Ga naar inhoud

Betrouwbaarheid Memtest v2.9


Aanbevolen berichten

Een tijdje terug gemeld dat ik problemen had met 512MB DDR geheugen in mijn ene K7S5A systeem (systeem 2) en niet in de andere (systeem 1). Wegens vakantie heeft het een tijdje geduurd voordat ik met een nader onderzoek verder kon. Uiteindelijk bleek beide systemen problemen te hebben met die 512MB. Op systeem 2 bleek MEMTEST op test 4 zo'n 160 fouten per pass te vinden bij 70MB en 325MB. Om die reden heb ik die 512MB omgeruild voor ander geheugen. Op systeem 1 heb ik dit geheugen verder niet getest. Nu toch maar 2x256MB gevraagd. Dat is Infeneon geheugen geworden. De test in systeem 1 lijkt okay. Nu zat in systeem 1 mijn oude 256MB DDR geheugen (Merk Nanya, noname?) dat zo'n beetje een jaar in systeem 2 heeft gezeten (tot de komst van die 512MB). Deze 256MB leek mij eigenlijk altijd okay te functioneren. Op systeem 1 dus ook dit geheugen getest. Met dit geheugen gaf MEMTEST ook problemen: op test 3 zo'n beetje 9 a 10 fouten bij 146MB. Zojuist dat geheugen in systeem 2 geplaatst, enne bij 2e pass nog steeds geen fouten. Contact probleem? Toeval? Nu viel mij op dat er bij systeem1 bij test 5 een storinkje optrad (2x 1 fout). Op dat moment was ik bezig iets te doen met de andere computer. Ik zie dit als een glitch, toch wel wat schrik, want zo'n tijdelijk foutje kan ook best wel wat narigheid veroorzaken. Maar eigenlijk vraag ik me af hoe dat kan? Ernstig? Komt dit door de netvoeding? Gewoon een toevallige storing? Vergiste MEMTEST zich? Na 10 passes heb ik die fout op systeem 1 niet terug gezien, wel die andere 9 a 10. Op systeem 2 draait MEMTEST nog steeds foutloos ...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...