Ga naar inhoud

8RDA3+, AMD XP2800+, 512 DDR, ff checke...


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben van plan onderstaande onderdelen aan te schaffen: EPoX 8RDA3+,SockA,nForce2,Audio,USB2,1394,LAN,SATA AMD Athlon XP 2600+, 333Mhz, 512Kb, SocketA Corsair XMS low latancy, 512Mb DDR, 400Mhz, CL222 ik heb echter nog een paar vraagjes 1. Vinden julie het een goede keuze, of moet ik iets anders doen? 2. Kan ik met het SATA mobo één SATA HD en één gewone HD gebruiken? 3. Ik vind het Corsair geheugen aan de dure kant. Ik ben wel van plan over te klocken, is corsair een goede keuze, of kan ik ook wel kingston ofzo kiezen? 4. De CPU... kan ik deze zo overklocken, of moet ie eerst ge-unlocked worden? 5. Het mobo + geheugen draaien op 400MHZ, de cpu op 333. dit heb ik gedaan met oog op de toekomst, marruh, dit kan dus wel? alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:d38bba7eed]1. Vinden julie het een goede keuze, of moet ik iets anders doen? [/quote:d38bba7eed] zeker een goede keuze. maar wat wil je met je systeem gaan doen? [quote:d38bba7eed]2. Kan ik met het SATA mobo één SATA HD en één gewone HD gebruiken?[/quote:d38bba7eed] dit kan jah . alleen 2x een serial ata disk is veel sneller. [quote:d38bba7eed]3. Ik vind het Corsair geheugen aan de dure kant. Ik ben wel van plan over te klocken, is corsair een goede keuze, of kan ik ook wel kingston ofzo kiezen? [/quote:d38bba7eed] corsair is inderdaad duur..maar ook supergoed. wat voor kingston wil je kopen dan? hyperX? dat is geloof ik ook best goed. [quote:d38bba7eed]4. De CPU... kan ik deze zo overklocken, of moet ie eerst ge-unlocked worden? [/quote:d38bba7eed] dit zou ik zelf niet zo goed weten. volgens mij kun je hem meteen overclocken. [quote:d38bba7eed]. Het mobo + geheugen draaien op 400MHZ, de cpu op 333. dit heb ik gedaan met oog op de toekomst, marruh, dit kan dus wel? alvast bedankt![/quote:d38bba7eed] tuurlijk kan dit... alleen je geheugen gaat gewoon draaien op 333mhz. en trouwens je processor bepaald op hoeveel je mobo draait ;)
Link naar reactie
super bedankt voor je reactie! ik ben weer helemaal blij mee! Met dit systeem wil ik weer helemaal up to date zijn. Ik moet een beetje videobewerken, de nieuwste games spelen, en natuurlijk wil ik gewoon een stabiel en snel werkend systeem. (oja, ik heb al een ATI radeon 9700 pro) Ik ga gewoon 1 SATA HD gebruiken, maar als er eens iets met een andere computer is, waar nou de gewone ATA schijf in zit, dan wil ik wel gewoon die HD er bij kunnen proppen. Ik weet inmiddels ook al dat de nieuwe AMD standaart ge-unlocked zijn. ik twijfel nogsteeds of ik nou wel corsair moet nemen of niet.... mischien hebben anderen nog goede argumenten
Link naar reactie
Ligt eraan of je extreem gaat overclocken. Standaard reepjes halen de 200MHz wel en als je over hyperx mem praat die doen het ook wel goed. Beste OC geheugen voor een goede prijs: Infineon pc2700 "Made in the USA" haalt makkelijk de 240MHz Twinmos/Winbond BH5 Misschien dat er nog enkele aanvullingen zijn maar deze 2 specifieke geheugens hebben zich alom bewezen.
Link naar reactie
Ik zou niet de Epox 8RDA3+ pakken, die heeft namelijk geen Soundstorm. Ik zou voor een Abit NF7-S gaan, deze heeft én SATA, én Soundstorm(en dat is heerlijk geluid 8) ) Verder zou ik Twinmos PC3200 geheugen kopen, omdat dit ook rond de 230Mhz zou moeten komen, én niet overdreven duur is. Let wel op dat je een Barton koopt, een vriend van mij had laatst namelijk een Thoroughbred ipv een Barton :(
Link naar reactie
[quote:f7d3287040="GreyHornet"]tuurlijk kan dit... alleen je geheugen gaat gewoon draaien op 333mhz. en trouwens je processor bepaald op hoeveel je mobo draait ;)[/quote:f7d3287040] wel eens van asynchroon clocken gehoord :wink: dmv een divider kan je immers de geheugenbussnelheid aanpassen t.o.v de FSB. maar inderdaad een NF7-s is een betere keuze vindt ik persoonlijk t.o.v die Epox.. de abitjes komen stukken verder zonder mods dan de Epox.. neem aan dat omdat je in eerste instantie voor Corsair mem gaat je misschien van plan bent te gaan overclocken, nou dan is de Abit stukken beter.... zou gewoon voor die corsair reepjes gaan, dan weet je altijd dat je 100% goeie kwaliteit hebt, en ook nog eens goed kunt overclocken...
Link naar reactie
ziet er zeer goed uit.. maar waarom hangen blijven bij 1 winkel? er zijn tig goeie winkels op I-net, en allemaal meestel goeie service.. je woonplaats zegt; freezland. Woon daar zelf ook, en ik rij zelf vaak even naar olderberkoop ( www.challengecomputers.nl ) goeie lage prijzen en een goeie service.... zij hebben wel die abit liggen, en als je nu in de buurt woont rij je er toch ff heen, haal je hem op, en laat je het mem (wat ze niet hebben) toch opsturen...
Link naar reactie
[quote:6a30db8e79="Black Shadow"]Verder zou ik Twinmos PC3200 geheugen kopen, omdat dit ook rond de 230Mhz zou moeten komen, én niet overdreven duur is. [/quote:6a30db8e79] Dat gaat je nooit lukken als je Twinmos/Twinmos koopt. Wel als je Twinmos met Winbond chippies koopt, en dan het liefste de BH5 chippies. Helaas is deze combinatie bijna niet meer te krijgen in Nederland. Wel is er nog voldoende MADE IN THE USA pc2700 infineon te krijgen, ik heb ze zelf ook nog laatst gekocht en die zijn super snel op lage voltages.
Link naar reactie
Ik haal veel stuff ook bij Informatique, kan er namelijk heen fietsen en het is afgezien van de drukte een hele aardige zaak. Echter houden ze wel vast aan een aantal merken en dus laat ik wat ze niet hebben gewoon door een inet toko thuisbezorgen. Als je niks met inet toko's te maken wil hebben, in Rotterdam zitten verder nog Completer, MyCom, Etelcom, P&L, Dimension, Computerland, Dynabyte, Dunnet, CrazyHans... Kortom ze hebben vast wel ergens Abit ;)
Link naar reactie
nou de set is bestelt, het meeste (want er is nog veel meer dan die 3 dingen) komt bij informatique vandaan, het casemodding/waterkoeling gedeelte komt bij freezinghardware vandaan, en het abit moederbord heb ik gekocht bij een Internet winkel waarvan ik de naam alweer vergeten ben! (gevonden via de pricewatch van tweakers) Allemaal bedankt voor julie reactie in dit topic !!!! Ik ga strax m'n computertje bouwen :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...