Ga naar inhoud

Welke processor??


Aanbevolen berichten

Vraagje: Ik heb pas een nieuwe 3d kaart en nieuwe ram gekocht. En ik wil nu nog mijn processor vernieuwen. Ik heb nu: 1. Nvidia Geforce FX 5600 256mb 2. 512 mb ddr 133mhz ram 3. Asus A7A266 moederbord (4. 1 gig AMD Athlon) Als ik mijn bios flash kan er maximaal een amd 2600+ in. Nou is mijn vraag: wat kan ik met deze setup en vooral met dit moederbord het beste kopen? Of moet ik ook gewoon een nieuw moederbord kopen, zodat mijn moederbord de procesor en de procesor de Geforce FX bij kan houden?? Graag jullie mening?? Groeten Pim Peters
Link naar reactie
Dat is de moederbord revisie en die staat als het goed is tussen de PCI sloten afgedrukt. Overclocken van de 2600+ is overigens geen serieuze optie omdat het geen geweldig overclock bord is. Echter een 2600+ op zich is al een hele vooruitgang en een nieuw moederbord kan altijd nog. Overigens zul je wel een 2600+ met 266MHz FSB moeten hebben en die zijn heel slecht verkrijgbaar dus je doet er beter aan voor de 2400+ te gaan.
Link naar reactie
Ik heb een a7a266 en net geflasht naar bios versie 1012 (was versie 1003b) om een 160 GB HD te kunnen plaatsen maar WinMe wil niet meer starten (had ik wel een beetje verwacht) maar opnieuw installeren van WinMe lukt helemaal niet meer. Wat doe ik fout? ...... of wees gewaarschuwd! Aanvulling: MyCom heeft me verteld dat het werkgeheugen kapot is en dat de oorzaak is. Dus bovenstaande is waarschijnlijk te negatief.
Link naar reactie
[quote:a1de2908e7="computer_nerdo"]ik denk dat je er ook goed aan zou doen om een ander moederbord met DDR geheugen te kopen (of bedoel je 133 mhz maar 266 effectief?) het is zonde om een dikke cpu als een athlon xp2600+ nog met sd-ram te laten werken[/quote:a1de2908e7] Een A7V266 werkt met DDR (zie ook zijn post) , hij heeft DDR266. Zonde om 512 MB weg te doen. Hij zou ook een 266 MHZ AMD2400+ kunnen nemen ipv 2600 die op DDR333 loopt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...