Ga naar inhoud

Defect, maar wat?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een lullig probleem: Ik heb een cmputer systeem gekregen met de melding: "Hij doet ut niet." Gebeurt wel vaker, maar nu is het nog dat vraag wat doet ut niet? Als het systeem start, hoor ja alleen de ventilatoren draaien en de hd. BOIS, kan ik niet in komen. Als ik het geheugen en/of de grafische kaart eruit haal, krijg ik geen beep-codes. Hoe kom ik er nu achter wat er aan dit systeem defect is? Waarschijnlijk is er door wat lekstroom wat opgeblazen. Helaas heb ik geen bergen P4 CPU's en moederborden op voorraad, om zoiets te vervangen. Hoe kom hier dan toch 8er? :-? m vr gr. JWijnker
Link naar reactie
De clear CMOS is een goede start. Geen reactie, dan alles eruit behalve de CPU. Wel luidsprekertje aansluiten! Nog een clear CMOS en dan moet je minimaal een beep horen. Zitten er ledjes op het moederbord? Waarschijnlijk moet er ook geheugen in. Daarvan moet je zeker weten dat die okay is. Eventueel dat geheugen in een andere computer testen. Als bovenstaande niet lukt, dan lijkt me het moederbord kapot of de CPU of beide. Heel soms is het ook de netvoeding, maar daar moet je na het meten van spanningen ook zelf achter kunnen komen.
Link naar reactie
[quote:ec6bb98e77="Dromer"]Aangezien deze dat niet meer doet zou ik het in eerste instantie in het moederbord zoeken.[/quote:ec6bb98e77] Mee eens. Overigens vind ik het best wel tricky om de P4 in een ander moederbord te testen, cq. een andere P4 in het moederbord te steken. Overigens, defect geheugen kan je hele computer volledig lam leggen, dus goed controleren. En vergeet niet de Clear CMOS.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...