Ga naar inhoud

ventilator


Aanbevolen berichten

hallo allemaal, ik wil binnenkort m'n eigen pc in elkaar gaan zetten. Ik heb daarvoor al verschillende handleidingen op internet gevonden, alleen een ding kon ik niet echt vinden. Is het nog nodig/verstandig om een extra fan/ventilator ergens aan de buitenkant (of binnenkant) van de pc te plaatsen. En zoja, waar en hoe moet ik dat doen? jeroen
Link naar reactie
[quote:bea30a2016="Marcel de Reus"]Ja dat is zeer zeker aan te bevelen en zo goed als alle kasten hebben hier gewoon schroefgaten of houdertjes voor. De fan schroef je vast en je steekt de 3pin connector op het moederbord en klaar is kees.[/quote:bea30a2016] Zitten die houdertjes voor een fan naar buiten toe, dus die lucht naar buiten blaast? Jeroen
Link naar reactie
[quote:c7e740c540="jeroenvanweeghel"]Zitten die houdertjes voor een fan naar buiten toe, dus die lucht naar buiten blaast?[/quote:c7e740c540] Op de rand van de ventilator staat een pijl die de blaasrichting aangeeft. Die pijl moet naar buiten wijzen als de ventilator aan de achterzijde wordt gemonteerd. Let wel, in het algemeen dus aan de binnenkant van de achterzijde!
Link naar reactie
[quote:262cfb48ba="jeroenvanweeghel"]er zitten in de meeste kasten dus een soort houdertjes waar je die ventilators aan vast kunt maken aan de binnenkant van de computer?[/quote:262cfb48ba] ja, bij veel kasten zit er een houdertje (zoals hier te zijn bij een chieftec kast) [img:262cfb48ba]http://www.chieftec.com/images/workstation_inside_gif5.jpg[/img:262cfb48ba] die paarse dingen dus he :wink: of er zit gewoon een roostertje met rondom 4 schroefgaten waar je de fan op vastschroeft met lange metaalschroeven...
Link naar reactie
[quote:78e86b3666="jeroenvanweeghel"]er zitten in de meeste kasten dus een soort houdertjes waar je die ventilators aan vast kunt maken aan de binnenkant van de computer?[/quote:78e86b3666] Misschien heb ik het mis, maar ik krijg een beetje het idee dat je meer weet dan dat je zelf zegt. Ik heb nu al je topics gelezen, maar ik heb mijn twijfels............... Zeker als ik je posts in deze topics lees: [url]http://forum2.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=637206&highlight=#637206[/url] [url]http://forum2.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=637201&highlight=#637201[/url]
Link naar reactie
Ow, ik had juist de omgekeerde indruk. De zaken zijn verder niet beargumenteerd en geven dus absoluut geen indruk van de kennis van de topicstarter en bovendien neem ik aan dat hij dit niet zal vragen als hij reeds weet hoe de vork in de steel zit. Wel is het wellicht raar dat iemand die vraagt hoe je een ventilator in een kast stopt andere mensen over soort gelijke dingen adviseerd.
Link naar reactie
[quote:1a8b95eba1="Marcel de Reus"]Ja dat is zeer zeker aan te bevelen en zo goed als alle kasten hebben hier gewoon schroefgaten of houdertjes voor. De fan schroef je vast en je steekt de 3pin connector op het moederbord en klaar is kees.[/quote:1a8b95eba1] Als je niet gaat OCen of niet je kast volstouwd lijkt me casefans *NIET* nodig. Heb ik ook niet, de enigste koeler (die van de proc) werkt prima en zorgt al genoeg voor een airflow. temps zijn zeker niet te hoog. Waarom denkje dat het wel nodig is Marcel?
Link naar reactie
Ten eerste omdat het altijd nuttig is enige flow in je kast hebt, anders blijft de warme lucht gewoon hangen in de kast en kan de temperatuur zeker op een warme dag na enige tijd hard oplopen. Verder wordt door AMD aangeraden om iig 2 casefans te hebben, waarbij zover ik begrepen heb de voedingsfan wordt meegrekend, op het moment van postings wist ik niet dat hij een P4 wilde kopen, maar daar geld min of meer hetzelfde voor, aangezien het geen zin heeft om een proc met warme lucht te koelen. Verder produceren ook de HDD's en de videokaart aardig wat warmte en als dit op geen enkele wijze wordt afgevoerd dan krijg je dus te maken met een veel te hoge casetemp wat instabiliteit tot gevolg heeft. Ik zeg niet dat het altijd in elke situatie nodig is, maar wenselijk is het iig en zo goed als alle PC's hebben minimaal een casefan tegenwoordig, jouw pc is een uitzondering dus ;)
Link naar reactie
[quote:6d0c612ed3="spiderned"]Ja, en hoeveel geheugen windowsXP nodig heeft en verder spreek hij in andere topics over zijn eigen pc en dat het makkelijk is om een DVD brander in te bouwen enz. Nou, dan heb ik mijn twijfels............[/quote:6d0c612ed3] DVD-Brander inbouwen is ook makkelijk. Ik kan alle hardware gewoon inbouwen, tenminste de meeste. Maar ik wilde weten hoe je een pc totaal in elkaar zet, daar heb ik namelijk geen ervaring mee.
Link naar reactie
[quote:7f315ee76b="Alexander Online"][quote:7f315ee76b="Marcel de Reus"]Ja dat is zeer zeker aan te bevelen en zo goed als alle kasten hebben hier gewoon schroefgaten of houdertjes voor. De fan schroef je vast en je steekt de 3pin connector op het moederbord en klaar is kees.[/quote:7f315ee76b] Als je niet gaat OCen of niet je kast volstouwd lijkt me casefans *NIET* nodig. Heb ik ook niet, de enigste koeler (die van de proc) werkt prima en zorgt al genoeg voor een airflow. temps zijn zeker niet te hoog. Waarom denkje dat het wel nodig is Marcel?[/quote:7f315ee76b] kan je me zeggen wat oc'en is?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...