Ga naar inhoud

oud systeempje overklokken (fsb verhogen)


Aanbevolen berichten

dit is mijn systeem: mobo PCChips m537RT intel P III 500 mhz intern geheugen 768 MB 133 mhz harddisk 4,3 GB Quantum fireball ISA awe64 geluidskaart AGP Nvidia TNT2 model 64 32MB videokaart atapi 50x cd-rom plexwriter 48x24x48 onlangs leek het me leuk om te kijken of het systeem over te klokken was. De FSB heeft twee instellingen, 100 en 112. Na verandering van 100 naar 112 zette ik het systeem aan. het gevolg was dat ik 5 seconden kon zien dat de CPU snelheid verhoogd was van 500 naar 600 MHZ. toen werd het beeld zwart. uit angst heb ik het weer teruggezet. mijn vraag is; was dit gewoon stomme pech of moet ik het nogmaals proberen ? is dit systeem wel over te klokken (kan het geheugen en de agp kaart dit aan ) en wat zijn de zwakke elementen ??
Link naar reactie
@Carlobernardini: Om de 1 Ghz te halen zal al moeilijk worden denk. En hem dan vooral stabiel te houden is erg lastig @bazzdaciple: Moederbord is erg goedkoop model(is overigens niet negatief bedoeld, want is verder prima bord). Daardoor is het niet goed over te klokken. Verder zal het waarschijnlijk niet zo veel uit maken kwa snelheid. Maar ja tis altijd leuk om te proberen :)
Link naar reactie
[quote:435faf9c00="jeroenvanweeghel"]Misschien een nieuw moederbord. nou ja, misschien is een nieuwe pc dan wel de moeite.[/quote:435faf9c00] Voor een euro of 90 heb je al een ECS K7S5A Pro met een 2200+. P3 mobo's zijn nieuw in principe nergens meer te krijgen en tweedehands zijn de betere borden vaak duurder dan gewoon een ECS'je.
Link naar reactie
hey als je wilt he kan je een AMD setje kopen op www.mr-at.nl voor 115 euro dat is een mobo+ processor (1ghz AMD)+ 128mb( SD-ram) geheugen of als je wat sneller wilt kan je een MSI KT4VL bij my-com(69 euro) Merk: MSI Type: KT4V-L Socket: Socket A (AMD) Chipset: VIA KT400 Maximale FSB: 333 MHz Geheugen: 3 x PC3200 DDR SDRAM mobo kopen en daarnaast nog een AMD duron(49euro) Merk: AMD Type: Duron Socket: Socket A Snelheid: 1,6 GHz FSB: 266 MHz Cache: 128 kB L1, 64 kB L2 :wink: das in totaal 69+49=118 euro
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...