Ga naar inhoud

Goed oc geheugen?


Aanbevolen berichten

let er wel op dat je dan twinmos met winbond chips krijgt en niet met eigen twinmos chips. die winbond chips zitten namelijk ook op corsair geheugen. dus je moet twinmos/winbond hebben en niet twinmos/twinmos zoals andere het zeggen. ik heb bij een aantal winkels gezien dat ze het wel neerzetten, maar de meeste winkels zetten het er niet bij. twinmos/winbond is wel iets duurder,dus misschien (dit keer) niet zo slim om op tweakers/pricewatch naar gekoopste te zoeken
Link naar reactie
dat is idd de conclusie die ik trok na een dag lang zoeken op internet. de meeste met twinmos/twinmos kwamen niet verder dan 215/220 (pc3200) en de twinmos/winbond haalden soms wel 240. er waren wel sommige die dit verhaal onzin vinden, maar goeie argumenten hadden ze niet naar mijn mening. ik zelf heb ook "nog" geen ervaring ermee. maar zodra ik weer geld heb ga ik opzoek naar die twinmos/winbond geheugen
Link naar reactie
Je moet heel veel geluk hebben wil je nu nog Twinmos/Winbond tegenkomen. Mushkin heeft laatst namelijk een heleboel van die chips opgekocht voor hun PC3500 en snellere geheugenreepjes. Winbond BH-5 chips zitten ook op Corsair PC3500 en sneller. Je zal de Winbond BH-5 chips dus niet meer zo snel aantreffen op PC3200. Jammer, want ze klokten voor weinig geld over naar 240-250MHz.
Link naar reactie
[quote:1bb22ee802="zjarl"]dat is idd de conclusie die ik trok na een dag lang zoeken op internet. de meeste met twinmos/twinmos kwamen niet verder dan 215/220 (pc3200) en de twinmos/winbond haalden soms wel 240. er waren wel sommige die dit verhaal onzin vinden, maar goeie argumenten hadden ze niet naar mijn mening. ik zelf heb ook "nog" geen ervaring ermee. maar zodra ik weer geld heb ga ik opzoek naar die twinmos/winbond geheugen[/quote:1bb22ee802] Ik heb hier laatst ook al wat over gezegt in een ander topic maar ik zal het even herhalen: [i:1bb22ee802]Twinmos/Twinmos[/i:1bb22ee802] is niet super hoog te ocen. Dat valt overal te lezen en ik heb zelf ook meerdere snelheden onder mijn hoede gehad. Zelfs PC3700 viel me zwaar tegen. [i:1bb22ee802]Twinmos/Winbond[/i:1bb22ee802] Zit ook nog wel verschil in. Er zijn namelijk meedere versies van in omloop. De BH5 chippies die je idd ook op de Mushkin reepjes aantreft zijn de besten. Helaas zijn ze nergens meer verkrijgbaar zover ik weet. Weet je nog wel een paar op de kop te tikken dan heb je super geheugen. Bijna ook niet meer verkrijgbaar maar ze zijn nog wel in omloop, de CH5 reepjes. Leuk geheugen wat ongeveer 215//217MHz haalt op 5-2-2-2 alleen heb je dan al wel meer dan 3V nodig. [i:1bb22ee802]infineon[/i:1bb22ee802] pc2700 geheugen dan. Terwijl de meeste reepjes die goed ocen pc3200 reepjes zijn betreft het hier pc2700 geheugen wat als leuke bijkomstigheid flink scheelt in de prijs. Ook hier zijn er weer een aantal die super ocen, 240MHz is geen uitzondering, en een aantal die de 200MHz nog niet eens halen. Degene die goed ocen zijn de reepjes die uit de USA afkomstig zijn. Controleer dus of er "MADE IN THE USA" opstaat. De andere, portugal, italy etc... zijn de slechte ocers. Momenteel heb ik deze reepjes ook, zit helaas aan mijn max van mijn mobo, moet nog een VDD mod doen maar ik haal wel @ 2.8V 219MHz 5-2-2-2. Dat geeft al aan dat ze nog veel meer potentie hebben. Buiten het duurdere segment, OZC, Corsair, Mushkin etc, zijn er nog weinig 512MB reepjes die het leuk doen. Zijn zover ik weet allemaal 256MB reepjes. [img:1bb22ee802]http://zooi.erik1.nl/geheugen.jpg[/img:1bb22ee802]
Link naar reactie
stel nou he, dat ik dus geen goeie twinmos reepjes kan vinden :( moet ik dan naar die infineon kijken, maar ik wil dan wel de reepjes van 512 mb, omdat ik nog wel langer moet doen met de pc. zijn die dan ook goed? ik vind €200 al veel geld voor 2x512 mb geheugen en duurder mocht het eigelijk niet worden. zijn zeker geen andere oplossingen?
Link naar reactie
[quote:ab3ad0e6d2="zjarl"]stel nou he, dat ik dus geen goeie twinmos reepjes kan vinden :( moet ik dan naar die infineon kijken, maar ik wil dan wel de reepjes van 512 mb, omdat ik nog wel langer moet doen met de pc. zijn die dan ook goed? ik vind €200 al veel geld voor 2x512 mb geheugen en duurder mocht het eigelijk niet worden. zijn zeker geen andere oplossingen?[/quote:ab3ad0e6d2] Die zijn er, maar uiterst zeldzaam... Andere goedkope oplossingen is gewoon weer ouderwets veel geluk hebben. Wat is jouw configuratie btw, als je gewoon pc3200MHz geheugen hebt haal je bijna altijd de 210MHz wel, en als je wat geluk hebt misschien iets meer. Zal niet op 2-2-2-11 lukken maar je moet toch ook rekening houden met je buget...
Link naar reactie
nou me configuratie is nog niet helemaal af :lol: ik heb net een de abit nf7-s van CV gekocht. als voeding een zalman 400 watt, maar de rest is eigelijk troep. oude athlon thunderbird en 2 goedkope 256 reepjes. maar ben dus van plan een 2500+ te nemen, heb ook al geboden voor een thermalright slk-900u blok (ook van cv) alleen dan nog het geheugen en ik hoopte eigelijk dat ik wel aan een paar twinmos reepjes zou kunnen komen :(
Link naar reactie
omdat ik denk dat ik dat over een jaar wel nodig heb (2x512 dus) misschien nu nog niet echt noodzakelijk. of kan ik beter gaan kijken naar 2x256 en dan later over een jaartje ofzo, kijken naar 2x512 (wanneer het dus "hoop ik" goedkoper is) ik heb in het verleden altijd veel gemerkt van een geheugen upgrade, daarom dacht ik wel dat ik met 1 gieg wel goed zat
Link naar reactie
[quote:689f73daf9="zjarl"]omdat ik denk dat ik dat over een jaar wel nodig heb (2x512 dus) misschien nu nog niet echt noodzakelijk. of kan ik beter gaan kijken naar 2x256 en dan later over een jaartje ofzo, kijken naar 2x512 (wanneer het dus "hoop ik" goedkoper is) ik heb in het verleden altijd veel gemerkt van een geheugen upgrade, daarom dacht ik wel dat ik met 1 gieg wel goed zat[/quote:689f73daf9] Dat zeker wel, maar de geheugen prijzen zijn toch niet zo aantrekkelijk om al voor een jaar vooruit te gaan kopen. Bovendien kan er veel gebeuren in een jaar op computergebied. Trouwens met die Abit, dan heb je wel een voltmod voor je geheugen nodig om ver te komen.
Link naar reactie
oke je hebt gelijk over die prijzen, je hebt me overtuigd, ik neem 2x256. ben ik ook gelijk een stuk goedkoper uit, kan ik me zelfs de duurdere merken veroorloven 8) voltmods heb ik, dankzij CV [img:6dff3f97bc]http://www.crazybarki.messageboard.nl/forum/images/smiles/thumbsup.gif[/img:6dff3f97bc] edit: ojah sorry royzwiers, dat ik je topic heb overgenomen :oops:
Link naar reactie
[quote:68bae12ada="zjarl"]oke je hebt gelijk over die prijzen, je hebt me overtuigd, ik neem 2x256. ben ik ook gelijk een stuk goedkoper uit, kan ik me zelfs de duurdere merken veroorloven 8) voltmods heb ik, dankzij CV [img:68bae12ada]http://www.crazybarki.messageboard.nl/forum/images/smiles/thumbsup.gif[/img:68bae12ada] edit: ojah sorry royzwiers, dat ik je topic heb overgenomen :oops:[/quote:68bae12ada] Mja, ik hoop dat hij ook wat aan deze info heeft, dan moet hij dat vast niet zo erg vinden. :P
Link naar reactie
Ik heb PC2700 geheugen (door mobo helaas @ pc2100). Ik heb die gewoon bij de pc zaak gehaald, merkloos reepje. Hoe OC je geheugen? In de bios heb ik alles wat vermoedelijk van geheugen is op "Fast" of op een zo laag mogelijke "...T" gezet. Is dat OCen? Of heb je daar tools voor? ik haalde met hexus_pifast iets van 2 sec snelheidswinst.
Link naar reactie
[quote:b2bba7534b="Alexander Online"]Ik heb PC2700 geheugen (door mobo helaas @ pc2100). Ik heb die gewoon bij de pc zaak gehaald, merkloos reepje. Hoe OC je geheugen? In de bios heb ik alles wat vermoedelijk van geheugen is op "Fast" of op een zo laag mogelijke "...T" gezet. Is dat OCen? Of heb je daar tools voor? ik haalde met hexus_pifast iets van 2 sec snelheidswinst.[/quote:b2bba7534b] Ocen is sneller dan de vooraf door de fabrikant bepaalde snelheid draaien. Timings sneller zetten is dus overclocken, pc2700 reepjes op 133MHz laten draaien is dus onderclocken.
Link naar reactie
[quote]edit: ojah sorry royzwiers, dat ik je topic heb overgenomen [quote] maat niet uit hoor :lol: ik heb alsnog een 2ehands nf7s rev.2 op de kop kunnen tikken. ik heb nu ook maar meteen een nieuwe processor+ nieuw geheugen (die twinmos ookal is het niet zeker of ze goed overklocken) besteld.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...