Ga naar inhoud

Goed oc geheugen?


Aanbevolen berichten

[quote:4185d1acb9="Alexander Online"]Ik weet wel wat OCen is :D Maar ik bedoel dat het OCen van geheugen dat je dat doet in de BIOS[/quote:4185d1acb9] De timings kun je vaak los instellen in het BIOS samen met wat andere settings, kijk dan naar een rijtje waarin je CAS, RAS, burst etc voorbij ziet komen. Voor de meeste dingen geldt hoe lager hoe beter en er staat overigens ook een stuk over in de FAQ. De frequantie van het mem staat vaak als DRAM frequention oid aangeduid en deze is mits het bord deze optie heeft met stappen van 1MHz te verhogen. Verder heb je nog onder de catagorie 'Power control' of iets in die richting de voltage instellingen en daar kun je met het Vdimm klooien.
Link naar reactie
Valt me wel eens op dat veel mensen die beginnen met ocen een ECS bordje hebben en tja, daar is al een doorgewinterde tweaker voor nodig om dat bordje gek te maken. En om verder op je post in te gaan, er zijn idd aangepaste biossen voor. Check [url=http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum;f=35;DaysPrune=1000]deze[/url] site maar eens... En volg eens zo'n guide...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...