Ga naar inhoud

Compaq overclocken??


Aanbevolen berichten

Ik weet niet wat jij met een soldeerbout wil beginnen? :P Lees dit topic even door: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=101454 De enige optie is in principe om het softwarematig te proberen dus. Een veel betere optie is ervoor te zorgen dat je BIOS wel gewoon de mogelijkheid tot voltage en FSB veranderingen biedt, maar helaas is het schrijven van een BIOS waarschijnlijk net ff te moeilijk ;) Je hebt overigens nog een P4 met een Williamientje core en die overclocken niet zo best, dus steek er niet teveel tijd in, want dan is het al gauw de moeite niet meer waard.
Link naar reactie
Nee hoor, hij's niet dement. De wiliamnette core was de eerste P IV core die beschikbaar was met een 423pins processorvoet. Daarna is men overgegaan op 478pins. @ marcel hoe weet je zo zeker dat het een williamnette is en geen nortwood (of hoe je da ook schrijve moet). In een Hewlett packerd pc die ik hier nog eens te reparatie had zat een 1,7 gig P IV (met sd-ram :evil: ) maar wel een nohrtwood core. Scenic20
Link naar reactie
Als je een i845 brookdale hebt, kan ik je zeggen: HELAAS, GEEN ENKELE MOGELIJHEID (nah.. alhoewel, alleen als je lef hebt). Het volgende: Ik had de bijbehorende BIOS gevonden bij Intell, echter in de riedel van een serienummer moet staan A"xxx", wil je 'm kunnen flashen. Aangezien je een i845 brookdale hebt bestemd voor OEM, veranderd Intel die A00 code in A010 (voor Dell), (A020) bestemd voor Compaq enzovoorts. De enige mogelijkheid is een HEX-editor, die de gedownloade BIOS van Intel voorziet van de bijbehorende code van de desbetreffende OEM, in jouw geval dus compaq. Dus als je al de BIOS hebt voor het moederbord, moet je ook nog achter de Axxx-code zien te komen die voor jouw Compaq geld (dat is niet zo moeilijk, die haal je uit je huidige bios). Dan die nieuwe bios gedownload editten. Maar goed, ga d'r maar aan staan. Ik heb 'm geprobeerd te flashen maar komt mooi terug van eh... "please get an updated bios from your OEM-provider".... of zoiets. Ik ben maar niet met die editor aan de slag gegaan. Veelstelink ..... kortom, niet mogelijk dan en ben er maar mee gestopt (durfde niet verder, was al blij met die melding). Mocht je er een andere bios erin kunnen krijgen, middels het editten van de bios met hex-editor en die code veranderen, dan kan je 'm overclokken. (PS: A000 en A010, A020 zijn "ficitief")
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...