Ga naar inhoud

systeem met waterkoeling, heb ik nou ook nog casefans nodig?


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig een systeempje te bouwen met waterkoeling, In de voeding zit een Papst 8412N/2GML fan. Deze zit ook op de radiator van de waterkoeling. Dit zijn erg stille fans (19dBa) en zo wou ik het graag houden. De waterkoeling koelt de cpu, gpu en chipset. Omdat ik ook een 120GB 7200 RPM harde schijf heb, vraag ik me af of die niet overhit word. Moet ik nou ook nog casefans in de computer plaatsen of hoeft dat niet meer...
Link naar reactie
In principe gaat de meeste warmte al op in het water, aangezien zo'n beetje alles ermee gekoeld wordt bij jou ;) De HDD produceert zelf natuurlijk ook wel warmte, maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. De temp van de HDD kun je met een tool die SMART spreekt uitlezen en een temp van ~55 graden is normaal voor een HDD.
Link naar reactie
als je ervoor zorgt dat de fan op de radiator de warmte uit de kast blaast (dus ergens bij een opening monteren dan komt er minder warmte in je kast. vergeet echter ook bijvoorbeeld je videokaart niet he. die moet natuurlijk ook een beetje koele lucht hebben, alsmede je HD natuurlijk. zou toch iig 1 casefan erbij plaatsen; just to be on the safe side :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...