Ga naar inhoud

MSI moederboard geeft 4 rooie lampjes


Aanbevolen berichten

Beste lezers en lezeressen, ik heb een redelijk groot probleem omdat mijn pc het niet meer doet, en dan denken jullie zeker hoe kan hij dit bericht er dan op plaatsen?Dat kan omdat ik nog een pc heb (wel een hele ouwe, maar toch n pc). Wat mij laatst gebeurde : ik zat achter mijn pc een spelletje te spelen en plots viel mijn pc uit. Ik probeerde hem opnieuw aan te zetten maar dit lukte mij totaal niet. Ik heb toen een dag ongeveer gewacht voordat ik het weer probeerde, maar toen lukte mij het nogsteeds niet om de pc aan te zetten (hij bleef totaal dood). Nog een dag later probeerde ik het weer (had de stroom van de kast gelaten en sluitte deze nu weer aan), tot mijn grote verbazing maakte mijn pc kortsluiting en heel 't huis zat zonder stroom. Ik was bang dat al mijn hardware het niet meer zou doen maar gelukkig is dat niet zo want mn hd en mn videokaart (waar ik het meeste aan uitgegeven heb) deden het nog. Ik heb de voeding vervangen door een andere en nu krijg ik zelfs mijn pc weer draaiende maar nu blijft mijn scherm dood (dus totaal geen beeld zelfs niet zwart) en m'n moedboardlampjes (heb een MSI moederboard) branden alle 4 rood (dus alle lampjes) en de koeling van m'n processor draait wel verder. Heeft iemand enig idee wat er aan mijn pc/moederboard kapot is?
Link naar reactie
Je voeding zal dus inderdaad doorgebrand zijn, dat gebeurt wel eens vaker als ze wat ouder worden en zeker als je er zelf nieuwe zooi hebt ingebouwd waardoor de voeding (te) zwaar wordt belast. Echter na het vervangen van de voeding zou alles weer moeten werken. Nu is het probleem dat er bij jou dus ook nog kortsluiting is geweest en ik vrees dat daarbij je moederbord overleden is. Kijk eens in de manual wat 4x rood betekent.
Link naar reactie
Heb ik ook gehad dood moederbord fout in chip 0027 zit op het moederbord in de buurt van de voedingsstekker als de chip dit nummer heeft heb je kans op garantie volgens MY-STAR deze chip regelt de spaning voor het moederbord als hij gloeiend heet wordt is hij defect gewoon contact op nemen met Mystar computers Tav custum suport Ekkersryt 6050 5692GA SON Groetjes WIN2K
Link naar reactie
In dat geval zul je een andere cpu moeten proberen. Kun je er niet 1 van iemand lenen? Misschien kun je ook nog teruggaan naar de winkel waar je hem vandaan hebt en kunnen die kijken wat er aan de hand is. Die hebben zeker weten cpu's liggen en dan kunnen ze ook jouw cpu in een andere pc steken om te kijken of het dan wel/niet werkt.
Link naar reactie
Waarschijnlijk is er een hoge stroomstoot vanaf de voeding gekomen toen hij even een kik gaf en dat heeft een aantal chippies gemold. Nu is de core ook gewoon een chippie, maar voordat dat stroompje daar komt zal ie eerst door wat chippies om het moederbord komen, dus het is onwaarschijnlijk dat alleen de cpu kapot is. De kans dat het mobo gewoon dood is acht ik erg groot en daarbij zouden er ook nog andere zaken als de CPU kapot kunnen zijn, maar die kans is al kleiner.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...