Ga naar inhoud

Welk moederbord?


Aanbevolen berichten

Gewoon een moederbord nemen met een NForce II chipset. Welk merk moederbord je moet nemen is afhankelijk van je eisen als: 1. Wil je overclocken 2. Doe je aan casemodding 3. Meegeleverde extra's Op de sites van de diverse fabrikanten kun je de moederborden rustig bekijken wat ze in huis hebben. Ook zijn er zat sites die een roundup hebben geschreven.
Link naar reactie
Asus is gewoon een bekend merk en verder maakt het gewoon degelijke mobo's. Echter er zijn zat andere goede merken die op punten als budget, overclockbaarheid en goodies vaak aantrekkelijker zijn. In principe zijn tegenwoordig alle borden goed en het is precies wat diniz zegt, je eisen vast stellen en daar een leuk bord bij uitzoeken, het merk moet daar zeker geen te grote rol in spelen.
Link naar reactie
[quote:a1e025cf16="diniz"]2. Doe je aan casemodding [/quote:a1e025cf16] Sinds wanneer let je bij het kopen van het moederbord aan casemodding? Dat je daar bij het aankopen van koeling / kast / bekabeling aan denkt lijkt me logisch, maar bij het kopen van het moederbord. Dat moet je me toch ff uitleggen. Overigens zou ik gaan voor Abit NF7-S als je veel extra's en goede overklokbaarheid wil. Anders voor de Epox 8RDA+ daarbij worden wat minder extra's meegeleverd. Je moet dan bijvoorbeeld Serial ATA missen.
Link naar reactie
[quote:c21f254760="Heiden"]Sinds wanneer let je bij het kopen van het moederbord aan casemodding? Dat je daar bij het aankopen van koeling / kast / bekabeling aan denkt lijkt me logisch, maar bij het kopen van het moederbord. Dat moet je me toch ff uitleggen.[/quote:c21f254760] ja, die link kon ik eerst ook niet leggen.. maar hij heeft een chaintech 7njs Zenith (met die mooie gele PCI sloten) en dat ziet iets leuker door een window. daarnaast zijn er btw tegenwoordig lichtgevende borden, met fluoriserende PCI en mem sloten :lol: [img:c21f254760]http://www.challengecomputers.nl/pix/CC9895.jpg[/img:c21f254760] [quote:c21f254760="Heiden"]Overigens zou ik gaan voor Abit NF7-S als je veel extra's en goede overklokbaarheid wil. Anders voor de Epox 8RDA+ daarbij worden wat minder extra's meegeleverd. Je moet dan bijvoorbeeld Serial ATA missen.[/quote:c21f254760] snap alleen die link naar de 8rda+ even niet.. epox heeft nu veel betere bordjes nog die net iets duurder zijn.. zou eerder nog een Asus a7n8x nemen dan die Epox (heb em zelf ook gehad namelijk, en hij sprong er niet echt tussen uit t.o.v andere nforce2 bordjes) maar goed... Inderdaad is een Nforce2 bordje dus het beste te krijgen momenteel. Abitje kost niet zoveel meer tegenwoordig, en clockt ook nog eens zeer goed over. Wil je stabiliteit en gegarandeerde kwaliteit, koop dan de Asus a7n8x deluxe bijvoorbeeld...
Link naar reactie
zou ik eerder de 8rda3 aanbevelen, mochten we op de epox toer blijven gaan.. volgens mij is die maar paar euris duurder, en die zet toch nog wel stuk betere prestaties neer.. instelbaar VDD voltage etc... kun je net weer wat verder OC'en :wink: edit: laat maar... die heeft de gewone soundchip volgens mij... dan is idd de 8rda+ wel een goeie kandidaat...
Link naar reactie
[quote:1583f35a38="Heiden"]En voor dat instelbare VDD voltage... daar heeft een beetje tweakers natuurlijk al lang iets op [url=http://www.modfreaks.com/modificaties/?item=1]gevonden.[/url][/quote:1583f35a38] laatste offtopic.. ja ok, maar van fabriek af is beter, aangezien je dan geen garantie probs kan krijgen... :wink: daarnaast, Epox was toch altijd DE player qua overclockbare moederborden, nou echt niet he.. kijk eens die Abitjes en Asusjes met gemak de 210 FSB aantikken (250 FSB op de Abit zelfs al gehaald :o ) en na mn 8RDA+ heb ik het een beetje gehad met epox...
Link naar reactie
Tja..........Bedankt allemaal, maar ik ben er niet echt wijzer van geworden. :lol: Nee....Toch wel...... Ik ga voor de Asus A7N8X-X met NForce II chipset. En mijn volgende persoonlijke, geheel offtopic, toevoeging; Casemodden is "a f*cking waste of money", tenzij je zoveel geld hebt dat er niks anders te wensen overblijft! Nou, en dat komt bij mij niet voor. :wink: Het nut van dit soort dingen heb ik nooit ingezien. Wie gaat er nou voor het venster van de systeemkast hangen? Als ik mijn gezicht wil bruinen ga ik wel naar buiten of onder de zonnebank, maar niet voor de lampen in de systeemkast zitten. Ik plaats dit soort onzinnigheden in dezelde categorie als HiFi geluidsinstallaties in auto's. Die zijn ook niet bedoelt om naar kwaliteit muziek te luisteren. Een pc is om mee te werken en niet om naar te kijken. Koop dan een aquarium. (nee, niet zo'n voorzetscherm voor pc-kast :P )
Link naar reactie
[quote:a13f33a51f="turbulence"] daarnaast, Epox was toch altijd DE player qua overclockbare moederborden, nou echt niet he.. kijk eens die Abitjes en Asusjes met gemak de 210 FSB aantikken (250 FSB op de Abit zelfs al gehaald :o ) en na mn 8RDA+ heb ik het een beetje gehad met epox...[/quote:a13f33a51f] Dat komt gewoon omdat deze een Ultra 400 Nothbridge hebben die gegarandeerd al 200MHz FSB haalt en als het een oudere revisie betreft is het een beetje geluk hebben ook. Ik haal met mij 8K3A+ al 200MHz FSB en dat is voor een KT333 bordje niet mis.
Link naar reactie
[quote:5268f2d3e4="Gerard Timmers"]Wel, er niets zo veranderlijk als een mens. Ik heb toch maar besloten om voor P4 te gaan. Dus; - Chaintech 9CJS Zenith - Intel Pentium 4 3 GHz - GelL DIMM 512MB - Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB - Club3D Radeon 9800 PRO - Q-Tec 450 Watt ATX[/quote:5268f2d3e4] :P Nu koop je juist een bord waar je voor de vele "mooie" extra's als rounded cables etc betaald. En casemodding vond je maar bullshit...
Link naar reactie
:D Ik zat al op een reactie te wachten.............. Die kabels etc. interesseren me niet! Het gaat mij puur om de snelheid van die bord. Ik koop het alleen omdat het laatst in CT! het beste uit de test kwam. Ik vindt een mooi uiterlijk van een syseemkast wel belangrijk, omdat je die nu eenmaal ziet staan. Wat ik onzin vindt is al die toeters en bellen bimnen in de kast die alleen maar een showfunktie hebben. Rounded kabels hebben wel degelijk nut, omdat ze de warmteafvoer binnen in de kast positief beïnvloeden. Fluoriserend licht e.d. hebben, in mijn ogen, geen enkel nut. Tenzij je natuurlijk insecten wilt lokken. :wink: BTW Valt dit onder casemodding? http://www5.alternate.nl/html/nodes_info/tqxt24.html#
Link naar reactie
Nog wel een idee kan zijn om er 1024MB Ram in te duwen i.p.v. 512. Hier kun je zo nu en dan nog best profijt van hebben. En het is zeker wat meer futureproof. Nog iets, ik zie dat je van plan bent een voeding van Q-Tec te kopen. Nu is mijn ervaring hiermee dat je er zeker niet al te veel van mag verwachten. Zeker niet als je gaat overklokken. Mijn advies is om voor een wat stabielere voeding, bijvoorbeeld van Antec, te gaan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...