Ga naar inhoud

dual chanel


Aanbevolen berichten

mischien een beetje domme vraag maar ik heb twee twinmos 512 mB reepje in mijn abit nf7-s en hoe kom ik er achter of ik in dual chanel draai? ook zou ik graag willen weten als ik ga overklokken moet ik dan heatspreaders op het geheugen doen? op de twinmos site ziiten die er all op op mijn geheugen maar op mijn geheugen niet.
Link naar reactie
idd, daar heb jij dan weer gelijk in... :oops: probeer eens de reepjes om en om in de sloten te plaatsen. het kan zijn dat 1 van de reepjes stuk is, of dat het geheugenslot aan barrels is. probeer anders ook eens te starten met 1 reepje. doet ie dat, probeer dan de ander eens. probeer dan stuk voor stuk de geheugensloten uit, dan kun je vanzelf wel je probleem vinden.
Link naar reactie
gewoon zelf een beetje rommelen.. als het goeie reepjes zijn moet 2,3,3,8 wel lukken.. probeer echter eens de Tras (in jouw en mijn verhaal de 8) eens op 10 of 11 te zetten. op de een of andere manier vindt de nforce2 chip dat lekkerder, want alle hoge scores met bijv Pifast worden gehaald met de Tras op 10 of 11. bij mij scheelde het ook aanzienlijk... vreemd echter dat ie het niet doet als je de timings aanpast. net alsof 1 van de 2 reepjes het niet aankan. probeer anders de Vdimm eens iets hoger te zetten. 2,8 of 2,9 moet kunnen (gaan ze niet dood aan :wink: )
Link naar reactie
[quote:dc9e5e51e0="ruco"] ook zou ik graag willen weten als ik ga overklokken moet ik dan heatspreaders op het geheugen doen? op de twinmos site ziiten die er all op op mijn geheugen maar op mijn geheugen niet.[/quote:dc9e5e51e0] Nog even antwoord op deze vraag: nee dat zou niet moeten. Het wordt over het algemeen als onzin beschouwt en zit er dan ook meer voor de sier op dan dat het nut heeft. Persoonlijk heb ik echter vroeger een actief koelingssetje gehad voor mijn mem, dus een heatspreader en een fan erboven en dat zou ook niets uit moeten maken. Na het plaatsen ervan klokte mijn geheugen echter wel 200MHz op agressieve timings (Samsung PC2700) terwijl ik daarvoor met langzame timings rond de 190 bleef steken. Dus vandaar dat ik denk dat zo'n setje in sommige gevallen toch wel degelijk nut kan hebben. Een heatspreader alleen zal ook imho niks uitmaken.
Link naar reactie
[quote:2453a5c8bc="gerben"]Dual [url=http://www.chanel.nl/]chanel[/url], nr. 5 en nr. 9? ;)[/quote:2453a5c8bc] Ik vind dit nou niet echt een nuttige toevoeging aan de topic... @ Ruco Ik weet niet welke processor je hebt (Barton of Thoroughbred / Palomino) maar als je niet overklokt heeft het weinig zin je mem snelheid op 200 mhz (400 mhz effectief) te laten draaien (dat is bij pc 3200 het geval). In het geval van een Barton, zou ik ze gewoon op 166 (= 333 effectief, dus PC2700) laten draaien en aggressievere timings aan te zetten. Mocht je een Thorougbred/Palomino hebben, gebruik dan gewoon 133 (=266 effectief, dus PC2100) en (nóg) aggressieve timings. Je hebt er namelijk niks aan als je geheugen sneller draait dan FSB (toch?) van je processor... Aangezien je processor onderklokt is in dit geval, heb je niks aan de hoge snelheid waarop je mem draait, zet deze gewoon wat stappen terug en zet de geheugen timings aggressiever.
Link naar reactie
[quote:093dda9ae9="ruco"]ik heb mijn timings nu 2 , 2 , 3 ,6 staan en mijn geheugen op 430 mhz @ 2,9 volt zonder v mod en mijn processor 100 mhz ondergeklokt om te kijken wat mijn mem aan kan. wat is eigenlijk beter betere timings of meer mhz?[/quote:093dda9ae9] kom op zeg. je hebt een Abit Nf7-s...... :roll: overclocken die handel.. daar is het bordje ook voor gemaakt.. je kan nu wel async gaan clocken, maar daar win je niks mee. probeer nu gewoon eens je mem op 6/6 te zetten t.o.v. de FSB. druk die eens over de 210 MHZ ofzo. zet iets meer Vcore op je CPU, en laat hem eens booten. moet wel lukken denk ik. draai dan eens Pifast om te zien of je OC succesvol is of niet. zo is het altijd met overclocken, gewoon drukken totdat ie het doet.... boot ie niet, zet dan de Vcore iets hoger of de MP iets lager.. geef eens de rest van je specificaties, dan kunnen we eens zien of er nog meer uit te halen is.. voorbeeld; mijn XP1700 (1,47GHZ) kan ik samen met mn PC3500 corsair mem overclocken tot 2495 MHZ) nu moet jij daar ook wel in de buurt kunnen komen als ik zo je resultaten al zie...
Link naar reactie
ik ben ook bezig met overclocken mijn vcore staat nu op 2,9 en mijn mem op 440 mhz. ik ben aan het testen wat mijn mem aan kan en wil daarna pas mijn multiplier omhoog doen. ik heb trouwens een 2500+ barton en helaas nog een boxed koeler. maar wel 5 casefans zonder de 2 van de voeding meegerekend.
Link naar reactie
Ik kan mijn Vcore niet verhogen via de BIOS. Nou is er een manier om dat te verhogen via draadjes aan de pinnetjes van de CPU. Ik heb nu een vCore van 1.63 V. Via zon mod kan ik dat naar 1.7 brengen. Nou heb ik 2 vragen: 1. Is dat erg gevaarlijk, die pinnetjes van de CPU verbinden 2. Is die stap niet te hoog van 1.63 naar 1.7? Alexander @turbulence Meerdere mensen willen weten of dat WC set verkocht is en je reageert niet in die topic. Op mijn PB heb je ook niet gereageerd
Link naar reactie
[quote:873832bad1="Alexander Online"]Ik kan mijn Vcore niet verhogen via de BIOS. Nou is er een manier om dat te verhogen via draadjes aan de pinnetjes van de CPU. Ik heb nu een vCore van 1.63 V. Via zon mod kan ik dat naar 1.7 brengen. Nou heb ik 2 vragen: 1. Is dat erg gevaarlijk, die pinnetjes van de CPU verbinden 2. Is die stap niet te hoog van 1.63 naar 1.7?[/quote:873832bad1] :lol: man ik heb vcore wel eens van 1,8 naar 2,1V gedrukt, dus maak je daar maar niet druk om... Over die pinmod; moet niet al te moeilijk zijn, maar het vereist wel enig inzicht en precisie. lijkt me niet verstandig per ongeluk de verkeerde pinnetjes te kortsluiten. [quote:873832bad1]@turbulence Meerdere mensen willen weten of dat WC set verkocht is en je reageert niet in die topic. Op mijn PB heb je ook niet gereageerd[/quote:873832bad1] hmm, waarom krijg ik dan geen mailtje over dat er gepost is in die draad :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...