Ga naar inhoud

Moederbord gesloopt?


Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een nieuw moederbord binnen gekregen. Tijdens het plaatsen van de koeler schoot ik echter uit en nu zijn er een vijftal baantjes doorbroken op het moederbord. Ze lopen van de cpu naar een andere chip en lijken dus zeker niet onbelangrijk. Ik ben maar niet verder gegaan en heb alles er weer af gehaald. Kan dit nog gerepareerd worden of kan ik mijn gloednieuwe moederbord in de afvalbak gooien? Of is het zelfs goedkoper om gewoon een nieuwe van €120 te halen? Het gaat btw om een Asus A7N8X Deleuxe.
Link naar reactie
Ik had het mobo niet in de kast zitten hoor. Hij lag op tafel. Ik heb al zo vaak koelers geplaatst en dit ging fout door iets ontzettends stoms. Kwam iemand binnen en die riep wat. Ik schrok ervan en schoot uit.. :-? Hm heb aan garantie gedacht, maar het mobo zit netjes gesealed in een doos en ik kan wel zeggen dat het mobo beschadigd was toen ik het kreeg, maar ik zou het zelf een vrij ongeloofwaardig verhaal vinden. Vooral omdat de beschadigingen duidelijk het gevolg zijn van het plaatsen van de koeler. Het is me meer de vraag wat repareren (als dit al kan) kost. Want ik vrees dat een nieuw moederbord wel eens goedkoper kan zijn dan...
Link naar reactie
Ja, en je weet natuurlijk van niks, alleen dat ie dus zo al uit de doos kwam. Zeg er ook bij dat je hem nog niet had geinstalleerd omdat je dacht dat er iets mis was met je moederbord (krasjes erop) :lol: Gaat wel lukken hoor 8) Edit: heb je al gezien hoe dun die draatjes zijn en hoe dicht ze naast elkaar zitten? Dat is niet te repareren. Ohja gewoon proberen met garantie want, niet geschoten is altijd mis :P
Link naar reactie
[quote:82bbf08994="Sjoerd Boerhout"][quote:82bbf08994="-=DDA=- Raptor"]Gaat wel lukken hoor 8)[/quote:82bbf08994] Hoe groot is nou de kans dat er bij productie ofzo krassen op dat mobo komen en ook nog eens precies naast de bevestiging van de koeler....[/quote:82bbf08994]niet zo zwart kijken . gewoon die garantie pakken je weet van niks :lol:
Link naar reactie
"Ja ik heb gisteren een moederbord binnen gekregen dat beschadigd is. Er zitten een aantal krassen naast de cpusocket. Alsof dit bord na een foutje gewoon weer in de doos gegaan is en verkocht. Dus ik zou graag een nieuwe willen hebben." Klinkt lekker geloofwaardig. Dat bord zit netjes in plastic zeggen ze dan dus daar is niks mee gebeurd. Niet toevallig zelf die krassen gemaakt?
Link naar reactie
[quote:1d56f46507="Marcel de Reus"]hier weet echt niemand een bedrag te noemen hoor.[/quote:1d56f46507] Voor ik dan antwoord heb zouden we wel eens dagen verder kunnen zijn, dus daarom heb ik het hier gepost. Misschien dat iemand hier al eens zoiets gehad heeft en dus weet of het te repareren is en tegen welk kostenplaatje. In principe is het wel te maken, maar je moet dan die baantjes herstellen en dat is een rotwerk en kost ook de nodige tijd.
Link naar reactie
laat door een ouder iemand bellen. dan lukt het zeker wel . voorbeeld mijn zoon heeft een asus a7n8x mobo . door geklooi is die plank kapot gegaan. gebeld met de pc boer ja meneer komt u maar langs dat testen wij het bord. als het bord dood is dan stuuren wij het op naar de inporteur . dat duurd een week of zes. dan is het de vraag of het garantie is.dus blablabla. hij koopt een nieuw bord asus a7n8x rev 2.0. ik bel met de zelfde pc boer weer blablabla. ik zeg ik kom wel langs . en wat gebeurt er de td zegt oke'bord is dood u heeft garanie . dus ik krijg een nieuw bord mee asus a7n8x. die zit nu in mijn pc :lol: :lol: :lol: :lol: . dus eff door een ouder iemand laten regelen :wink:
Link naar reactie
Ja ik vind dat allemaal nergens op slaan, je kan toch niet misbruik gaan maken van die garantie? Als iedereen dat doet krijg je strax nergens meer garantie op. Het is duidelijk dat het bij Sjoerd is gebeurd en dan kan je nooit op garantie rekenen. Of ze moeten aardig zijn bij die winkel, maar dat heet geen garantie. Ik vind het al een veel beter idee als je gewoon zegt dat dat mobo het niet doet, maar dat je niet weet hoe dat komt. Dat kan je tenminste altijd proberen. Je gaat zo'n winkel toch niet lopen naaien met te zeggen dat het hun schuld is, kom op zeg.
Link naar reactie
[quote:aa5b62caaf="MGSpecial"]Als er een vraag gesteld wordt in het Forum over iets Illegaals vliegt gelijk iedereen in de brand,maar een zaak oplichten door zelf iets verkeerd te doen vinden we normaal.[/quote:aa5b62caaf]nog roomser dan de paus :evil: als jij €10 op de grond ziet leggen loop je dan ook de hele buurt af om te vragen wie €10 kwijt is :evil:
Link naar reactie
Het overgrote deel van de adviezen vind ik toch wel buitengewoon laag. Ik heb onlangs ook een moederbord gesloopt, maar je gaat daarmee toch niet terug naar de winkelier met zo'n lul-smoes? De gemiddelde winkelier heeft het tegenwoordig al hard te halen; oplichters dragen zeker niet bij aan een hardverdiende boterham.
Link naar reactie
[quote:366af23cb2="BrigitteW"]Het overgrote deel van de adviezen vind ik toch wel buitengewoon laag. Ik heb onlangs ook een moederbord gesloopt, maar je gaat daarmee toch niet terug naar de winkelier met zo'n lul-smoes? De gemiddelde winkelier heeft het tegenwoordig al hard te halen; oplichters dragen zeker niet bij aan een hardverdiende boterham.[/quote:366af23cb2] je kan wel merken dat jij uit een dorp komt. daar is iedereen nog eerlijk :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...