Ga naar inhoud

Nieuw geheugen, goed moment?


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan binnen een paar maanden nieuw geheugen voor m'n computer te kopen, denk aan 2x 512mb pc3200 (Twinmos) Alleen hoe zit het met de prijs op dit moment? Een reepje kost nu zo'n 90 euro. Aangezien ik het de laatste tijd niet zo heb bekeken ben ik benieuwd of dit laag is, of dat het nog lager kan. Ik weet nog wel toen ik begin dit jaar aan het kijken was voor nieuwe onderdelen, het geheugen (256 pc2700 a-merk) rond de 80 euro was. Toen ik na 2 maanden de onderdelen ging bestellen, kon ik voor de 80 euro 512mb pc2700 Kingston krijgen. (inmiddels is dit geheugen bij die winkel overigens 106 euro, vandaar mijn gedachte dat de prijs omlaag kan) Met dit geheugen wil ik trouwens mijn cpu op 2200mhz laten lopen, en dit is mijn systeem: Epox 8RDA+ rev 1.1 512mb Kingston pc2700 (niet overklokbaar) 2100+ t-bred (loopt nu zeer stabiel op 12.5 * 166mhz en zit een zalman 6000cu op) De cpu code weet ik helaas niet meer, ik schroef de kast nog wel een keer open. Maar via de corechecker ben ik er een keer achter gekomen dat het een gedowngrade 2600+ is.
Link naar reactie
[quote:c91af260b3="Heiden"]Een goed moment om geheugen te kopen? Op het moment niet echt. Als je ziet dat je in de zomer voor een plaatje 512 rond de 65 betaalde, dan moet je er nu toch minstens 85 voor neertellen.[/quote:c91af260b3] Wat is duur? Vorig augustus betaalde ik 69 euro voor 256MB DDR 266. Deze zomer 70 euro voor 512MB DDR 333. Nu kost die laatste 104 euro. Ik ga niet voor de laagste prijs, liever koop ik bij een winkel waar ik het geheugen naar terug kan brengen. Ik vind het prijsverschil met vorig jaar toch wel fors, en op dit moment is het wat meer, maar nog te doen. Als je het nodig hebt, kopen. Onnodig wachten levert meer narigheid op.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...