Ga naar inhoud

pentium II en nieuw geheugen


Aanbevolen berichten

ik heb een pentium II processor op een compaq moederbord die een bus heeft van 66 MHz nu heb ik er nieuw geheugen van 100/133 MHz 128 MB bijgezet maar nu start mijn pc niet meer op, maar hij start wel op als ik er het oude geheugen bijzet hij geeft zelfs de juiste MB's aan in de post. Alleen krijg ik een beschermingsfout van windows als de pc verder opstart. Ik heb geprobeert om windows opnieuw te instaleren maar ik krijg steeds weer een beschermings fout van windows. weet iemand wat er hier fout is gegaan?? :( :( :( b.v.d. jos jansen
Link naar reactie
Mocht memtest aangeven dat ie toch goed is dan zal je specifiek Compaq geheugen moeten kopen. Welk merk geheugen is het ? Oudere compaq´s (daar zou jouw machine onder kunnen vallen) willen alleen werken met Compaq geheugen. Bij nieuwere Compaq´s (zeg vanaf P-IV) kan je b-merken gebruiken. Wat staat in het boekje over het geheugen ? Het kan ook zijn dat je ECC geheugen moet hebben
Link naar reactie
[quote:37b2947857="josjansen"]in het boekje staat dus dat er geen EDO of FPM geheugen word ondersteund,[/quote:37b2947857]Hiermee wordt normaliter oud 72 pins geheugen bedoeld. Dimm (168 pins) is nagenoeg altijd SD-Ram. Heel vroeger waren er ook EDO versies. Meestal 16 of 32MB. [quote:37b2947857="josjansen"]maar wel ECC.[/quote:37b2947857]Dit is een fout correctie systeem. Verhoogd de betrouwbaarheid van het geheugen. [quote:37b2947857="josjansen"]het geheugen wat ik heb is OEM geheugen[/quote:37b2947857]Dit betekent dat het noname geheugen is of B-merk. Het kan zeer bruikbaar geheugen zijn en is in het algemeen wat lager geprijsd dan A-merk geheugen.
Link naar reactie
[quote:91b9e0c0f1="Heiden"]En over het algemeen werkt Kingston geheugen ook redelijk goed samen met Compaq, misschien kun je dat dus ook eens proberen.[/quote:91b9e0c0f1] EENS : wordt ook gestaafd door systeembeheerders op kantoor die duizenden compaq´s beheren: Als hij de Kingston niet pakt, dan ben je echt aangewezen op Compaq geheugen
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Kun je in een Compaq [ongeveer 500 Mhz, P3 dus] geen andere videokaart instaleren? Moet dit 'n speciaal kaartje zijn, een vriend zei dat die er opgesoldeerd zit. Er moet eigenlijk een Geforce 4 MX 440 AGP 8x inkomen. Wie weet dit, en wil mij er wat meer over vertellen? Groetjes, André PS, mag ik deze post hier plaatsen?
Link naar reactie
ontopic: kan het zijn dat je twee verschillende soorten geheugen gebruikt (de een PC100 en de andere PC133 ofzo), daar had mijn vriend ook last van, in het moederbordboekje stand dat ie beide soorten ondersteunde, dat deed ie ook een voor een, dus ze deden t allebei, maar samen pakte ie er maar eentje, en t lag niet aan welke poorten we ze deden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...