Ga naar inhoud

welke AMD athlon xp 2600+ ?


Aanbevolen berichten

Ik zou zowiezo voor de Barton gaan. 2 redenen: FSB is hoger 333 i.p.v. 266 en een barton laat zich eenvoudig overklokken omdat de multiplier niet gelocked staat. Zelf heb ik mijn Barton (2500+) moeiteloos overgeclocked naar 3200+, alleen werd het allemaal wat te veel voor mijn coolertje toen ik battlefield 1942 ging spelen, toen werd ie wat heet (Artifacts en even later reboot). Dus ga voor de Barton, je zilt er geen spijt van krijgen.
Link naar reactie
hmmm dus toch, nou ja ik ben van een 2400 naar een 2500 gegaan en ik ben meer te spreken over de 2500, maar goed, dat is misschien een persoonlijke ervaring. Feit is wel dat er over de Barton (2500+) veel lovende woorden zijn gesproken en geschreven ten aanzien van de overclockbaarheid. In veel gevallen halen ze 3200+ (2200 MHZ) met gemak omdat de FSB zich gemakkelijk naar 200 laat leiden, ik weet niet in hoeveel van de gevallen het bij de 2400 (Thoroughbred) is. Goed, ieder heeft natuurlijk zijn eigen reden om de processor van zijn keuze te kopen. In ieder geval zijn geen van beide processoren miskopen....
Link naar reactie
Dat verschil in kloksnelheid en cache zou elkaar op moeten heffen. Ze hebben immers dezelfde rating gekregen. Ok, in de praktijk zal er iets verschil tussen zitten, maar dat zal niet dusdanig zijn dat je daar iets van merkt. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Barton vanwege overclockbaarheid. Maar als je gaat overclocken kun je net zo goed de 2500+ nemen, want die komt even ver en is nog iets goedkoper ook.
Link naar reactie
[quote:17a19c715d="humpf007"]Ik zou zowiezo voor de Barton gaan. 2 redenen: FSB is hoger 333 i.p.v. 266 en een barton laat zich eenvoudig overklokken omdat de multiplier niet gelocked staat. Zelf heb ik mijn Barton (2500+) moeiteloos overgeclocked naar 3200+, alleen werd het allemaal wat te veel voor mijn coolertje toen ik battlefield 1942 ging spelen, toen werd ie wat heet (Artifacts en even later reboot). Dus ga voor de Barton, je zilt er geen spijt van krijgen.[/quote:17a19c715d] is dat met standaard koeler of een andere?
Link naar reactie
Humpf; Ik zou zowiezo voor de Barton gaan. 2 redenen: FSB is hoger 333 i.p.v. 266 FSB van de thorougbred 2600+ is ook 166! Toepassingen die om pure rekenkracht vragen zullen (zonder overklocken) beter draaien bij de hoogste kloksnelheid. De levertijd van de Bartons was soms wat langer, inmiddels is dat misschien beter.
Link naar reactie
[quote:bbebac0bac="humpf007"]naar mijn weten heb je 2 verschillende soorten 2600.... een thoroughbred die loopt op 266 en de barton die op 333 loopt, maar dat is nu niet het probleem.... ga voor de Barton[/quote:bbebac0bac] Die 266 is bijna niet meer te krijgen (was zelf aan het zoeken, wil m misschien kopen, omdat mijn mobo max 266 kan.)
Link naar reactie
[quote:3fe85297ae="humpf007"]Ik zou zowiezo voor de Barton gaan. 2 redenen: FSB is hoger 333 i.p.v. 266 en een barton laat zich eenvoudig overklokken omdat de multiplier niet gelocked staat. Zelf heb ik mijn Barton (2500+) moeiteloos overgeclocked naar 3200+, alleen werd het allemaal wat te veel voor mijn coolertje toen ik battlefield 1942 ging spelen, toen werd ie wat heet (Artifacts en even later reboot). Dus ga voor de Barton, je zilt er geen spijt van krijgen.[/quote:3fe85297ae] "artifacts" ?
Link naar reactie
Uit de video kaarten FAQ: [quote:aa47332c9f]Als de core van de videokaart te ver is overgeklokt dan krijg u een onstabiel systeem, 3dmark crasht naar Windows of uw hele pc loopt vast. Het kan ook voorkomen dat 3dmark of een spel om de haverklap bevriest en vervolgens weer verder loopt. Bij het te ver overklokken van de core van een Radeon 9500/9600/9700/9800 krijgt u naast de boven genoemde verschijnselen ook spikkels en dergelijke te zien, dit noemt met “Artifacts” Als het geheugen (memory) van de videokaart te ver is overgeklokt wordt uw pc instabiel en krijg u stippen of strepen te zien, (artifacts) Artifacts kunnen zich ook manifesteren als vlakken die niet ingekleurd zijn. Niet ingevulde Texture e.d. [/quote:aa47332c9f]
Link naar reactie
Ja artifacts Deniz. Ik weet het; vreemd bij overklokken van de processor. Als ik mijn videokaart overklok, zie ik balken over het beeld. Toen ik mijn processor overklokte en het zakie een beetje te heet werd (65-69 graden stressed) kreeg ik rare dingen te zien: vreemde kleuren en zwarte vlakken. Mijn videokaart had ik standaard laten lopen en ook had ik niet gedaan aan mijn AGP (gewoon 66 mhz en geen veranderingen aan voltage). Mijn processor werd te heet en begon eerst die artifact door te geven alvorens vast te lopen. Vreemd, ik weet het, maar zo gaat dat in ieder geval bij mij.
Link naar reactie
[quote:9114469d2b="humpf007"]Marcel, het gekke was wel dat wanneer ik de pc wat lager zette (proc) dat het allemaal wel lekker liep[/quote:9114469d2b] Hmm, om hem lager te zette moest je rebooten en dat scheelt weer ff wat temp en zoiezo is de temp wat lager op een lagere klok? Het zijn maar wat suggesties natuurlijk, maar je zou de eerste persoon zijn die ik ken met artefacts door een te hoog geclockte proc :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...