik dan het beste nemen. Het moet lekker snel zijn een, en ik wil hem een beetje overklocken niet zo veel maar wel wat misschien kun je dat er ook even bij schrijven. Ik wil hem asl het een 2600 MHz is op 2800 of 2900 laten draaien
Link naar reactie
[quote:04220dffa2="Brainboy"]de eerste is de fsb tot 333 en de tweede is fsb van 400 die is dan sneleer of niet[/quote:04220dffa2]Ja, hoe hoger de FSB, hoe sneller. Echter, je moet ook een processor hebben die op die FSB snelheid wil werken. Dat is officieel pas vanaf de AthlonXP 3000+. Echter, er zijn tal van AthlonXP bezitters die hun FSB333 processor "probleemloos" op 400Mhz hebben draaien. Dan ben je echter wel aan het overklokken. Lees de FAQ eens, daar leer je een hoop: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=94481
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...