Ga naar inhoud

P3 600 op P2 moerderbord gaat dat?


Aanbevolen berichten

Ik heb en Asus P2L97 moederbord liggen en een P3 600 MHz slot 1 processor liggen. Kan ik deze processor op mijn P2 Moeder bord plaatsen. Mijn moederbord ondersteunt maar een bus van 66 MHz. De processor zou dan onder clockt draaien. Kan ik deze processor op het moederbord plaatsen zonder dat mijn moederbord kapot gaat? Het moederbord onder steunt eigelijk geen 100 mhz bus processoren.
Link naar reactie
Maar een oude Slot 1 (0.35 micron) heeft een heel ander voltage nodig dan latere Slot 1 (0.18 micron). Dat betekent dat je ook een heel ander voltage nodig hebt, best kans dat het moederbord die optie niet biedt. In zo'n geval gaat het wel werken, maar de levensduur van je CPU gaat wel flink naar beneden. Het kan natuurlijk ook een .25 micron CPU zijn, dan is het probleem minder groot.
Link naar reactie
De Pentium 3 600 werkt op 2,05v. Aangezien bijna alle Pentium 2's (behalve de 233 en de Klamath 266 zoals egslim vermeldt) op 2 volt werken, zal die processor zeer waarschijnlijk functioneren, en dan wel op 400 MHz (600 / 100 * 66). Op zich nog wel ok. De Pentium 3 600E (met ondie cache) werkt echter op 1,65 of 1,7 volt en zal waarschijnlijk niet werken. Deze is te herkennen aan het ontbreken van de 2 losse chipjes die normaal op het printplaatje van de processor aanwezig zijn.
Link naar reactie
[quote:458bc4ccb2="egslim"][quote:458bc4ccb2]Aangezien bijna alle Pentium 2's (behalve de 233 en de Klamath 266 zoals egslim vermeldt) op 2 volt werken,[/quote:458bc4ccb2] Voeg daar nog de 300 en de 333 bij, die bestaan ook in Klamath uitvoering. En ik verwacht dat hij die heeft, omdat z'n moederbord beperkt is tot de 66MHz FSB.[/quote:458bc4ccb2]Waar heb je dat gevonden van die 300 & 333 Klamath? Ik kan alleen Deschutes vinden op die snelheid. Anyway: hij kan ook gewoon een 440LX bordje hebben dat was toen nog redelijk modern voor Pentium 2 en dan hoeft hij niet per sé een antieke Klamath te hebben.
Link naar reactie
http://www17.tomshardware.com/cpu/19980503/ [quote:89e83c7cd3]Intel Pentium II 233 - 300 CPUs, Core Codename Klamath[/quote:89e83c7cd3] De 333 was in zowel Klamath als Deschutes uitvoering, ik ken iemand die een Klamath 333 had. Op de 333 na hadden alle Deschutes modellen een 100MHz FSB, als zijn bordje alleen een 66MHz FSB ondersteund is de kans erg klein dat de CPU een Deschutes was.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...