Ga naar inhoud

Nieuw systeem, goede keus?


Aanbevolen berichten

Aangezien mijn pc blijft vastlopen en ik niet meer weet hoe ik hiervan af kom (alles al geprobeerd voeding kast moederbord videokaart enz.), wil ik nu een nieuw systeem gaan bouwen. Ik ben geen gamer / overklokker, maar meer een internet / Outlook / programmeren / kazaa. Ik zat te denken aan het volgende: MB: Asus A7n8x deluxe Proc: XP 2600+ Geh: 256MB Corsair Videok.: Radion 9200 non pro Kast: Chieftec met 350 Watt voeding HD: Neem ik mee uit oude PC, WD 30GB 7200rpm DVD / Brander: Neem ik mee uit oude pc, Sony DVD rom en Philips 24x brander. Is dit een goed systeem? Of kan ik toch beter kijken naar een Pentium variant, die toch wel veel duurder is? En is het wel slim om een twee jaar oude HD mee te nemen (die kan ik natuurlijk altijd nog vervangen als het tegenvalt)?
Link naar reactie
Mijn budget is ongeveer op met wat ik hierboven heb beschreven, 500 tot 600 euro ongeveer. Een koeler heb ik op mijn amd 800 mhz maar die wil iki niet gebruiken ik wil de koeler gebruiken die bij de processor zit, of zit er tegenwoordig geen koeler standaard bij de processor? Waarom trouwens 512 MB, en dan 1x 512 of 2x256?
Link naar reactie
De boxed koeler is wel goed in zijn prijsklasse. Als je hem wat stiller wilt hebben en beter gekoelt moet je een Spire of Zalman nemen. Als je wilt programmeren en misschien wel foto bewerken is het wel handig om 512 mb geheugen te nemen. Als je moederbord dual channel ondersteund zou ik 2x256 mb nemen, daar wordt je pc ook weer sneller van!
Link naar reactie
[quote:08d56b5304="rrrrob"]Mijn budget is ongeveer op met wat ik hierboven heb beschreven, 500 tot 600 euro ongeveer. Een koeler heb ik op mijn amd 800 mhz maar die wil iki niet gebruiken ik wil de koeler gebruiken die bij de processor zit, of zit er tegenwoordig geen koeler standaard bij de processor? Waarom trouwens 512 MB, en dan 1x 512 of 2x256?[/quote:08d56b5304] 512mb omdat het sowieso sneller is, en je moet 2x256 doen als je mobo tenminste dual channel geheugen ondersteund.
Link naar reactie
[quote:19b24d972d]Nee hoor, dat kan geen kwaad, behalve dat de opslagcapaciteit misschien voor een hedendaags systeem een beetje klein is.[/quote:19b24d972d] Ja, dat wel maar nu heb ik nog geen geld voor een hd, misschien over 2 maanden ofzo. Maar ik wordt gewoon strontziek van het continue (minimaal 10 x per dag) vastlopen van mn PC.
Link naar reactie
is goed bord heeft s ata on board hoef je allen nieuwe sata schijf kopen 120 gig 134 euro 80 gig 110 euro leest wel 3 t4 xzo snel als andere harde schijven heeft 5.1 nanaloog en difg aan board heeft 6x usb firewire 4 x lan on board geheugen 2 x 256 nemen bank 1 en 3 of 23 en zetten ivw met dual ram bandbreedte bord wordt 6.2 ipv 3.2 gig kabels voor sata zitten erbij alleen via windows van mobo schijf sata drivers op flop zetten si3112r dan bij nieuw instal f6 drukeen met flop erin ook bij instaleren nadat je geprogd hebt daarna 10 min xp instal sp1 7 min office pro 55 sec instal succes
Link naar reactie
[quote:480697f9bb]is goed bord heeft s ata on board hoef je allen nieuwe sata schijf kopen 120 gig 134 euro 80 gig 110 euro leest wel 3 t4 xzo snel als andere harde schijven heeft 5.1 nanaloog en difg aan board heeft 6x usb firewire 4 x lan on board geheugen 2 x 256 nemen bank 1 en 3 of 23 en zetten ivw met dual ram bandbreedte bord wordt 6.2 ipv 3.2 gig kabels voor sata zitten erbij alleen via windows van mobo schijf sata drivers op flop zetten si3112r dan bij nieuw instal f6 drukeen met flop erin ook bij instaleren nadat je geprogd hebt daarna 10 min xp instal sp1 7 min office pro 55 sec instal [/quote:480697f9bb] Eventjes om het wat duidelijker te maken: Is een goed mobo, heeft s-ATA on board, je hebt alleen een s-ATA schijf nodig. 120GB - EUR134, 80GB EUR110, maar leest wel 3 á 4 keer sneller dan andere harde schijven. Heeft 5.1 analoog en digitaal on board, 6x USB, 4x firewire en LAN on board. Geheugen 2x256MB nemen, in bank 1 en 3, of 2 en 3 zetten in verband met dual ram bandbreedte; mobo wordt 6.2 ipv 3.2 GB/s (s neem ik aan?) Kabels voor s-ATA zitten er bij, alleen moet je de drivers voor windows (si3112t) op een floppy zetten. Bij nieuwe installatie (van windows XP?) op F6 drukken met floppy erin, ook bij het installeren [???]. Daarna duurt het 10mins om XP te installeren, SP1 7 minuten, Office (XP?) Pro 55 secs. Dat begrijp ik er uit...
Link naar reactie
[quote:8cecfcf05c]Eventjes om het wat duidelijker te maken: Is een goed mobo, heeft s-ATA on board, je hebt alleen een s-ATA schijf nodig. 120GB - EUR134, 80GB EUR110, maar leest wel 3 á 4 keer sneller dan andere harde schijven. Heeft 5.1 analoog en digitaal on board, 6x USB, 4x firewire en LAN on board. Geheugen 2x256MB nemen, in bank 1 en 3, of 2 en 3 zetten in verband met dual ram bandbreedte; mobo wordt 6.2 ipv 3.2 GB/s (s neem ik aan?) Kabels voor s-ATA zitten er bij, alleen moet je de drivers voor windows (si3112t) op een floppy zetten. Bij nieuwe installatie (van windows XP?) op F6 drukken met floppy erin, ook bij het installeren [???]. Daarna duurt het 10mins om XP te installeren, SP1 7 minuten, Office (XP?) Pro 55 secs. Dat begrijp ik er uit...[/quote:8cecfcf05c] Dat is ook wat ik er uit begrijp, maar is het nu zo dat ik er niet een "gewone" HD aan kan hangen? Of kan ik wel mijn oude schijf gebruiken?
Link naar reactie
Dat installatie-gedoe is wel een beetje offtopic jongens :roll: Zo'n soort systeempje had ik laatst voor een vriend van me in elkaar gezet en dat duurde 1 uurtje. LET OP: bij de Asus p4p800s mobo (voor pentium) moet je eerst in de bios de schijven op compartible mode zetten voordat je ME of win 98 erop wilt zetten! XP kan hij wel zo installeren maar de cd-rom drivers op een opstartdiskette pikt ie niet zonder compartible mode aan te hebben staan. Ik dat je bij jou mobo deze functie misschien ook wel aan moet zetten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...