Ga naar inhoud

advies graag :)


Aanbevolen berichten

Hoi, wat ik nodig heb is een nieuw moederbord, cpu, en 1gig mem. het is puur voor gaming ( flightsims ) dus ik kick op fps, dus niet oc etc heb al een 9700 pro, dat zit wel goed, maar de rest wordt een bottleneck. ( heb nu amd athlon 1000, op een msi K7T pro (6330) en 512mb wil ongeveer 6 a 700 euro uitgeven ( kan niet anders :) enig idee ?, alvast bedankt Henk
Link naar reactie
De Asus P4PE is ook wel goe en goedkoop. Om meerdere zware prog's te kunnen draaien zou ik ook een processor met HT Technology nemen, niet als je niet zoveel zware prog's tegelijk draait. Verder is volgens mij 2,4 of 2,6 al genoeg, zoveel verschil merk je echt niet :-? en t'is goedkoper!... Verderis 1024 md ddr best logisch... maar 512 draait ook al vet snel
Link naar reactie
[quote:e1c656bb08="royzwiers"]dan zou ik voor zoiets gaan: - P4 2.8GHZ (800 mhz fsb) -Asus p4c800 deluxe -1024 MB RAM als je er 100 euro meer aan zou uitgeven zou je ook een athlon 64 kunnen nemen die een stuk sneller is...[/quote:e1c656bb08] Daar ben ik het niet helemaal mee eens, volgens mij ben je voor een a64+mobo al ongeveer 700 euro kwijt, en dan nog 1GB geheugen erbij, dan kom je op meer uit. Het is het echter wel waard vind ik en het is idd een stuk sneller :wink:
Link naar reactie
Op dit moment is verkrijgbaarheid een van de belangrijkste criteria. http://www.tweakers.net/pricewatch/67295 Dit is een CPU + MSI K8T combo, op dit moment met een prijs van € 700 bij Eynstein. Let even op het prijsgrafiekje, hopelijk zet deze trend nog even door. Het beste wat je kunt doen is even afwachten tot de prijzen zijn gestabiliseerd. (waarschijnlijk hebben alle K8 producten nu een dergelijke grafiek) Met een beetje geluk zit de prijs binnen een week op € 600.
Link naar reactie
Hey, Ik heb zelf vorige maand een nieuw systeem gekocht :lol: Intel P 2,4 HT Asus p4p800 Delux Geil DDR 2x 356 Is echt super. Het renderen van een film duur ongeveer 1 uur korter dan op een AMD 2500+. Het OC,en van deze cpu is ook erg goed. Ik haal z,n 25% winst 2,88 Ghz met een FSB van 1024. Het geil geheugen is ook echt super en mooi. Is zowat ontworpen om me te oc,en :lol: Tekoop op alternate.nl
Link naar reactie
[quote:b67912f4a9="carlobernardini"]ik zei eerst dat een HT processor goed was, is ook zo, maar als het voor PUUR gaming is moet je beter een Athlon 64 kopen[/quote:b67912f4a9] In gaming is de A64 erg sterk, maar in andere taken ook bepaald niet zwak. En wat de HT betreft: http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1746&p=6 Hier kun je het prestatieverschil tussen HT en non-HT zien. Er zijn een paar leuke uitschieters naar boven, maar voor het overgrote deel presteren ze identiek. Soms zorgt HT zelfs voor prestatieverlies. In geen van de game benches hier zorgt HT overigens voor winst.
Link naar reactie
[quote:aa3a2a24fa="carlobernardini"]ja, maar hij wil het voor puur gamen hebben... dan is een HT minder...[/quote:aa3a2a24fa] Als je die link van Egslim had bekeken dan zag je dat HT niet minder was in games en ook niet meer, kortom het maakt niets uit voor games of je het aan of uit hebt staan. Misschien doe je er verstandig aan je eerst wat meer te verdiepen in de diverse Hardware voordat je allerlei dingen gaat roepen.
Link naar reactie
Hoi, bedankt alvast voor al de input, op dit moment gaat mijn gedachten uit naar Asus p4p 800 deluxe p4 2.4 800fsb en kingston mem 2x512 fsb 800 3200 Het bord vindt ik ok (had al eerder een Asus ), wou eerst het non de luxe kopen ( wat goedkoper ) maar dit ondersteund geen DUAL ddr verder over HT, wordt door mijn aplicaties geen gebruik van gemaakt, en aangezien ik NOG steeds 98se draai, zal ik HT ook moeten disable''en , aangezien dat dit door 98se niet ondersteund wordt. verder amd64 is nog te duur en te nieuw, is pas leuk zodra er echt 64os is belangrijke factoren voor mij zijn dus dat ik de fsb op een lijn heb en Dual ddr kan gebruiken. Het is dus een pure game bak en mischien later wat oc''en, omdat het toch een idiaal bord er voor is :) Ik kom hiermee rond de 6 a 700, dus dat is perfect zijn jullie het hier een beetje mee eens, of zeg je toch.......... groetjes Henk bedankt voor de input, was er alweer een jaartje uit, en dan is het weer een hele job om weer een beetje uptodate te zijn.
Link naar reactie
[quote:890bb0f33a="daNazgul"]Hoi, bedankt alvast voor al de input, op dit moment gaat mijn gedachten uit naar Asus p4p 800 deluxe p4 2.4 800fsb en kingston mem 2x512 fsb 800 3200 .[/quote:890bb0f33a] Goeie combo lijkt me. prima te gebruiken als game pc en niet te duur. Die 2,4ghz is eventueel nog aardig over te klokken ook met dat geheugen en moederbord. zelfs als je dat niet doet kan je nog leuk games spelen aangezien je ook een Radeon 9700 PRO bezit
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...