Ga naar inhoud

totaal geen beeld na het bouwen van computer


Aanbevolen berichten

Ik ben nu bezig met het opbouwen van een andere computer. Moederbord+Processor gekocht (AMD 1300) nieuw geheugen erin (64+256 sd-ram), nieuwe vga erin (club radeon 32MB AGP) en gewoon de gebruikelijke HD en CD-rom. Nu wil alles wel lekker opstarten: processor,ven's,HD e.d alleen wil mijn beeldscherm niet aanspringen. Mijn monitor geeft de melding 'check videocable or computer' Nu heb ik dat natuurlijk gedaan maar hier mankeerde niets aan. Toen maar een andere monitor geprobeerd, maar dit loste ook niets op. Toen een andere VGA ingeplugd maar nog steeds geen reactie. Vervolgens mijn nieuw gekochte Radeon 32mb in een andere computer ingebouwd en toen deed het beeld het wel gewoon. Ik weet dus zeker dat mijn monitor en VGA in orde zijn, maar wat zou het dan kunnen zijn? Ik had dit probleem overigens ook bij mijn eigen computer een tijdje. Dit bleek te komen doordat ik de twee sd-ram geheugenbalkjes had verwisseld met elkaar. Pas toen ik deze weer terugzette werkte het beeldscherm weer. Natuurlijk heb ik dit ook op die nieuwe computer geprobeerd maar helaas geen resultaat. Heeft er iemand een idee wat mij op weg kan helpen?? bij voorbaad dank :roll: :roll
Link naar reactie
Welkom op het forum Op zich passeren dit soort topics vrij vaak. Een foutje is zo gemaakt, de oplossing is soms moeilijk te vinden. In dit soort gevallen altijd met een kale computer beginnen. Als er geen beeld is, dan kan 1 v.d. gebruikte onderdelen kapot zijn, er kan ook 1 van de gebruikte onderdelen verkeerd zijn aangesloten. In een minimum configuratie waar niets betrouwbaar is, terug naar alleen moederbord CPU en luidsprekertje. Eventueel nog toetsenbord aansluiten, maar in dit stadium niet echt belangrijk. Aansluiten, en kijken, eigenlijk luisteren wat er gebeurt. Een beepje of een reeks beeps te horen? Zo ja, je bent op de goede weg. Nu geheugen reepje toevoegen (niet beide!), er kan er een kapot zijn of ongeschikt. Nog steeds een beep of beeps? Ander reeepje proberen. Nu naar de videokaart. Mag je stiekem ook wel eerder proberen, maar het geeft wel aan wat kaal betekent. Op het moment dat je beeld hebt, dan pas de overige kabels FD en IDE kabels en zo plaatsen. In deze volgorde kom je er het snelst achter waar het aan zou kunnen liggen. Alles aansluiten is in dit soort gevallen zinloos. Als je een spanningsmeter ook even controleren of de voeding wel spanning geeft. De voeding werkt namelijk alleen als het moederbord daar toestemming voor geeft.
Link naar reactie
Je computer springt op dit moment dus wel aan, maar geeft geen piepje en er komt ook geen beeld? Het enige wat je hebt aangesloten is de speaker, powerswitch, processor, moederbord, 1 geheugenlatje, videokaart en voeding? Hoeveel watt is de voeding? Controleer even of je CMOS jumper niet per ongeluk in de clearmode staat. Controleer verder even of je afstandsbusjes hebt gebruikt tussen het moederbord en de backplate (plaat van de kast). Druk verder de VGA kaart goed aan en wees er zeker van dat hij er per ongeluk niet helemaal in zit. Anders vrees ik dat er iets kapot is en de beste manier om dan erachter te komen welk component dat is, is om alle onderdelen over te zetten naar een andere PC, maar dat betekend wel aardig wat in en uitbouw werk en je moet wel in de gelegenheid zijn (je hebt dan namelijk iig nog een socket A bord en proc nodig).
Link naar reactie
[quote="Marcel de Reus"]Je computer springt op dit moment dus wel aan, maar geeft geen piepje en er komt ook geen beeld? Het enige wat je hebt aangesloten is de speaker, powerswitch, processor, moederbord, 1 geheugenlatje, videokaart en voeding? Hoeveel watt is de voeding? Controleer even of je CMOS jumper niet per ongeluk in de clearmode staat. Controleer verder even of je afstandsbusjes hebt gebruikt tussen het moederbord en de backplate (plaat van de kast). Druk verder de VGA kaart goed aan en wees er zeker van dat hij er per ongeluk niet helemaal in zit. /quote] Op dit moment is mijn computer helemaal kaal (geen geheugen,geenHD,geen VGA). Dit zat er eerst wel allemaal op maar had geen resultaat. Op dit moment is het helemaal kaal, dus geen geheugen geen HD, geen AGP/PCI kaarten. Alleen het moederbord met aangesloten Powerswitch en Spieker. De voeding is 400W, maar zoiets kan niet te veel zijn lijkt me??? Cmos staat niet op Clear, afstandbusjes zijn gebruikt dus het mobo ligt recht. Mmm... zal dit duiden op een kapot Moederbord of Kaptte Procesor? Ik hoop dat het geen van beide is en dat er misschien nog andere oorzaken kunnen zijn???
Link naar reactie
[quote:7fe2ac77b3="Marcel de Reus"]Helemaal kaal werkt dus zoiezo niet, je moet minimaal geheugen, processor, videokaart, moederbord en voeding aansluiten wil er iets gebeuren.[/quote:7fe2ac77b3] Een videokaart is niet noodzakelijk, geheugen misschien. ALs tenminste 1 beep klinkt, dan weet je dat de CPU op het mobo wel werkt.
Link naar reactie
[quote:802063fbab="Chris_Ko"]ik heb mijn geheugen erbij gezet (1tje van 64mb) en gelukkig, 1 piep :). Nu even structureel opnieuw alles terugzetten en kijken of ik het euvel kan vinden. maar als ik het goed begrijp betekend deze *piep* dat het mobo en pro in principe in orde zijn?[/quote:802063fbab] Dat lijkt er wel op, gewoon ff videokaart ernu in pluggen en monitor eraan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...