Ga naar inhoud

Pentium 3 Coppermine in sock.370 voet overklokken


Aanbevolen berichten

Ja het werkt in principe precies hetzelfde al vrees ik voor je dat een Packard Hell BIOS niet de mogelijkheid heeft de FSB op te krikken. Je kunt proberen of het softwarematig wil lukken met een programma als CPUcool of softFSB. Als je moederbord niet in de lijst staat moet je even op je bord naar de PLL code zoeken. Deze staat op de PLL en dat is een klein zwart blokje dat vaak in de buurt van je PCI sloten zit.
Link naar reactie
Hij bedoelt de P3 500@733 :roll: Zo'n OC is alleen mogelijk met een Coppermine. Mijn mobo (Aldi) heeft ook geen oc-opties in het bios staan. Met CpuFSB kreeg ik de FSB op 147. Draai nu dus 667@735. Achteraf had ik liever een 100MHz FSB gehad. Mja toen ik deze pc kocht was ik nog een aardige n00b op hardwaregebied. Je kan het dus allicht proberen, maar verwacht geen wonderen.
Link naar reactie
ik ben zojuist de cmos binnengegaan. Het is een American Megatrends, en als opties heeft ie staan CPU configuration-> DRAM frequency 133 Mhz Memory Hole: Disabled AGP Aperture Size: 64 mb USB Controller: All USB port USB KB/Mouse Legacy: Keyb+mouse Nu vraag ik me af wat dit allemaal betekend en of ik hier nog iets mee kan bij het oc-en of tunen...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...