Ga naar inhoud

aansluitingen achter op de pc


Aanbevolen berichten

hallo, zie ook mijn topic pc bouwen. ik heb nog een vraagje over de aansluitingen aan de achterkant van de pc, zoals ps2, usb, netwerk, etc. Hoe moet je die goed aan de achterkant van de kast krijgen? En hoe zie je welke aansluiting wat is? Krijg je daarvoor dan zo'n plaat bij je moederbord? En moet je daarvoor het moederbord nog op een speciale manier in de pc bevestigen. En als er geen voeding in de pc is, hoe moet je die dan bevestigen. Alvast bedankt, Jeroen
Link naar reactie
Je hebt drie soorten aansluitingen: DINN, PS/2 en USB. Dinn is het grootste en zit vrijwel alleen op ouwe moederborden (ptm, ptm2,socket 3). DINN aansluitingen zitten meestal aan het moederbord vast gesoldeerd, en zitten dus altijd aan de achterkand, PS/2 ook en USB ook, behalve als je een PCI USB card hebt gekocht en je niet weet hoe je hem in de PCI sleuf stopt... Ik snap dus niet echt helemaal je probleem...
Link naar reactie
[quote:08f887aa48="carlobernardini"]Je hebt drie soorten aansluitingen: DINN[/quote:08f887aa48] DIN, Deutsche Industrie Norm, niet DINN :-p Je hebt DIN-5, PS/2 (DIN-6 en nog een DIN, weet even niet zeker welke) DIN5 is voor (oude) toetsenborden, PS/2 is de ene voor toetsenborden (ik ga even opzoeken welke nou DIN6 is) en de ander voor de muis, hoewel tegenwoordig ook veel USB-muizen op de markt komen.
Link naar reactie
[quote:0ed21263e9="webspider"][quote:0ed21263e9="carlobernardini"]Je hebt drie soorten aansluitingen: DINN[/quote:0ed21263e9] DIN, Deutsche Industrie Norm, niet DINN :-p Je hebt DIN-5, PS/2 (DIN-6 en nog een DIN, weet even niet zeker welke) DIN5 is voor (oude) toetsenborden, PS/2 is de ene voor toetsenborden (ik ga even opzoeken welke nou DIN6 is) en de ander voor de muis, hoewel tegenwoordig ook veel USB-muizen op de markt komen.[/quote:0ed21263e9]Eigenlijk staat die DIN (inderaad niet DINN) voor de ronde plug die aan oude toetsenborden zat, en aan veel wat oudere audioapparatuur. Die andere heten SUB-D: Male 9-polig en 25-polig voor de seriële poorten en female 25-polig voor de parallelle poort. Verder sluit ik me volledig aan bij Brigite, als je bij voorbaat al met zoveel vragen zit, begin er dan niet aan, zeker niet voor een kennis. Even een woordspeling op kennis: Voor zelfbouw is toch wel enige kennis van zaken gewenst. Jan de Boer
Link naar reactie
heb het hier al gezien, in één van de topics van jeroen heb er zelfs nog een antwoord ingezet, hij wil zelfs de moeite niet doen om iets op te zoeken via internet, of allerhande voorhanden zijnde lektuur, sorry makker maar vind wel dat je een beetje tever gaat met je vragen, iedereen wil bijleren dat neem ik gerust aan maar op die wijze, neen kan bij mij niet door de beugel elios
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...